Lue keskustelun säännöt.
Isän sovinismi ahdistaa
15.01.2006 |
Minua on alkanut vanhemmiten ahdistaa isäni harrastama sovinismi. Minulla on isosisko ja pikkuveli. Aina on tuntunut, että isäni arvostaa enemmän veljeäni kuin meitä siskoksia. Nyt kun isäni on vanhempi ja jotenkin papparaisempi, hän sanoo kommenttinsa todella suoraan ja häpeilemättä.
Tulee sellainen olo, että mahtaa olla isää ottanut päähän, kun on ensin syntynyt kaksi tyttöä. Olenkohan ollut huono jälkeläinen?
Onko muilla samoja ajatuksia?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
joka jakaa kaksi lapsen lastaan (tyttö ja poika) tyyliin, ei tytöt osaa leikkiä autoilla (vaikka ihan hyvin leikkii) ja eihän pojat nyt millään koruilla koreile (vaikka pieni poika nauttii helmien pukemisesta ja keimailusta). Ollaan sitten vaan tarpeen mukaan, eli jos erottelu menee liiallisuuksiin, kannustettu " sorrettua" osapuolta, että osaatpa hienosti ajaa autolla tai oletpa komea jne.
Nää on nää vanhan polven patut välillä niin raivostuttavia, voin vain kuvitella, kun kyseessä on oma isä ja oma arvostus lapsena. Veikkaanpa, ettei isäsi edes tajua tunteitasi. Itse olen ottanut tavaksi sanoa tuollaisille ukoille ihan raa' asti, että kuule pappa, maailma on muuttunut sitten aatamin ajoista, ja sinä olet pudonnut pahasti kyydistä.