yöt vauvan kans yhtä hullunmyllyä :-(((
Mikä ihme meidän 5 kk neidille on tullu? Nyt viikon parin ajan yöt nukkuu tosi huonosti. Herää ja vonkuu tunnin välein. Nukkuu äidin vieressä kuten aina. Syöty kiinteitä n. kuukausi. Voisko ruuat olla? Ei kyllä oo kehissä ku pottujaparsa ja luumu ja mustikka vadelma. Ja haluaa imeä rintaa koko ajan vaikka syö kiinteitä eli voisko olla ähky. Tutti kelpaa silloin tällöin. Eikö tajua olla syömättä vähempää? Onko kokemuksia. En usko että on tiheänimun kausi ku sitä on jatkunu jo yli viikon. Eli mikä hulluus ny on tullu?? Hampaita ei sen kummemmin näy. Vai miten niitten tulon voi nähä? Vinkkejä kaivataanAArgh!
Kommentit (4)
Voiko olla, että vauvasi on alkanut assosioimaan nukahtamisen tissinsyömiseen? Eli kun havahtuu noin kerran tunnissa niin tarvitsee tissiä vaipuakseen takaisin uneen? Meidän 3,5 kk poika oli jo hyvää vauhtia matkalla jatkuvaksi tissin imijäksi öisin, mutta katkaisin kierteen. En halua alkaa tutiksi ja pitä mitään (huuto)unikoulua 6 kk jälkeen. Testasin oliko kyseessä nälkä vai muu tarve tarjoamalla parina yönä tissinhamuiluun pullosta maitoa ja ei todellakaan halunnut juoda kerran tunnissa...Söi yön aikana 2 kertaa ja kaikki ne muut tissinvaatimiset oli ihan muuta tarvetta. Meillä siis nukuttiin perhepedissä ja luulen, että jatkuva maidon haju ja saatavuus sekoitti pikku pään :D
Meillä ainakin hapaiden tulon lisäksi jokainen opittu uusi taito on pistänyt öitä risaiseksi.
Noin 6kk:n paikkeilla monella on yöt mennyt risaisiksi, mitä olen lueskellut täällä. Hampaat, uudet taidot, kiinteät jne...
meillä nimittäin oli sama juttu. Tissiä ois yhtäkkiä lutkuttanu KOKO yön, ja tutin sylki vaan pois. Tunnin välein. Sitte hoksasin vaan yks päivä että hei, sillehän on tullu hammas. Sen kyllä huomaa niin, että jos ikenet punottaa, tai on turvoksissa. Tutin imeminen saattaa käydä kipeetä, ja siksi se syletään heti pois. Mutta tissi on pehmeä, ja se osuu ikeniinki, tuntuu varmaan hyvältä kun saa ikenet hangattua siihen. Näin mä päättelin..
Mutta tuskinpa se kiinteistä johtuupi.