Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei useampilapsiset perheet!

Vierailija
07.01.2006 |

Ostatteko aina tasapuolisesti kaikille lapsille kun ostatte tyyliin ostin yhdelle lelun niin ostan kaikille jotakin.

Meillä on kaksi lasta ja oikein hirvittää kun pitää olla mukamas niin tasapuolinen koko ajan lasten suhteen. Huono omatunto jos on toiselle ostanut jotakin mut toinen ei ole saanut juuri mitään. Meillä on tyttö ja poika niin ei juurikaan vaatteita pysty kierrättämään eikä lelujakaan joten ostan kyllä aika tasasesti molemmille mut silti välillä kurja mieli. Tietty jos ostan tarpeeseen esim. vaatteen niin en koe silloin pakkoa ostaa myös toiselle mut jos käyn vaan shoppailemassa ja löydän toiselle jotain niin pakko on pyöriä niin kauan kaupassa et löytyy myös toiselle..

Et tämmösiä vaikeuksia tällä kertaa :D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin niin mielelläni pohtinu asiaa! -ap-

Vierailija
2/10 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 4 lasta ja olen heti alusta opettanut että joskus tuon jotain kaupasta yhdelle, joskus toiselle - sehän on ihan siitä kiinni kuka tarvitsee mitä milloinkin. Hulluahan se olisi opettaa lapsille että jos yks saa jotain niin toisenkin pitää saada, halloooo....mutta, tiedän että näitäkin on jotka näin tekee. Kaverini ystävä jolla 3 lasta tehnyt näin ja nyt kun lapset teinejä on jo ihan pulassa kun he ovat tähän tottuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän pointin kun sulla on 4 lasta, mutta mulla kun on vain 2 niin jos toiselle ostan niin tuntuu kurjalta kun toinen jää ilman. Sullahan jää ilman 3 lasta niin heillä on " kohtalotoveri" toisistaan eikä kukaan jää YKSIN ilman eks niin?

ap

Vierailija
4/10 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kaikille jotain. Synttärit tietysti asia erikseen.

Vierailija
5/10 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka sopuhinnalla vielä? Itse ostan heräteostoksia jos kivoja löytyy ja just silloin tulee tää et molemmille jotain =D

-ap-

Vierailija
6/10 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ostan molemmille jotain,ovat tosi tarkkoja jos toinen saa jotain.Synttärit on eri juttu,silloin ostetaan vain toiselle.Eli jos on pienistä ostoksista kyse niin ostetaan molemmille,selitinköhän liian vaikeasti ;).Sitten jos toinen tarvitsee jotain,vaikka fillarin niin toinen ei tietenkään saa :) (jos ei ole tarvetta)

Vierailija
7/10 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta ja pienimmät ovat vielä sen verran pieniä (2v ja 9kk) että eivät aina tajua ostosten perään, mutta esikoinen (6v) olisi kyllä asiasta tarkka. Olen hänelle selittänyt että jos joku tarvii esim uuden vaatteen niin saa sen ja jos toiset ei tarvi niin sitten en osta. Leluja me nyt ei kauheesti osteta mutta jos on vaikka joku tarjous johonkin tosi paljon haluttuun niin saatetaan ostaa ilman että kaikki sitten saavat jotakin.

Esikoinen välillä (lue: aika usein) kapinoi mutta olen ollut tiukkana että niin se nyt on että en aina voi hankkia kolmelle jotakin vaan siksi että yksi tarvii.

Vierailija
8/10 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmät 1 ja 3 vuotiaat hyväksyvät asian mutta 6 ja 8v voivat hieman mutista..

Vierailija
9/10 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näen vaikka aivan ihanan kohtuuhintasen mekon niin saatan ostaa esikoiselle, ilman että ostan muille mitään. Tänään taas näin sekä keskimmäiselle että kuopukselle kivoja sukkahousuja ja ostin. Tietty esikoinen vähän näytti hapanta naamaa mutta totesin vaan että hän sai juuri ennen joulua uusia sukkahousuja.

Vierailija
10/10 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten laskeppa huvikses jos ostan joka kerta kaikille jotain...

Jos on vaateostoja niin sillon kyllä ostan alennuksesta ja pyrin kaikille jotain saamaan. Mutta tietenkin kun sillä isoimmalla muksulla ei jotain oo nin enemmän se sit saa. (myös käytettyjä saa hänkin jonkin verran) eli ei kaiken tarvi olla uutta, mutta minä en huoli oikein kuluneitakaan. Eli siistejä pitää olla oli sit mitä tahansa.

Ihan pienet ku olivat niin kaikille täytyi saada jotain, mutta nyt kun isommat niin ymmärtävät että aina ei voi saada samaa kun isompi sisarus. Ovat oppineet odottamaan ja tietävät että heillä on mitä he tarvivat.

Meillä ei esim muksut saa viikkorahaa juuri tästä syystä. Heillä on herkkuja kun vanhemmat ostaa ja heidän ei tarvi niistä huolehtia. he eivät myöskään maleksi kaduilla ja kaupoissa kun ei ole sitä omaa rahaa.

Meillä ovat olleet tyytyväisiä! Ja tajuavat että kun olen sanonut etten voi ostaa kaikille...

Jos joku maksaa " vaan 5e" niin jos kaikille ostasin se ois " vaan 20e" !

Kyllä lapset eka vähän tihruttaa itkua ku ei saa jotain jos isompi sai mutta sitten kun itse saavat ja isompi ei sit saakaan, tajuavat että nyt oli hänen vuoro.