Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Runsas maidontulo...

Vierailija
22.01.2006 |

Miten saan maidoneritystä vähemmäksi??? Vauva ' hukkuu' maitoon. Tissit aivan täynnä ja vauva imee pelkkää etumaitoa mikä on laihaa, eikä pidä nälkää pitkään! Jos lypsän, maidontulo vain kiihtyy :(...

Vauva alle viikon ikäinen. Kokemusta edellisiltä lapsilta samasta asiasta. Vauva on mahakipuinen ja itkuinen siis. Välillä ihan suoraa huutoa :(...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä stressaa siitä, mitä vauva saa. Kyllä se saa tarvittavat ravintoaineet maidostasi. Annat vain imutella aina kuin haluaa. Pari ekaa kuukautta voivat olla aikamoista tulvimista - sitten helpottaa kyllä. Kärsivällisyyttä.

Vierailija
2/9 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lypsä vähän enimpiä maitoja pois ennen imetystä ja koita imettää vauvaa pystymmässä asennossa niin ettei maito roisku suoraan vauvan kurkkuun. Se maidontulo kyllä yleensä tasaantuu ilman suurempia ongelmia aika nopeaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksa imettää tiheään (muut syöneet aina 2t välein) ja sit imetyksen väliajan vauva itkee/huutaa selkä kaarella. Oon aina ihmetelly mikä vika mun maidossa on tai meidän lasten mahoissa, kun jokainen järestäen itkuinen ja syövät usein ja pulauttelevat paljon. Eilen luin sieltä imetystuki-sivuilta tuosta maidon tulosta suihkuamalla. En jaksa kirjottaa mitä siellä luki mut käykääpäs lukaseen jos jaksatte :). Tulin siihen tulokseen että meidän lapset juovat sitä etumaitoa aina... Haluaisin et kerrankin olis kiltti vauva, tai mahakivuton siis!!!!!

Vierailija
4/9 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihenkin tietysti voi olla esteitä.

Nytten seuraavan kuukauden maito onkin jo vähentynyt ja määrä sopiva tai vähän reilusti sopiva :)

ethän kuitenkaan hauduta maitoa rinnoissani, saat siitä vaan rintatulehduksia

Vierailija
5/9 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista lisätyötä tämän perhe-elämän keskelle :).

Vierailija
6/9 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo jos et tykkää imettää usein niin lypsä etumaitoa pois. Itte oon suihkutissinen ja molemmista lapsista oon antanu maitoja pois sairaalaan.

Kyllä se maidontulo tasaantuu, vauva itse säätelee syömistiheydellä tuotantoa mutta alkuun tissit saattaa olla tosi tehokkaita.. :)

Mää oon tehny niin että otan hiukan pois rinnasta josta aion syöttää, sitten syötän lasta hetken ja röyhtäytän ja jatkan syöttämistä, sitten taas röyhtäytystä.

Meillä kakkonen on ollu huono röyhtäilemään ja ilma tulee pieruina ulos, sitä sitten kitistään ja mahaa hierotaan, vauvaa pidetään kohossa ja jalkoja nostellaan masua päin, joskus ilmaa saa ulos kun lykkää rasvatun kuumemittarin peppuun.

Pulautukset kakkosella on ollu myös mahtavia! Lapsi välillä oikein kaaressa oksentaa ja koostumus on semmosta piimämäistä tai ryynimäistä (maito on päässy mahaan saakka) ja vauva puklaa kaiken ulos kun ilma mahassa nostaa uuden maidon pois.

Imetysasentoa kannattaa tarkastella myös.

Mutta jos sulla on vaan mahdollisuus luovuttaa maitoa, niin lämpösesti suosittelen! Kysäse vaikka neuvolastasi miten teilläpäin toimitaan.. =)

Vierailija
7/9 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetä aina 6h samasta rinnasta, näin lapsi saa sitä takamaitoakin ja toinen rinta levätessään vähentää maidontuotantoa.

Vierailija
8/9 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat siitä 17¿/litra ja riippuen asuinpaikkakunnastasi, saat joko ilmaiseksi tai pientä vuokraa vastaan oikein kunnon sähköpumpun käyttöösi. Maito tullaan hakemaan kotioveltasi, jos asut keskusta-alueella. Rahan lisäksi saat hyvän mielen. Itse tienasin 200-300¿/kk verotonta rahaa äidinmaidolla. Kyllä se pienikin määrä toi kuitenkin mukavan lisän äitiyspäivärahaan.

Vierailija
9/9 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maidon luovutin sitten sairaalaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan