terolut
Hei, huomenna alan syömään teroja, sillä kierto on 36-59 ollut aiemmin, ja nyt menossa kp39. Lääkärini antoi reseptin ja sanoi, että jos kp. 40 ylittyy enkä ole raskaana niin sitten syön viikon ajan 1,5 tablettia päivässä.
Kysymys: Jos ja kun kerran terolutit eivät paranna hedelmällisyyttä vaan aikaansaavat ainoastaan kuukautiset, niin miksi niitä määrätään aina ensimmäisenä? Onko kukaan tullut raskaaksi pelkästää terojen avulla? Mietin vaan, että eikö tärkeämpää olisi varmistua ovuloimisesta, eikä vain säännöllistää kiertoa. Vai onko säännöllistyneen kierron sivuvaikutuksena sitten usein myös aientunut ovulaatio ja sitä kautta paremmat tsäänssit raskautumiseen?
Ei jummarra.
Kommentit (3)
Moikka!
Mä söin teroluttia kun esikoista ei alkanut kuulumaan. Mun kierto oli ihan vinksallaan, heti ovulaation jälkeisenä päivänä alkoi aina vuodot. En ehtinyt teroluttia käyttää kuin toista kuukautta, kun esikoinen sai alkunsa. Mulle lääkäri määräsi teroluttia jatkettavan muistaakseni rv 14 saakkaa. Estämään vuodon alkua/ keskenmenoa. Kuopus sitten saikin alkunsa jo ihan noin vain " puoli vahingossa" ;-) Mutta mulla tosiaan tilanne vähän päin vastainen, eli kierto tosi lyhkänen.
Toivottavasti tärppää!
kiitokset näistä kommenteista.
jotenkin sitä toivoo, että nyt kun aloitetaan ensimmäinen " hoito" niin tärppi tulisi pian, mutta ei näihin teroluteihin liene liikaa tuudittautua...
kai se on niin, että jos kierto on säännöllinen niin kohdun limakalvon uusiminen ja munasolun irtoaminenkin on säännöllisempää. Tiedä sitten....