Onko monella muuttunut LA ekassa ultrassa?
Mulla siis oli neuvolan laskurin mukaan LA 11.1 ja nyt se muuttu tänään ultrassa 19.1??
Kommentit (5)
Mulla on ei ole vaihtunut tokassa eikä tässä neljännessä mutta ekassa siirty 10 pvää ja kolmannessa viikolla. Laskurit antaa kuukautisten mukaan mutta kun kierto ei ainakaan mulla ole ollut säännöllinen niin siitä heitot. Ultrassa näkee vauvan kasvun ja se on todellisempi la kuin laskurilla.
Ei hätä päivää :)
Moschino rv 20+4
Mulla la kalenterin sekä menkkojen mukaan 24.8 ja ultrassa masukki näytti olevan 6 päivää nuorempi, mutta la:a ei siirretty, koska muutosta ei ollut yli viikkoa. Täällä muutetaan la, jos on tosiaan viikko eroa. Ja kannattaa ottaa sekin huomioon, että on paikkakuntakohtasia eroja ultrissa sekä ultraajissa ja käytännöt erilaisia.
Onnea odotukseen :)
AJ&Elli 31+
Mulla oli tänään eka ultra, pää-perämitan perusteella (kolmen mittaustuloksen jälkeen) mentäisiin 9+2 viikolla, mutta kuukautisten perusteella 10+1. Lääkäri sanoi, että HUSsin sairaanhoitopiirissä ei ole tapana muuttaa LA:ta, ellei ero ole huomattava, tämä ei vielä ollut.
Johtuu juuri siitä, että kierrot on olleet sen verran epäsäännöllisiä. Olisin sen itsekin tiennyt, mutta eka neuvolakäynnillä tuijotettiin vain siihen kuukautisten alkamispäivään. Nyt en ole vielä ultrassa käynyt, mutta tiedän l.a:n, koska tiedän milloin ovis oli!
Ensimmäinen raskaus on menossa ja la muuttui ultrassa 20.9.->12.9., vaikka kuukautisten alkamisen on voinut katsoa kellosta.