Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS uudelleenpakastetuista...

16.01.2006 |

Onko kokemusta kellään?

Meidän pari pakastealkiota laitettiin sulatuksen jälkeen uudelleen pakkaseen, kun vain yksi siirrettiin. Se siirto ei onnistunut.

Nyt ollaan menossa taas siirtoon...

Tietääkö kukaan onko koskaan kahteen kertaan pakastetuista lähtenyt raskaus käyntiin??

Lääkäri ei kommentoinut. Hoitaja sanoi tietävänsä yhden tapauksen. Ilmeisesti uudelleenpakastus on aika uusi juttu...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huhuilin juuri samanlailla tuossa viime syyskuussa ja olin vaipua epätoivoon, kun kukaan ei tuntunut tietävän uudelleen pakastuksesta juuri mitään... Myös lääkäri ja hoitajat eivät paljon kommentteja antaneet, aivan siis samanlailla kuin teillä!

Syyskuun 23. pvä, kun ajelin hoitopaikkaani, itkeä tuhersin menomatkan jo valmiiksi epäonnistumista... Kahdesta uudelleen pakastetusta toinen oli sulatuksen aikana kuollut ja toisestakin oli tuhoutunut solu -8 soluisesta -> 7 soluiseksi.

Mutta, mutta hoitopaikassa kuulinkin hyviä uutisia. Tämä sitkeä sissi oli lähtenyt jakautumaan osittaisesta tuhoutumisesta huolimatta hyvää vauhtia -oli siirrettäessä 10-soluinen!

Ja kasvaminen jatkuu edelleen =) =)

Eilen kävin rakenneultrassa ja kaikki näyttäisi olevan hyvin. Sukupuolikin selvisi, vaikka sillä ei väliä olisi ollut, mutta kun haarojen väliään niin komeasti meille halusi näytellä. Ei jäänyt epäselväksi; pippelihän siellä komeili.

Eli uskon, että uudelleen pakastetuilla alkioilla on hyvät mahdollisuudet onnistua, jos ne vain selviävät uudelleen sulatuksesta.

Jostain olen lukenut, että jos alkio selviää kaksi kertaa pakastuksesta ja sulatuksesta, niin näillä alkioilla on aina saatu raskaus aikaiseksi. Ovat varmaan sitten varsinaisia taistelijoita elämän puolesta!

Tsemppiä teille! Toivon sydämestäni, että onnistutte!

Milloin olette menossa siirtoon? Tuuhan kertomaan sitten tuloksia!

-katti rv 19-

Vierailija
2/5 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta!

Tuli ihan tippa linssiin kun sitä luin.

Olen menossa torstaina ultraan ja sitten ovistestailemaan. Ilmeisesti ensi viikolla olis sitten sulatuksen vuoro...

Eihän nyt enää ihan elämästä ja kuolemasta ole kysymys, niinkuin silloin ensimmäisellä kerralla. Kun nuo kaksi poikaa jo on saatu. Mutta tottakai sitä sillä mielellä mennään siirtoon, että toiveena olisi onnistuminen.

Ilmoittelen kyllä miten kävi...

Minkäikäinen muuten olet?? Minä kun täytän jo pian 40.... Sekin tietysti voi hankaloittaa asiaa. Tosin edellisestä raskaudesta ei ole kuin se puolitoista vuotta. Ehkä se taas auttaa.

Onnea sulle ihan kauheasti!! Ja ihanaa raskausaikaa! :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meillähän tilanne on myös se, että kotona on jo pas:sta alkunsa saanut ihana tytön tyllerö =) ja olemme häneen enemmän kuin tyytyväisiä. Mutta... jotenkin se vauvan kaipuu oli jälleen niin suuri, että pettymys passin epäonnistuminen tietysti olisi ollut. Ja haaveet sekä toiveet sisaruksesta kuopukselle oli suuret.

Teillä siis kaksoset edellisestä hoitokerrasta, ymmärsinkö oikein? Meillä taisi synnytykset olla aika lähekkäin, kun meidän tyttö on nyt 1v 8 kk.

Meillä ei siis icsin tuoresiirto tuonut tulosta, mutta nämä passit ovat olleet onnekkaampia.

Tuosta uudelleenpakastuksesta vielä senverran, että varmaan monessakaan hoitopaikassa sitä ei edes tehdä, näin olen ainakin ymmärtänyt. Meidän hoitopaikkana on (oli) OYS. Ylilääkäri kertoi, että on heillekin niin uusi juttu, etteivät ole ehtineet siitä vielä mitään tilastoja tehdä, kun kyselin onnistumisia. Osasi vain sanoa, että onnistumisia kyllä on, mutta prosentteja ei tiedä.

Hoitajat minulle korostivat sitä, että alkoiden täytyy olla todella hyvä laatuisia, että niitä aletaan uudelleen pakastamaan. Ja näin ollen niiden laadukkuuden vuoksi, niillä on paremmat mahdollisuudet selvitä toistamiseen tuosta prosessista, joka käsittääkseni on alkiolle aika stressaava juttu.

Luulisin, että teillä on hyvät mahikset onnistua passissa, koska olette jo kertaalleen onnistuneet hoidoissa. Eikä sinun ikä vielä korkea ole ollenkaan. Itsellä myös viime kesänä vaihtui vuosikymmen, kun 30 v. meni rikki =)

Onnea vielä kerran tulevaan!

-katti-

Vierailija
4/5 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eiköhän tämä meidän ainokainen ole sitten se esikoinen ja kuopus, ainakin tällä hetkellä... Tarkoitus oli kuitenkin kirjoittaa, että toiveena olisi sisarus esikoiselle...

Sanojen helinää, kun yrittää olla pikakirjoittaja tytön päiväunien aikaan ;)

-katti-

Vierailija
5/5 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kaksosia ole. Kaksi poikaa kylläkin, joilla 2 vuoden ikäero. Ensimmäinen tuoresiirrosta, toinen PASsta. Joo, synnytykset on ollu likekkäin meillä! Nuorempi tuli tänään tasan 1v 7kk.

OYSissa mekin on käyty...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme