Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eihän raskautumisongelmat ole perinnöllisiä?

15.01.2006 |

Ihan tyhmää,mut sanookaa et minun ei tarvitse murehtia tuosta,kun minun äiti sai veljeni tosi nopsaa mutta sitten kun yrittivät miuta niin kesti monta vuotta ja jotai hoitoja joutuivat käyttämään.Nyt pelkään että kun mein eka tuli tosi nopee ja nyt vast kakkosen yritys alotettiin niin voiko olla että tuo äitini juttu periytyisi.Hän oli kyllä noin 30 vuotias kun miut saivat ja ite oon vasta 23 vuotta et eiks se ikäkin voi vaikuttaa.Mut eihän tommoset oo periytyviä juttuja?Muuten uskon et toinen tulee iha nopee mut tuo kyl pelottaa kun omal äitin just tokas tommosta.Ihmettelen et eka tuli hyvin hänellä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko raskautuminen perinnöllistä.. jotkut asiat kyllä voivat olla, esim mulla ekassa raskaudessa ja mun äidillä samanlaista verivuotoa ja keskenmenon uhka.

Ei meillekään toista ole kuulunut, vaikka ovulaation kohilla ollaankin harrasteltu...

Mäkin luulin, että toka tulis yhtä helposti kuin eka.. Ensimmäinen tärppäs tokasta pillerittömästä kierrosta.

Voihan toki olla vaikka miehenkin " nesteet" muuttuneet, ettei tuukkaan niin nopsasti tulosta.. Mutta itseäni aina kyllä epäilen, että mussa on joku vika =( Ikääkin kohta se maagiset 30 vee...

Vierailija
2/5 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis edelliselle, jonka mukaan kaikki perinnöllistä äidiltä tyttärelle.

Isoäidilläni oli lapsen saanti TODELLA vaikeaa. Keskenmenoja n. kymmenen yhteensä, lopulta sai kolme lasta todella isoilla ikäeroilla ja todella vaikeiden raskauksien jälkeen. Kuopusta odottaessaan oli lähes koko raskauden työkiellossa, oli maatalon emäntä ja ei saanut tehdä mitään muuta kuin kevyitä sisätöitä ja loppuraskauden levossa.

Äitini sai todella helposti 6 lasta lyhyillä ikäeroilla, vain yksi keskenmenoja sekin jo yli 40-vuotiaana... Raskaudet helppoja ja täysiaikaisia. Samoin tätini helposti raskautunut ja muutenkin kaikki mennyt aina hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai odottaa monta vuotta että tuli raskaaksi. Vanhempani olisivat halunneet minulle pikkusisaren mutta äitini ei tullut enää uudelleen raskaaksi. Hän sai minut 27-vuotiaana.

Itse taas olen raskautunut aina todella helposti, eka, toka ja neljäs raskaus saivat alkunsa ekoista kierroista ja kolmas vuoden yrittämisen jälkeen.

Tansku, pojat *2 & tytöt *2

Vierailija
4/5 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lapsettomuus ei suoranaisesti periydy, mutta sairaudet, jotka voivat lapsettomuutta aiheuttaa voivat kulkea äidiltä tyttärelle (esim. endometrioosi, kohdun ja munasarjojen rakenteelliset poikkeamat ym.) Tietysti vika voi olla miehessäkin, siittiöiden laatu voi vaihdella hyvinkin paljon eri aikoina.

Mulla itselläni on tilanne, että äidilläni on ollut lapsettomuusongelmaa kahdessa eri parisuhteessa, mutta missään tutkimuksissa tai hoidoissa hän ei ole koskaan käynyt. Ensimmäiseen raskautumiseen (josta minä synnyin) meni 3v. ja 8v. myöhemmin uudessa parisuhteessa siskoani oli tehty 1,5v. Nuorin veljeni lähti alulle sitten ihan vahingossa..

Myöhemmin äidiltäni on kohtu poistettu myoomien takia.

Pelkäänpä näiden vaikeuksien periytyneen minullekin, pitkästi kolmatta vuotta ollaan mekin nyt raskautta yritetty ilman plussan plussaa. Tutkimuksissa ollaan paraikaa. Mulla on vahva tunne, että perimmäinen vika on minussa, vaikka miehestäkin on vähän vikaa löytynyt (ei kumminkaan niin paljon, etteikö raskautuminen hänen puolestaan voisi olla mahdollista).

Vierailija
5/5 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pian toivoivat toista lasta.Mutta minä en antanut kuulua itsestäni ennen kuin 9v päästä(Ikäero mulla ja siskolla siis 9v8kk)

Kovin yrittivät muttei vauvaa vaan kuulunut.Ei tutkimuksia joten ei tietoa syystä.Minun jälkeen kuitenkin syntyi veljeni 2,5 vuotta myöhemmin.

Minulla esikko oli 6kk kun kakkonen sai alkunsa.Kolmosta yritimme" jopa"

6kk.Neljäs ja viides saivat kumpikin alkunsa yhdestä ainoasta kerrasta ilman ehkäisyä.

Siskollani on 3 lasta 2v välein.

Meillä ainakaan siis ei periytynyt.

Mutta monaasti sanotaan että äidiltä tyttärelle.Mutta jos vaikka joku hoitamaton,pitkä tulehdus estänyt äidillä niin eihän se toki periydy tyttärelle.Vaan nämä rakeenteelliset jutut sun muut

Näin minä ajattelisin.

syitä kun voi olla niin monia!

L+5