Mielipiteitä???
Siskoni ei ole lapsilleen opettanut sitä että kädet pestään aina kun käydään vessassa. Aina kun siskoni lapset on meillä kylässä niin muistutan joka kerta kun he käyvät vessassa että pesitkö kädet ja aina laps kääntyy takaisin pesemään käsiä.
Tänään siis olin kylässä siskoni luona pojan (10kk) kanssa ja siskon tyttö (11v) kävi vessassa eikä pessyt käsiä, en sanonut mitään mutta olisi tehnyt mieli sanoa kun kuitenkin tyttö sit leikki pojan kanssa ja muutenkin hyvään hygieniaan kuuluu pestä kädet kun käydään veskissä.
Eli olisinko voinut teidän mielestä muistuttaa tytölle että pesitkö kädet vaikka oltiinkin siskon luona, heidän kotonaan? Sen tiedän että omassa kotona voin niin sanoa mutta olisitko sinä ärsyyntynyt jos joku toinen tulee neuvomaan ja huomauttelemaan? Aika vaikeesti sepustettu mut ihmettelen että miksi ei siskoni ole opettanut lapsilleen tätä vaikka itse pesee kädet kun käy vessassa.
Kommentit (2)
Vierailija:
peseekä hän kädet wc-käynnin jälkeen?
pestäänkö heillä kädet ennen ruokailua?ota asia puheeksi. älä syytä häntä, vaan jutelkaa rauhallisesti asiasta.
Pesee kädet wc-käynnin jälkeen ja ruokailua ennen pestään, sen tiedän kun aina kun pyytää lapsia syömään niin marssittaa käsien pesun kautta pöytään mutta sitä ihmettelen että ei ole opettanut että wc-käynnin jälkeenkin ne kuuluu pestä.
Mä en itse ainakaan pysty poistumaan vessasta jos en pese käsiä niin siksi mua jotenkin vähän ällöttää jos joku ei pese käsiään kun käy vessassa.
peseekä hän kädet wc-käynnin jälkeen?
pestäänkö heillä kädet ennen ruokailua?
ota asia puheeksi. älä syytä häntä, vaan jutelkaa rauhallisesti asiasta.