Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pienelle Ataraxia ja millaisia annoksia??

19.01.2006 |

Kysynpä nyt täältäkin, kun allergia puolella tuntuu olevan kovin hiljaista.

Meidän apteekin täti kun oli vahvasti sitä mieltä, ettei alle 1v saa Ataraxia antaa, vaikka resepti lääkkeeseen luonnollisesti oli. Myi kyllä liuoksen, mutta asia jäi mietityttämään ja haluaisinkin kuulla, minkä ikäisenä muut ovat alkaneet Ataraxia antaa ja kuinka usein& millaiset kerta-annokset??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa olen minäkin pohtinut, kun poika (8kk) raapii välillä kutinoissaan itsensä ihan ruville, nytkin taas pakkasilla. Tuon yhden vuoden rajan olen minäkin kuullut. Olisikohan se sen takia, kun lääke on kuitenkin rauhoittava? Meidän piti Allergiasairaalan tutkimuksissa kysyä reseptiä mutta unohtui... Varmaan siis odotellaan sinne yhden vuoden ikään. Toisaalta jos teille lääkäri on reseptin kirjoittanut, niin eiköhän se oo ihan OK? Mekin saatiin yskänlääkeresepti, jota ei suositella alle yksivuotiaille.

Gunmimma

Vierailija
2/7 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin sulle tonne allergiapuolelle minun kokemukseni asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutinaan joka aiheutui vesirokosta + hänen atoopisesat ihosta. Annostusta en muista mutta pieniä määriä ne olivat. Lääke väsyttää kovasti joten tarkkana annostuksen kanssa saa olla. Aamullakin voi vauva olla väsähtäneen oloinen. Mutta lääke on kyllä paikallaan jos vauva ei kutinoiltaan muuten pysty nukkumaan!

Ja Elvikselle ohi asian niin miten teillä on muuten sujunut? MUistaisin tuolta Elokuisten pinosta että teilläkin oli jokin allergiaepäily? Minun poikani 6kk on syvällä allergiasuossa...

Vierailija
4/7 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Samassa suossa ryvetään täälläkin. Maitoallergia diagnosoitiin, tosin nyt siitä ei ollakaan varmoja. Vaikea atooppinen iho on ainakin varma tapaus, mutta nyt yritetään pikku hiljaa löytää sopivia kiinteitä, mut kovin tuntuu vaikealta. Kahta on kokeiltu (maissi ja riisi) ja ilmeisesti ainakaan riisi ei sovi. Nyt pakkasten myötä iho-oireiden rinnalle on tullut aivan raivoisa silmien raapiminen. Raukka herää illallakin juuri uneen vaipumaisillaa, kun " joku" tulee hinkkaamaan silmiä niin, ettei saa nukutuksi! Silmäluomet on koko ajan punaiset ja turvonneet raapimisesta ja alkavat tietty vuotaa.

Missä teillä mennään allergioiden selvittelyssä? Onko teillä kyseessä iho-oireet, vai jotkin muut?

Jaksamista teillekin ja jos haluat viestitellä, niin pistä postia: dolph2004@suomi24.fi

Vierailija
5/7 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annos 2,5ml yöksi tai 3 kertaa päivässä. On annettu satunnaisesti neljänä yönä kun tuntuu olevan kutinaa ja levottomuutta niin, ettei meinaa nukahtaa tai herää keskellä yötä. Tosin tuosta annoksesta ehkä puolet menee alas, kun maku yökkäyttää ja pari kertaa puklina tullut ulos. Meille reseptin kirjoitti lastenlääkäri allergiaoireisiin. Luotan lastenlääkäriin, mutta jos joku terveyskeskuslääkäri kirjoittaisi reseptin, apteekissa voisi varmistaa lääkäriltä asian. Onneksi lääkettä ei ole tarvinnut antaa usein, koska antaminen on yhtä taistelua.

Vierailija
6/7 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin ihotautilääkärillä toissapäivänä,joka kirjoitti Ataraxia. Farmaseutti sanoi,että voi kokeilla pienemmillä annoksilla ekaksi. Ollaan annettu vaan parina iltana 1 ml ja on ollut vähän apua. Tuntuu vaan pahalta antaa kun ikää on vasta 8 kk ja painoa päälle 9 kiloa. Mutta on tuo kutina niin inhottavaa sekä lapselle,että vanhemmillekin.

Vierailija
7/7 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vielä noutamaton respeti Ataraxiin. 9 kk poikamme on atoopikko ja negatiivisista allergiatestituloksista huolimatta reagoi lähes kaikkeen (nyt viisi ruoka-ainetta: parsakaali, peruna, nauta, kana, mustikka) ihollaan.

Yöt on ihan kauheita, päiväraapiminen pysyy jotenkin kohtuu rajoissa. Korvanlehti on ties kuinka monta kertaa " repeytynyt" hieman irti ja verisiä raapimajälkiä on posket, jalat ja maha täynnä. Poika osaa raapia itsensä verille rystysillä puuvillahanskojen läpi, uskomatonta.

Olen nyt 9 kk nukkunut maksimissaan kolmen tunnin pätkissä. Joskus herää vartin välein, joskus tunnin, joskus valvotaan keskellä yötä kolmekin tunita raapien ja itkien, unta hakien. Olen huomannut, että poika havahtaa hereille kutinaan unisyklin vaihtuessa.

Minäkin kuulisin mielelläni muilsta Atarax-kokemuksista. Minulla on jotenkin " huono omatunto" mahdollisesta (ja siis todennäköisestä) Ataraxin käytöstä. Tuleeko siitä sivuoireita? Unettavahan se on.

Tsemppiä AP:lle!