Mieheni on kotoaan oppinut että nainen tekee ruuat sekä siivoaa ja mies hoitaa ns. likaiset työt...
minulle kyllä kävisi jos hän joskus tarjoutuisi tekemään ruokaa mutta eipä tarjoudu.. olen nyt jo itsekin tottunut tilanteeseen ja jopa alkanut ajattelemaan että näinhän se elämä yleensä " kuuluu" mennä.. kuitenkin mieheni käy palkkatöissä ja hoitaa kaikki suurimmat laskut kotona niin minusta tuntuu että minun kuuluu tehdä silloin nämä sisä-kotityöt..
tämä käsitys tuntuu olevan miehen puoleisilla sukulaisilla muillakin: miehen eno nauroi räkäistä naurua, kun mieheni kertoi yhden kerran että hän leipoo yleensä meillä mokkapalat!! =D joo, eli siis hän kyllä sen aina tekee koska minulta ne ei onnistu koskaan!
Kommentit (5)
Ei niin, kyllä minäkin meillä suurimman osan kotitöistä teen, mutta minulle se on itselleni ollut itsestäänselvyys, koska olen päivät kotona, ja tahdon itsekin, että meidän illat vietetään siistissä kodissa perheen keskiseen seurusteluun ja rentoutumiseen, eikä siihen, että kumpikaan siivoilee tai pyykkää tms. Mutta onneksi mies sentään tietää ja tiedostaa, että kotityöt täytyy jonkun tehdä, eivätkä ne vaan tapahdu taian lailla itsestään; tietää, mitä kotitöihin kuuluu, ja osaa tarvittaessa myös ne tehdä, eikä kuvittele, että pelkkä penis hänet jotenkin niistä vapauttaa.
mietipä millaisen parisuhdemallin annat lapsillesi. Haluatko jatkaa linjaa eteenpäin? Alistat itsesi palkattomaksi piiaksi?
Kannattaisi ehkä ravistella noita tottumuksia. Meillä menee hommat jokseenkin tasan - ja minä olen se joka tienaa enemmän.
Palkkapussin paksuus ei saa vaikuttaa kotitöiden jakoon. Tai sitten pitää olla varaa palkata siivousapua ym.
Lasten hoitaminenhan tutkimusten mukaan vastaa kahta 8 tunnin työpäivää vuorokaudessa.
kyllä meillä mies tekee kans osansa. Meillä mies herää välillä öisin jos jompikumpi lapsista itkee. Ja illalla leikkii muksujen kans että minä saan levätä. Eikä meillä ole aina ruoka valmis kun mies tulee kotia. Eikä valita yhtään. Aina on kuitenki jotain ruokaa mitä voi sitten hän itse lämmittää. Joutuuhan mies osallistumaan kotitöihin sittenki kun minä menen töihin. Ihan hyvä kun tottuu tekemään niitä niin ei ole sitten vaikea sopeutua.
taidat siis olla myös sen vanhan perinteen kannataja.... jossa siis nainen on hellan ääressä ja mies tulee töistä ja makaa sen jälkeen sohvalla? numero kakkoselle nyt kirjotan...
-ap