Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lintu75! Kysymys sinulle täytekakun kostutuksesta

24.01.2006 |

Ajattelin tehdä sivuiltasi löytyvän vadelmakakun ( johon tulee väliin se hyydytetty vadelmarahka ), mutta koska olen aivan tumpelo leipuri olisi kiva tietää miten paljon kakkua kostutetaan. Yleensä aina täytekakkuni jäävät liian kuiviksi ja niitä ei ole sitten ilo syödä...Joten olisitko kiltti ja kertoisit paljonko laitat nestettä kostutusvaiheessa 6 munan kakkuun. Kiitos!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa määriä kostutusliemelle, mutta teeppä niin, kun kostutat, että levitä neste kakun pintaan ruokalusikalla. Harvalla on kotona niin isoja suteja, mitä ammattikeittiöissä on ja mielestäni pienellä pullasudilla piipertäminen on työlästä. Karkeasti arvioiden yhdestä lusikkapesällisestä riittää kostuketta pari kertaa lusikkapesän kokoiselle alueelle. Mutta koska ongelmasi on liian kuiva kakku, tuskin voit mennä pahasti metsään. Kostuta hieman enemmän kuin normaalisti ja KOKEILE kakun pinnan nurjalta puolelta, onko myös alapuoli kostea. Jos näin on, alat olla oikeilla jäljillä. Toivottavasti tajusit edes jotain. En ole tullut koskaan mitanneeksi nesteen määrää, pitääkin muistaa ensi kerralla. Joissain leivontakirjoissa on kakuille kostutusnesteen määrät, mutta ne harvoin pitävät paikkansa. Ne on mielestäni laskettu liian pieniksi. Jos sulla vielä on jotain kysyttävää, huomasitko, että sinne sivuille voi jättää kysymyksiä kuvien alle, kohtaan" kommentoi." Löydän ne myös sieltä ja voin vastailla siellä=)

Vierailija
2/2 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vastauksesta hyvin selvää. Enpä ole ennen tajunnut kokeilla kakun kosteutta toiselta puolelta, ehkäpä siinä syy. Kirjoista olen katsellut kostukkeiden määriä, mutta aina on liian kuivaa kakkua tullut, kun ohjeen mukaan olen tehnyt. Mutta kun sitä on niin kokematon ettei uskalla oikein omasta päästä lisätä kostuketta ettei tule liian vetistä kakkua, sekään ei ole hyvää. Mutta siis kiitos vielä kerran!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi