Ihme naksahduksia vatsassa. Ihan kuin kalvoista mutta vettä ei tule?
Vai onko sitten vauvan luut mitkä naksuvat? Mulla kasi edeltävää synntystä alkanu lapsivesien menoilla tälläisten samanlaisten naksauksien jälkeen ; ) Mutta nyt ei tule vettä. Voiko olla mahdollista että on jostakin kohtaa puhjennu tuo kalvo muttei silti tule vedet ulos..vielä..?
Kommentit (7)
meille lääkäri sano, että voi olla vauvan luut jotka naksahtelee kun sen pungertaa itteään suoraks tuolla massussa :)
Mulla on kuulunut myös naksahteluja,enemmän vielä ylävatsasta, olen miettinyt samaa, että voiko kalvoon tulla reikiä. Lapsivettä ei kuitenkaan ole tullut.
Huoleni ilmeisesti aiheeton.
RV.39+6
lähinnä ylävatsan seutuvilla, tuntuu just että vauvan polvet naksuu tms. kun jumppaa ahtaassa. Itselläni on samanlaiset polvet - aina naksuu kun suoristaa. Sen tähden kuvittelisin että äänet on siitä. Välillä kyllä tosiaankin tuntuu että miten kohtu ja kalvot voi pysyä ehjinä kun on semmoista menoa välillä että huh huh!
Meillä esikoinen naksutteli kovasti vatsassa ollessaan, aluksi luulin että ääni johtuu jotenkin minusta mutta vauvan potkiskellessa ääni kuului ja loppuaikoina kuului niin hyvin että mieskin sen kuuli vaikka oli eri puolella huonetta.
Neuvolalääkäriltä silloin kysyin asiaa ja hän arveli että nivelet naksuvat, mutta muistaakseni täällä palstalla oli aikaisemmin tästä samasta asiasta puhetta ja joku asiaa tiedustellut oli saanut vastaukseksi että vauva ottaa kiinni sikiökalvosta ja siitä aiheutuu naksahtava ääni. Käytännössä kohdussa ei pitäisi olla ilmaa ellei ole tehty mitään erityisiä toimenpiteitä, ja ilma taas on edellytyksenä äänen johtumiselle... tai jotain sellaista.. Aika mystistä, mutta ei ilmeisesti vaarallista. Itse muistan esikoisen kanssa ihmetelleeni syntymän jälkeen sitä, kun ne nivelet eivät sitten enää naksuneet yhtään, joten siinä mielessä käännyn tuohon sikiökalvoteoriaan.
Tämä kakkosmaha ei ole juuri naksutellut, muutaman kerran muutama viikko sitten havaitsin ilmiötä mutta siihen se loppui sitten.
sanoivat kättärillä että tulee siitä kun vauva ottaa kalvoista kiinni.
Ekassa raskaudessa ei naksumista kuulunut yhtään. Toisessa raskaudessa naksunta oli selkeää ja meilläkin mies sen kuuli hiljaisena hetkenä toiselle sohvalle asti!
Vauva syntyi ja hän on ollut " löysänivelinen" ts. nostaessa ja hoitaessa monesti luut/nivelet napsuu. Itselläni on myös samanlaiset napsut nivelet.. Hänellä oli syntyessä myös lonkkaluksaatio. Luksaatiota hoidettaessa kysäisin kirurgilta olisiko tuo napsuminen voinut tulla vauvasta tai juuri löysäsät lonkasta niin hän suunnilleen nauroi mut sieltä pihalle... Itse olen kyllä sitä mieltä edelleen että voi kuulua vauvasta!
joskus kuukausi sitten. Ne tulivat aika alavatsalta ja huomasin niitä varsinkin, kun olin ollut pitempään pystyssä. Minun naksahdukset johtuivat aukeavista liitoksista. Olin itsekkin ensin siinä luulossa, että kyse olisi kalvoista, mutta näin ei ollut ainakaan minulla.
Uskoisin, että jos kyse on kalvoista niin vettä alkaisi tihkumaan. Eilen terkkari sanoi minulle, että vaikka reikä olisi pienikin niin silti se tihkuttaisi koko ajan. Eli en usko, että sinullakaan kyse kalvoista, jos vettä ei näy.