8kk karkeampi ruoka, ei maistu....
Aloitin eilen 8kk tytöllemme karkeamman ruuan, olen ostanut kaupasta vauvan valmisruokaa. Ruoka ei maistu, hän alkaa yökkäämään kun ruoka ei ole niin hienoa kuin aikaisemmin. Itkukin tulee ja kieltäytyy syömäastä, suostuu ottamaan vain rintamaitoa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Osaisiko joku antaa hyviä vinkkejä miten saisin neidin syömään karkeampaa ruokaa?Aikaisemmin ruoka on hyvin maistunut.
Kiitoksia jo etukäteen.
Kommentit (4)
Meillä kans tökki alku, joten haarukalla muusattiin ruoka...
Pikku hiljaa alko menee hieman paremmin tuo kokkareinen ruoka, mut edelleen on päiviä jolloin ei kokkareit suostuta syömään ja sit tietyt ruuat on sellasii mikkä ei mee ollenkaan alas jos on kokkareit... =)
-Girl- ja neiti melkein 11kk
Eli ei ihan paloja vielä, mutta ei ihan sosettakaan. Meillä toimi se, kun herra ei suostunut syömään vielä paloja. Puurolla oli hyvä harjoitella kun kaupan puuro (Muksun purkki) oli ihan sosetta ja tavan hiutaleet vielä liian isoja. Hienonsin sauvasekoittimella isoja hiutaleita jonkin aikaa ja nyt herra (10 kk) syö oikein mielellään ihan isoista hiutaleista tehtyä puuroo.
Mutta kuten sanottu, hiljaa hyvä tulee.
eikä suostu syömään 8-kuisten pöperöitä. Mä annan sitten niitä vauvasoseita tai teen itse ihan hienoa sosetta. Kokeilen taas kuukauden päästä uudestaan. Jos ei maita niin tyttö saa vuoden paikkeilla siirtyä suoraan syömään meidän ruokaa omalla lusikalla. Tämä toimi aikanaan esikoisen kohdalla, jolle ei ikinä uponneet 8-kuisten ruuat.
Toisinaan lisään myös vettä kun on niin tönkköä ja tyttö on jo 9,5kk. Pikkuhiljaa on oppinut syömään karkeampaa (kauan yökkäsi myös sauvasekoittimellakin tehdylle ruoalle). Meidän tyttö ei myöskään pure ruokaa ollenkaan vaan nielaisee suoraan, joten en kyllä oletakkaan, että sormenpään kokoiset klöntit menee alas, saatikka sitten kokonaiset lihapullat. Sormiruokaa kyllä pureskelee. Hiiiljaaa hyvä tulee!
BR Bubble