Espoon yksityiset päiväkodit - kokemuksia?
Olemme uusia espoolaisia ja päivähoitopaikan haku ensi syksystä on ajakohtaista. Onko kenelläkään kokemuksia yksityisistä päiväkodeista - asumme Laurinlahdessa, mutta mielelläni kuljetan lapseni jonkin matkan päähän jos löydän hyvän hoivapaikan.
Kiitokset avusta!
Nins ja poika 9 kk
Kommentit (4)
Kts. Espoon nettisivuilta --> päivähoitopalvelut. Sieltä löydät tietoa alueittain päivähoitopaikoista. Oma tyttäreni on Kivenlahdessa yksityisessä päiväkodissa ja olen erittäin tyytyväinen pieneen hoitopaikkaan (19 lasta). Yksityisissä on useimmiten ikärajana 3 vuotta, ottavat kyllä muutaman 2,5-vuotiaan jos täyttää vuoden aikana 3. Muistaakseni päiväkoti Onnenmyyrä on ainoa, joka ottaa myös pienempiä. Minä en vaan vakuuttunut ko. paikasta, kun se sijaitsee HOAS:in talon kellarikerroksessa...
Tuo Harakanhattu on oikein hyvä, samoin ainakin Soukan Leikkitupa, mutta eivät ota noin pieniä. Kannattaa ehdottomasti soitella ja käydä tutustumassa kaikkiin mitkä kiinnostavat.
Toisilla eri henkilökuntamitoitus kuin kunnallisella, eli avustava henkilökunta puuttuu ja itse siivotaan suunnilleen kaikki. Aika sitten pois lapsilta ja henkilökunta rasittuu enemmän.
josta olen kuullut hyvää; pikkuinen ja kodikas kuulemma. Tuttavani lapsi on Tenavatorpassa Hannusjärven lähellä (Tenava-päiväkodit) ja hän on viihtynyt hyvin ja vanhemmatkin ovat tykänneet kovasti. Tenavatorppa on ostopalvelupäiväkoti. Kivenlahdessa on ainakin joku pieni yksityinen päiväkoti ja Soukassa varmaankin muutama. Katso ihmeessa Espoon nettisivuilta :)