Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mammahousut käyttöön, milloin???

16.01.2006 |

Millä viikolla olette ottaneet käyttöön mammahousut? Mietin tässä vaan, olisko aika kohta mennä etsimään kaupoista.. Itse rv 9 ja toinen raskaus. En ollenkaan muista esikoisen kaa milloin vanhat ei enää mahtuneet..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhat housut tuntuvat epämiellyttäviltä/pieniltä!! ;)

Heidyliini

Vierailija
2/9 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla viikoilla olen, ja tänään kävin H&M alennusmyynneistä ostamassa yhden äitiysmekon, koska lähti niin halvalla. =) Hyvissä ajoin siis liikkeellä... Omaa oloahan tässä on kuunneltava, mulla on ainakin ollut sen verran höntti olo, että farkut jäivät jo joululta kaappiin odottamaan laihempia aikoja. Varmaan ainakin kuukauden päivät (vähintään) silti odotellaan, että varsinaisia äitiysvaatteita ruvetaan harkitsemaan. Ja toivottavasti kotona selviää sen jälkeenkin collareilla tms...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisesta pärjäsin ihan loppumetreille saakka ilman. Tai olin kyllä ostanut parit housut alkuraskaudessa, mutta niille ei ollut käyttöä kun vasta noin rv 35 lähtien. Toistaiseksi kaikki omat vaatteet mahtuvat oikein hyvin päälle, jossakin vaiheessa varmaan pitää siirtyä löysempiin vyötäröihin. Mutta sitten toivottavasti on jo kevät, ja kuminauhavyötäröisistä pellavahousuista ja -hameista on paljon iloa :).

Pepper (rv 12)

Vierailija
4/9 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Nyt taisi käydä samoin kuin viimeksi eli mammahousuihin saa kohta hypätä. Kävin tänään (eli 11+6 mittarissa) ostamassa suorat äippähousut kun tavalliset on melkein kaikki jo pieniä. Lieneekö johtuvan " pienestä" koostani (siis lyhyt ja suht hoikka), että raskaudet näkyy jo tässä vaiheessa tai siis saa ne vaatteilla peitettyä, mutta voin unohtaa kohta kaikki vanhat pöksyt. KappAhlista löytyi muuten ihan siedettävät suorat housut duuniin.

Tää on toinen raskaus ja jo alussa oli maha turvonneempi kuin ekassa...

Vierailija
5/9 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Taisin itse ostaa ekat mammisfarkut noin rv16 tienoilla, sitä ennen olin jo siirtynyt yhtä kokoa isompiin ja jo heti plussauduttuani jäivät suurin osa farkuistani hyllylle pölyttymään kun jotenkin painoivat alamassua. Nyt pian rv23 ja ne KappAhl' in mammafarkut ovat edelleen hyvät, niissä on korkeahko vyötärö jossa extraleveä resori kuminauhalla (kummari siis yhtä leveä) joten ne voi ottaa käyttöön heti kun alkaa ahdistaa... Eivät muuten varsinaisesti näytä mammiksilta ja paitahan peittää tuon resorin.. Suosittelen lämpimästi! Lindexin mammiksista en pystyisi pitää kuin ehkä trikoolökäreitä, farkku on jäykempää & joustamattomampaa kuin kilpaijansa... HM' ltä taasen löysin mustat stretch-housut -niissä kylläkin etuosa tulee massun päälle joten ' pallon' pitää olla jo jonkin kokoinen.. (-;

Vierailija
6/9 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

mä olen tässä viimeisen parin viikon aikana yrittänyt etsiä siistejä mammahousuja töihin, TÄYSIN turhauttavaa hommaa. Olen kolunnut läpi H&M:n ja Lindexin (Helsingin Aleksilla ja Forumissa) ja Forumin Bebesin, mutta ei. Mammahousuja löytyy nyt alessa koot XS ja XL (Lindexillä hirveä määrä kokoja 44-46, on tainnut sisäänostaja tehdä pienen virhearvioinnin), mutta ei mitään S- tai M-kokoista. Bebesilläkään ei ole siistejä housuja kuin sellaiset ohkaiset mustat teryleenityyppiset, jotka kaiken lisäksi maksoi yli 80 euroa.

Farkkuja löytyis kyllä joka kaupasta, samoin verkkarityyppistä ratkaisua, mutta mun työpaikalla pukeudutaan aika konservatiivisesti joten farkut ei tule kyseeseen. Auttakaa, mistä saan siistit työhousut?

Mulla alkoi normaalit housuni kiristämään jo jossain viikon 9 tienoilla, liekö ollut raskaudesta vai lähinnä hirveestä perunalastunhimosta johtuvaa :) Tähän asti olen ratkaissut työhousuongelman ostamalla pari numeroa normaalia isommat housut ja pitämällä hameita...

Kanij (13+6)

Vierailija
7/9 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vanhassa työpaikassa oli myös aika konservatiivista. miehet puvuissa ja naiset hameissa tai suorissa housuissa, bleisereissä jne (siis toimistoihmiset). Mä ostin silloin yläosaan paitapuserotyyppisiä äitiyspaitoja, olivat siistejä, helppoja pitää (tosin vaatii silittämistä). Housuiksi ostin vain mustia Lindexin äitiyshousuja. Olivat kyllä sellaista venyvää puuvilla-stretchyhdistelmää (miten ikinäkään kirjoitetaan), siis melkein college-housujen tyyppisiä. Mutta malli oli suorahko, hieman trumpettityylinen, ja mielestäni näyttivät paitapuseroiden kanssa siisteiltä. Mulla oli 3 eri vaatekertaa ja niillä menin koko raskausajan loppuun asti, siis töissä. Eikä kukaan sanonut mitään. Ehkä ymmärsivät, että on suht vaikeaa löytää mukavia äitiysvaatteita. Monet äitiyshameet ovat nykyään myös mukavan näköisiä, joten ehkä kantsii panostaa sellaisiin. Jos ostaa esim. kahdet hyvät housut ja pari-kolme paitaa, niin niillä pääsee jo pitkälle. Sitten voi muuttaa asua huiveilla, koruilla, jotkut käyttävät jopa miesten puvun liivejä. Nekin näyttävät ihan hauskoilta. Korostaa vatsaa ;)

Vierailija
8/9 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarvikkeen valikoima kannattaa katsastaa, joissakin liikkeissä nimittäin on myös odotusajan vaatteita. Käypä myöskin www.babyidea.fi -sivuilla...

Vierailija
9/9 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti mammahousut käyttöön heti, kun ne päällä pysyi, eli n. rv 15.

Olen kovin mukavuudenhaluinen, mutta työ on sellaista että lököttävissä verkkareissa ei tod voi olla, niin _ihanat_ ovat trikoo-osalla varustetut ym. mahan päälle tulevat mammahousut, jotka saa sitten pidemmällä paidalla näyttämään ihan siisteiltä.

Näin talviaikaan mua ei sais suinsurminkaan kurttaamaan housuja vaan mahan alle O_O

terv, vilukissa stellis & " voitto" rv 24