Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luopuisinko opinto-oikeudestani?Neuvoja kaivataan!

Vierailija
20.01.2006 |

Olen suorittanut kaksoistutkintoa, eli minulla on yliopistossa kaksi pääainetta. Aineet ovat hyvin erilaisia, toinen on tietotekniikka ja toinen on terveystieteitä. Olen nyt valmistunut jälkimmäisestä ja olen päässyt alani hommiin. Aikoinani olin innostunut myös ensimmäisestä alasta ja suunnittelin siirtyväni yrityspuolelle töihin. Nyt olen tehnyt vähän " soul searchingia" ja tajunnut, että tämä tietotekniikka ei minua varten taida olla. Opintoja siltä puolelta en ole suorittanut yli viiteen vuoteen, eikä juuri enää kiinnostakaan. Kaikkia ahdistavia ohjelmoinnin kursseja on suorittamatta ja tulevaisuuden visioissa mulla ei näy suoraan sanottuna tuon alan hommat. Olen aivan omalla alallani täällä sosiaali- ja terveysalalla.

Luopuisinko opinto-oikeudestani? Olisiko se viisas valinta, heittää hanskat tiskiin lopullisesti? Vai kannattaisiko minun jättää itselleni mahdollisuus opiskella vielä joskus.. ikää mulla on 30 ja pian jo lasten hankintakin edessä. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, mitä elämä eteeni heittää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sulla ole pakkoa kuitenkaan sitä opiskella vaikka oikeus olisikin.

Vierailija
2/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri sitä ristiriitaa, mikä päässäni on. Toisaalta olisi helpotus päästää irti tästä mahdollisuudesta - nautin kovasti siitä, jos elämässäni voin keskittyä yhteen asiaan ja elämäni on ns. järjestyksessä. Vihaan (!) keskenjääneitä projekteja.

Toisaalta tiedän, että siitä on hyötyä jos minulla on opinto-oikeus. Mutta se, että aionko enää tätä ainetta koskaan lukea.. 5 vuotta asiaan perehtymättä.. ehkä on realismia myöntää että ohi on?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs estää joskus myöhemmin hakeutumasta uudelleen jos alkaa kiinnostamaan. Jos et ole viiteen vuoteen lukenut ko. alaa pitää varmaan muutenkin aloittaa alusta.

Vierailija
4/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" sivuaineina" aineita, jotka kiinnostavat. Mutta, jos opiskelu ei lainkaan kiinnosta, kannattanee luopua.

Vierailija
5/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu jo lähes viisi vuotta töissä (opettajana), mutta roikun yo:n kirjoilla niin kauan kuin voin, jotta voin käyttää terveyspalveluita, yo:n ruokaloita, vr:n ja hkl:n alennuksia jne...jne...

Vierailija
6/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmasi?

Vierailija
7/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytät palveluita jotka ei sulle kuulu. On siinäkin syy olla kirjoilla että saa etuuksia. Törkeetä!

Vierailija
8/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kuuluu jokaiselle yliopistolla kirjoilla olevalle.

Vierailija
9/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoilla, vaikkei ovareita kertyisikään. Järjestelmää voi arvostella, mutta mä en riko mitään sääntöjä. Sitä paitsi saattaahan olla, että joskus vielä innostunkin opiskelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan