Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vettä vauvalle?

28.01.2006 |

Moi kaikki.

Mä huomasin, että mulle on aivan epäselvää, koska vauvallle aletaan juottaa vettä? Ja kuinka paljon ja missä yhteydessä?

Meillä 6kk vauva ei ole vettä vielä juonut, tuttelia vaan, vaikka kiinteitä jo syökin. Milloinka pitäisi vettä juottaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin aivan samaa tällä palstalla kun vauvani oli 4 kk:n ikäinen.Vastauksia sain ja melkein kaikissa ihmeteltiin että miksei vauvalle voisi antaa vettä jo ihan pienestä lähtien.Noh..minulle oltiin sanottu neuvolassa ja olin kuullut että rintamaidolla/korvikkeella ravittu vauva ei tarvitse vettä.Noh...itse aloin antamaan tytöllemme vettä hänen olessaan puoli vuotta, hörpöttin aina nokkamukista kiinteän ruoan yhteydessä.Nyt tyllerö on 8 kk:tta ja hörppäilee itse nokkamukista kun äiti syöttää.

Vierailija
2/3 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin elikkäs vauvalle voi antaa vettä missä iässä vaan. Itse olin kanssa ollut siinä uskossa, ettei äidinmaitoa saava vauva tarvitse vettä tai että veden anto olisi jopa ' kiellettyä' , mutta kun meillä alkoi 2-3kk iässä olemaan niin tiheät syöntivälit että vauvan suolisto alkoi oireilla ripulimaisesti, niin meillä lääkäri kehotti antamaan vettä (keitettyä) ja näin saatiin syöntivälejäkin pidennettyä vähän.

Veden juonti tuttipullosta auttoi vauvan hirveään imemishaluun eikä rasittanut suolistoa kuitenkaan samaan tapaan kuin jatkuva maidon juominen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteiden aloittamisen jälkeen ei vettä tarvitse enää keittää.