Mimosa
Kommentit (10)
Olen aivan ihastunut tähän nimeen!! Mielikuvana punaposkinen suloinen vaalea tyttö.
Mimosa on mielestäni kaunis nimi, mutta se on mielestäni aika epäsuomalainen. Mimosahan ei kasva Suomessa, ei ainakaan luonnossa. Nimen epäsuomalaisuuden takia se ei kuulu listani kärkipäähän, vaikka onkin ihan mukavan kuuloinen nimi. Nimessä on myös vivahdus jotain hyvin makeaa ja feminiininen se on ilman muuta. Siitä tulee mieleen pieni hento tyttö.
Olen jostain syystä ihan yhtäkkiä ihastunut kovasti tähän nimeen, mukavaa kuulla mitä se tuo muille mieleen...
En tiedä kuitenkaan antaisinko omalle tytölleni, jos sellaisen saan. Mutta On se kyllä niin kaunis!
Omalle lapsellekin on ollut tämä nimi vaihtoehtona.
Tiedän yhden pikku-Mimosan, jota kutsutaan Mimmiksi ;o)!!
En pidä nimeä epäsuomalaisena. Onhan Pinja ja Jasminkin ihan tavallisia nimiä. Saati sitten muut etunimet, yksi jos toinen on lainaa jostakin muualta.
No rehellisesti sanottuna, minä en pidä oikeastaan yhtään Mimosasta, valitan. Minulle Mimostasta mieleen tulee Japani?! Joku sellainen hillitty yksinkertainen japanilainen puutarha, jossa kirsikkapuut kukkii. Ja nimistä esim. Noriko, Kasumi, Amaya ja Hitomi. Painii minusta samassa luokassa.
Eikä kuva japanilaisesta puutarhasta ja kimonoissaan sipsuttavista geishoista ole ruma kuva ollenkaan, mutta aika kaukana Suomesta... Jotenkin Mimosa kuulostaa korvaani yltiövaaleanpunaiselta, ylimakealta ja teennäiseltä... Tekemällä tehdyltä, vaikkei sitä oikeasti olekaan.
Ajattelen Mimosan hyvin hiljaisena ja ujona, sirona ja tummana tyttönä/naisena (tullee tuolta Japanista). Soinniltaan ja kirjoitusasultaan nimi sopii kyllä suomalaiselle tytölle, ja joihinkin suomalaisiin sukunimiinkin, ei kuitenkaan esim. -nen loppuisiin.
Mutta toisena nimenä, joo, on hyvä.
mutta mun mielestä hirveän suosittu nykyään=)
Nää on just näitä nimiä, jotka on keksitty kun on katsottu ikkunasta ulos. Itse en tykkää tällaisista nimistä ja laittaisin pitkin hampain ehkä toiseksi nimeksi. En oikein osaa kuvitella tuota etunimeksi (kutsumanimeksi) kenellekkään.
Mutta, sinälläänhän tuo on ihan kaunis sana, pehmeä ja soinnukas. Ei minulle siitä mitään negatiivista ainakaan mieleen tule...