Itkarin käyttö pakkasella
Hei kanssasisaret!
Ostin Pilipsin SBC SC463 itkuhälyttimen ja kotona huomasin, että sitä saa käyttää 10-40C lämpötilassa. Tarkoittaako tämä käyttöä verkkovirralla (muuntaja ei kestä pakkasta) vai enkö voi patterienkaan kanssa käyttää lapsen yksikköä vaunuissa pakkasella?
Antakaa myös vinkkejä, mihin itkari kannattaa laittaa vaunuissa.
Kiitos!
Kommentit (5)
Sama hälytin on ja molemmista meni johdot poikki kovemmilla pakkasilla. just siitä muuntajan päästä. Ja uusia johtoja ei saa. Eli pitäs ostaa koko paketti uudestaan. Nyt ollaan käytetty vain pattereilla ja ulkona ei juuri ollenkaa. Ennen ulkona pidin aina siellä pääpäädyssä vaunuissa ihan makuupussin lähellä lämpimässä....
Ostettiin sellainen muuntajapaketti jossa on monta vaihtopäätä ja pitäs passata hälyttimeen mut on niin löysä ettei pysy paikallaa siinä.
Meillä on Philipsin hälytin myös. Mallia en nyt muista. Ollaan käytetty käyttöohjeen vastaisesti alle 10 asteessa ja on toiminut. Ulkona on ollut vain lähetin, villasukassa niin kuin ylempänäkin mainittiin. Olen käyttänyt sitä vieläpä rappusilla, missä on kylmempää kuin vaununkopassa. Vastaanotin on ollut sisällä ja näin ollen johtojen kanssa ei ole ollut ongelmia. (Meidän mallissa lähetin-osaan ei kuulu mitään johtoja.)
Meillä ei tosin ole varsinaista itkuhälytintä vaan radiopuhelimet joissa on itkuhälytintoiminto. Toimivat ladattavilla akuilla. Olen huomannut että pakkasella ulkona olevasta laitteesta kuluu vaan akku paljon nopeammin. Meillä hälytin on vaunuissa kiinnitetty kuomun reunaan " ylösalaisin" .
moiteeton toiminta pattereiden turvin. Ulos en muuntajaa ole vienyt, kun se ei ilmeisestikään ole tehty ulkokäyttöä varten ja haluan varmistaa ettei tule oikosulkua. Lähetin on toiminut pattereilla hyvin, ollut vaunuissa kantokassin ja kuomun välissä kun siihen syntyy semmonen hyvä kolo missä pysyy.
Meillä on samainen itkuhälytin ja olen kyllä käyttänyt hälytintä säällä kuin säällä ulkona ja vieläpä verkkovirralla ja mitään ongelmia ei ole tullut. En kyllä ole tainnut noita käyttöohjeitakaan lukea..;)
Yksi kaveri sanoi, että laittaa hälyttimen villasukkaan kovemmilla pakkasilla, jos pattereilla käyttää, niin kestävät patterit kauemmin.
Meillä itkuhälytin on vaunuissa makuupussin ulkopuolella ja vauvan jalkopäässä.