&&&SYYS-04poppoon LAVVANTAI&&&
Aloitanpa uuden pinon. Tuttis heti kertoon kuulumiset, kun et ollut illallakaan käynyt pinossa!!! Utelias minä:)
Kommentit (20)
Niinpä, T aloitti sitten oksentelun viime yönä puolilta öin. Ja sitä riitti sitten. Jälleen ohjelmassa pyykin pesua, lakanoiden vaihtoa, lattioiden luutuamista sekä huutoa, nyt aamusta väsymystä, kiukuttelua, oksentamista. Ja olen ihan sata varma, että kohta jatkaa sitten mies ja sitten minä, ettei synnytyskään tule onnistumaan. Mutta eipä sen puoleen, ei ole kyllä oikein kunnon tuntemuksia edelleenkään, että synnytys olisi edes lähestymässä.
Ynis, ei ne lasten kakkajutut tai tässä tapauksessa kakkaamattomuus-jutut ole mikään pikkujuttu. Kyllä onnistumiselle kannattaakin hurrata. HURRAA!!! Ja pieni lahjonta ja palkitseminenkin on paikallaan. Eikös ne " sallitut keinot" lasten kasvatuksessa olleet kiristys, lahjonta ja uhkailu????? hehehehehhh!
Pitäisi taas tedä jotain järkevää, mutta ei jaksa. Yllättävää... :D
Taidan painua pehkuihin ja pysyä siellä ainakin siihen saakka, kunnes T nousee unilta (nyt ollaan jo eka unilla).
Palaan asiaan (mihin asiaan?)
Mimmu rv 40+6 ---> todellakin hiljaa hyvä tulee ja hyvää kannattaa odottaa...!
Pönx on nukkua tuhissut taas pari yötä hyvin. Tosin olen antanut molempina iltoina Pamolin, etten siis aivan varma ole tuosta kiputasosta. Hampeja on ikenet pullollaan, joten ehkä se on ollut vain sitä. Pitkällisen nukkumisen seurauksena huomaa herääväni yöllä kolmen-neljän maissa ja ihmetteleväni tätä suloista levon määrää. Aamulla olen noussut virkeänä puoli seiskalta opiskelemaan. Minä joka ennen oli pahimmanlainen unikeko...
Tänään on ohjelmassa suuret synttärikekkerit ja anopin vierailu. Toinen niistä on ainakin mukavaa, ehe-ehe. Paitsi että ollaan me anopinkin kanssa melko hyvissä väleissä.
Mimmu.K:lle paaaaaljon voimia, kärsivällisyyttä ja supistuslähetyksiä. Sanoopi tämä, jonka lapsonen syntyi 42+5, luomusti. Ihanaa kuulla raskautettujen kuulumisia!
Luitteko muuten eilisestä Hesarista, että suhtautuminen lapseen ja lapsenkasvatukseen paljastaa, kuka on oikea presidenttiehdokas...:) Jos kiukutteleva tai yöllä painajaisia näkevä lapsi ei pääse syliin, äänestä konservatiivia. Jos pääsee, valitse liberaali. Paitsi että meikäläisessä systeemissä nuot puolueet taitaa mennä hiukkaisen toisin.
Kohta pitää kipittää ratikkapysäkille, Jatun kanssa ostoksille menossa! :) Ja eilinen kyläily oli tosi mukava, vaikka meidän pikku Nekkis onkin aika arka ja säikkyy meteliä! Mutta kyllä varmasti uskaltaa tulla jälleen uudelleen, me ainakin tullaan miehen kans mielellään! :) Mä nukuin puol 9 asti, ihmeellistä! Yleensä niin aikasin heräilen. Mies lähti Nean kans ulos, saavat viettää isä-tytär-päivän keskenään. Ihanaa päästä vähän poijes kotinurkista!
Mimmu, voihan itku oksennustautia! Paranemisia ja toivottavasti ainakin sinä säästyt kurjalta taudilta! Jaksamisia odotteluun!
Muillekin sairasteleville toivottelen paranemisia ja muutenkin jokaiselle mukavaa lauantaita. Nyt menoksi!
Enkeli1 ja Nea
Varmaan herää neiti just ku alotan...
Pile: Hih, ai etkö usko että jos syö vähän papayaa ni allergiaoireet katoaa?? No en mäkään, taisin hiukan epäselvästi tuosta kirjoittaa :)
Täs olis oleellisempiaki kokeiltavia, tää quinoaki tuli nyt tähän saumaan vaan siks että pussukka oli valmiina kaapissa ja on mahdollisuus et se sopis ja et niitä voi pupeltaa helposti missä vaan. Mut katotaan, on noi unet kärsiny taas :(
Jotkut on pähkäilly et miten allergisten äipät jaksaa. Tiettekö, ei me jaksettaiskaan jos ei olis pakko. Jokainen meistä luovuttais jos se olis mahdollista. Mä olisin luovuttanu jo tammikuussa, siis vuosi sitten. Mut se on vaan pakko jaksaa. Ja tietty kaikkeen kait osaks tottuukin? Ei sitä norm.lapsen vanhemmat oikeesti tajua mitä näihin liittyy. En tätä pahalla tarkoita todellakaan sitten!!! Ku ei se ole vaan se syöttäminen ja valvominen/rikkonaiset yöt. Se koko paketti epävarmuutta tulevasta, huoli pienen pahasta olosta, pelko jokaisen kokeilun alkaessa siitä miten käy, stressi kyläpaikoissa yms vahinkoaltistusten mahdollisuuksista, jääkaapin+roskiksen aukasemisen oppineen tenavan jatkuva vahtiminen (eri asia ku kaatumisen yms ittensä loukkaamisen pelko musta)... Vaan esimerkkeinä... Ja noihin lisättynä sitten ne jatkuvat univelat yms.
Tulihan valitusta... Kai sitä välillä saakin jurputtaa ;-) ??
Nyt mä olen ainaki aika optimistinen neidin syömisten suhteen. Ainaki kunnes taas romahdan...
MARIONETTE: ++++++ ONNEA!!!!!
Kirjasin muuten eilen illalla Kelan hoitotukihakemusta varten meidän vuoden 2005 lääkärireissut... Lääkärireissuja 31kpl, siihen lisäksi kaksi 5vrk:n sairaalaosastojaksoa ja vähän muita, mm. ravitsemusterapeuttia yms...
Hintaa noille reissuille tuli 3350e.... Lääkkeet tietty lisäksi, ei sisälly tuohon. Luojan kiitos on vakuutus. Noista käynneistä oli kait 2 olleet ns. turhia eli onkin ollut VAIN flunssa-kuume. Muuten on ollut aina selkeä " isompi" diagnoosi, kuten korvatulehdus, keuhkoissa rohinaa, pissatulehdus tai sit noita allergia+astmakontrolleja ku hommat on ollu niin hakusessa....
Toivon tosiaan että tää vuosi olis jotain IHAN muuta...
Nyt lopetan tän algeeria-höpötyksen tähän.
Ihme, neiti nukkuu vielä.
Mukavaa viikonloppua!
Kerppu & Sassa 1v4kk+melkein viikko ja poitsu 4,5v
T-P. kiva kun oot kaipaillut mutta ei tänne sen kummempaa kuuulu ;) Ulkoiltu ihanassa ilmassa esikoisen kaa, Nyttysen nukkuessa siällä. Shoppailin pikasoppailuna aamulla ja tein loistavia löytöjä, turha siis mennä merta eemmäs kalaan: tosi kiva farkut, sellasilla kulumisefekteillä, tosi ihanan joustavat ja tumman siniset, hienosti sopii työkäyttöön myös! Sitten lahjarahoilla ostin Pomarfinin saappaat. Oikee hinta 98e mutta nyt oli puoleen hintaan! Tosi hienot, kun en oo saappaita tainnut ees koskaan omistaa. Osaksi nahkaa ja osaksi mokkaa, ei täyspitkät vaan siitä väliltä. Tosi kivan näköiset myös farkkujen kaa, ellei sitten oo liian kuumat pitää toimistossa.Kiirellä kävin kaupssa kun miehellä oli töihin meno, niin jäi vielä sisäkengät töihin ostamatta, haluttaa jo uudet kun olleet noi mustat loaferit vai mitä lie ovat jo ties kuinka monta vuotta. Täytyy maanantaina suunnata uudelleen kenkäputiikkiin. Mä oon aika pihi aina ollut kenkien kaa, tuntuu jotenkin järjettömältä maksaa 100e kengistä. Mutta nyt ku on " toisten" rahaa ei tunnu missään ;) Ja farkutkin oli vaan 24e, kun kamu eilen sanoi että hänen Onlyn farkut maksaa aina 74e ja kuinka lie monet sillä on niitä! jaiks, en ikinä raaskisi.
Olosta en tiiä menkat jatkuu ihmeen vuolaana, kun kierukalla olleet aika niukat. Hmmm. Mietin jo jotain km:ääkin, mutta taitaa olla vaan villiä mielikuvitusta, kuten raskausoireetkin :D Hyvä että joku kannattaa raskaustestien tekemistäkin. Katsotaan nyt miten tää olotila jatkuu...
Mutta nyt lähemme mummolaan saunomaan ja hengähtään, kaikki valmiina niin mikäs seillä oleessa. Nyttynenkin heräsi jo, nukkui vaan 1,5t. Heräilty on 9 aikaan, ens viikolla pitis tahtii kiristää ja herätä kasilta, jaiks, kun väsyttää ajatuskin. Enää 1,5 vkoa " vapaata" .
Tuttis
ps. kuivittelein pinoutuvani eilen myöhemminkin, mutta en näköjään, mies taisi pelata koneella ja mä luin lehtiä.
Hmm... en ole ehtiny lukea Luukun meilejä moneen päivään ja äsken ne sitten luin.
Tuli tosi kurja fiilis kun täällä noista VAAN-allergioista just jurputin.
Höh.
Kaikkea sitä onkin.
Kerppu jolla vain allergiset&astmaiset lapset
Ja siitä kiitollinen.
Hali!
Aina silloin tällöin tosiaan käy niin, että omat ongelmat ja vaikeudet tuntuvat niin suurilta, kunnes törmää johonkin, jolla asiat ovat paljon huonommin. Toisaalta, minusta meillä on oikein kertoa murheistamme (vaikka katkenneesta varpaankynnestä) ja saada niihin tukea. Aina jollain voi mennä huonommin, mutta elämä jatkuu, kun pohdimme erilaisia asioita.
Päivä alkoi verkkaisesti. Antsa heräsi ennen kahdeksaa, jolloin unikekona lämmitin maitopullon ja pakkasin pojan kylkeeni aamumaidolle (jota Antsa ei tosiaankaan joka aamu juo..). Seuraava havainto onkin sitten klo 11.00, kun herään koiran haukkuun pihalla. Isommat lapset katselevat yöpuvuissaan telkkaria, mies oli lähtenyt ennen kymmentä töihin. Yllättäin " toiset päiväunet" poika nukkui vasta klo 15-16.30 :)
Ja blääh, puoli päivää olen ratkonut t pienempiä ja isompia työprobleemia puhelimessa.
Nyt Antsa tyhjentää kirjahyllyä!!
Moi!
SM
Meinasin ensin, että laitan otsikkoon, että pikkurinsessa nukkumassa ja mulla lasi punaviiniä ja rivi suklaata, mutta kun se suklaa jo katosi jonnekin:) Mies on vielä esikoisen kanssa tekemässä lähtöä mummolasta. Minä tulin aiemmin pienen ja koiran kanssa kotiin, kun alkoi toista räkänokkaa jo väsyttää.
Aamupäivän tytöt oli tosi kärttyisiä, päivä mummolassa oli taas mennyt tosi hvyin ja kun tultiin takaisin, niin kärttyily alkoi pikkurinsessan osalta heti paikalla. Mummolassa olo taisi olla kivaa vaihtelua, mutta äitiä oli kuitenkin ikävä (kai).
Miehen kanssa oli tosi kivaa laskettelemassa! Aivan loistosää, aurinkokin paistoi ja rinteet oli hyvässä kunnossa. Oltiin Alhovuoressa ja miinuksena lyhyet rinteet ja käyttännössä yksi jota kannatti laskea. Lisäksi hissijono oli tajuton puolen päivän jälkeen! Kesti 15 min päästä ylös uudelleen ja sitten oli minuutissa alhaalla taas. Mutta oli ihanaa ja jaksoin tolla tahdilla hyvin. Omakin lasku sujui tällä kertaa hyvin (usko vaan Kukkuu, olin ihan guru verrattuna Levin tönkkötyyliin:). Ei musta mitään huippulaskijaa koskaan tule, mutta kiva huomata, että jotain voi vielä oppiakin. Kipii vielä kerran, oli mahtavaa! :)
Saamuska! Minä olen täysin samaa mieltä, että aina löytyy niitä joilla on asiat huonommin. Aina löytyy tukea sellaisillekin, vaikka omatkin ongelmat vaivais mieltä. Eihän tämä mitään kilpailua ole, että kenellä on vaikeinta. Jokaisen omat ongelmat on kuitenkin itselle niitä isoja ongelmia, vaikka tokihan monet vakavat asiat pysäyttää miettimään omaakin elämää.
Haaveilin muuten Leville tulosta keväällä miehen talvilomalla. Taitaa vaan olla niin, että tämä perhe ei osaa lähteä ilman autoa ja autolla on liian pitkä matka meille. Ehkä sittenkin siis Vuokattiin tai jonnekin (jos nyt missään on enää kohtuuhintaista majoitusta tarjolla).
Hyviä illanjatkoja!
T: Ynis (joka palaa vielä ehkä miljoona kertaa tänään)
Aamulla aloitin siivouksen. Nyt on suunnilleen valmista. Mutta sitä ei todellakaan moni huomaa. Mulla vain ei meinennu voimat millään riittää ja kun välillä oli normaalit ruuanlaitot, nukkuttamiset ym niin siksi meni näin kauan. Nyt otettiin siis joulujutut pois ja kuusi myös. Verhoja en kylläkä jaksanu rueta vaihtamaan ja ulkokuusessa ja verannalla saa valot vielä olla.
Voimia mimmu k: lle! Toivottavasti väki paranee mahdollisimman pian etkä ite sairastu.
Onnittelut Lempparille terveistä päivistä!
Kerppu. Voi järkky, mitä rahasummia kaiken muun lisäks. Mä kun yritän laittaa hakuun jo heti kun on muutama kymppi saatavaa rasvoista. Ja älä huoli. Siitähän on moneen kertaan täällä sovittu, ettei rueta vertailemaan, kenen jutut on tärkeämpiä tmv ,vaan jokainen saa kertoa omia kuulumisiaan, olipa ne sitte laajemmassa yhteydessä enemmän tai vähemmän tärkeitä. Eihän nää pinot muuten pysyis pystyssä.
Laitoin Pekan ulos päikkäreille, kun ei ollut kerran kuumeinen. Nukku ehkä tunnin ja sitte alkoin kauhea huuto. Ei auttanu kuin ottaa poika sisälle. Huuto jatkui sisälläkin, mutta sitte poika nukahti vielä. En kyllä saanu selvää, mihin sattui tai mikä oli hätänä. Yöt on kyllä menny onneks ihan hyvin. Pitänee vain seurata tilannetta.
T@hti
T@hti, minä olen vähitellen kerännyt joulukoristeet pois. Enää piparkakkutalo jäljellä ja ovikoriste. Ulkovalot on, mutta saa ollakin. Pimeän aikaan on kiva pitää valoja. En niin miellä niitä jouluvaloiksi. Oisko ulkovalot parempi sana:) Älä rasita itseäsi liikaa, varmaan perheen hoitamisessakin on jo paljon tekemistä!
Isorinsessa on tosiaan harpannut suuren askeleen. Kakkasi pottaan mummolassakin tänään. Ihan mieletöntä, vaikka eilen mietittiin miehen kanssa, että yksi suuren tuntuinen askel keventää päivää kuitenkin aika vähän (kun niitä muitakin ongelmia riittää) :)
Hilu, oletko jo rantautunut? Miten meni reissu? Hyydyttääkö:)
T: Ynis
Mimmun perheelle paranemisia ja Mimmulle jaksuja niin raskauteen kuin perheen hoitamiseenkin. :-)
Kerppu, niinkait se on, että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vain jaksaa. :-/ Hurrja tuo rahasumma ja lääkärikäyntien määrä. :-O Meillä oli 2 kpl lääkärikäyntiä ja toinen niistäkin oli turha. Ilmankos turneekestävyyteni onkin niin huono heti jos Sini sairastaa. Mutta vielä tuosta omien ongelmien pienuudesta/suuruudesta. Ei kait sitä todellakaan voisi koskaan sanoa mitään negatiivista omasta/perheen elosta/olosta jos aina suhteuttaisi ja ajattelisi että moniko lapsi kuolee tänään nälkään, ripuliin ja moniko lapsi joutuu insestin-, ympärileikkauksen-, tai perheväkivallan uhriksi jne.. :-((( Koko maailman suruja kun ei pieni ihminen jaksa kantaa hartioillaan, hyvä kun kantaa oman/perheen /lähipiirin taakkansa. Onneksi on pinot missä voi taakkaansa keventää! :-)
Sini syö pallljon ja nukkuu palljon. Syö ja nukkuu kait viimeviikkojen univelkaa (hampaita tuli ja korvatulehdus ) ja kirii huonoa syömistään kiinni. Päivä mennyt niin sujuvasti ja joutuisasti ettei raportoitavaa ole. Kesämökkinaapurissa poikettiin kyläilemässä (miehen tädillä siis), eilen olin ihan yksin kaverin 2.5 viikkkoa vanhaa vauvaa katsomassa. Oli ihana! :-)
Leppoista iltaa kaikille!
Lila75
Yhdyn edellisiin, että jokaisella on omat suuret murheet, vaikka maailman mittakaavassa asiat on todella hyvin. Erään kerran kun taas istuin lääkärikeskuksessa tytön kanssa, oli siellä myös äiti kehitysvammaisen pojan (ikää ehkä 8 vee) kanssa. Poika ei liikkunut, eikä puhunut, äiti syötti hänelle vauvojen sosetta ja osa ravinnosta meni letkun kautta suoraan vatsaan. Mulle meinas tulla itku ja olin todella onnellinen, että tyttö on VAAN allerginen ja infektiokierteinen. Mä tosin suhtaudun muutekin tytön sairastamisena lähinnä osana elämää ja jokaisella on omat murheensa, jos meidän pahin murhe on infektiokierre, niin kestän sen. Tiedän kuitekin, että joskus helpottaa, ennemmin tai myöhemmin. Nyt on menossa hyvä jakso, joten olen näin positiivisella mielellä :). Niin ja vakuutusyhtiötä ollaan kupattu 3500 ¿ viimeisen 7 kk aikana.
Meidän perheen miehet on maailmalla. Poika halus jäädä taas mummolaan yöksi ja mies on kuvaamassa tähtiä. Siis taivaan tähtiä, ei ole mikään paparazzi ;)
Taidan ottaa Yniksen seuraksi lasin viiniä...
PIlette
Oli ihan huippukiva reissu, oon naurannu vatsalihakseni kipeiksi ja kyllä, hyydyttää, viimeyönä tuli 3 tuntia nukuttua. Oli niin hauskaa pippaloida että neljän aikaan kömmittiin hyttiin nukkumaan ja seiskalta ylös, aamiaiselle ja maihin. Juomaakin tuli kipattua siihen malliin että tuntuu.
Kiva että teillä Ynis oli onnistunu reissu miehen kanssa.
Nyt ei kykene enempää... tuijotan vaan näyttöä silmät puoltangossa.
Taidan aika pikaseen heittää levyksi sänkyyn ja nukkua, ihanaa.
Hilu
Olipa kiva päivä kaupoilla :-) LAsten vaatteita ei löytyny,eikä mulle takkia :-( Kengät löysin,sellaset ulkoilu goret,oli puoleen hintaa,mut täytyy ensviikol yrittää pyörähtää typyn kanssa..Ei kiva!!
Viimeyönä typy taas heräs,heräs,heräs...yheltä nukahti kunnolla ja mä menin kahelta nukkumaa.Aamulla pari heräystä mut nukuttii puol10 asti!!!!Tuli ihan kiire keskustaa!!!Typyä häiristi kai et illal oli vieraita..
JAksamisesta ja ongelmista..Muita täällä peesaan,on ongelmia suuria ja pieniä ja ei nuo allergiat ihan pienimmästä päästä ole.Ja jos lapsella on hätä ni äidillä on huoli ja jos ei öitä nukuta ni äiti on niin väsyny,oli se syy mikä hyvänsä.Täällä jaetaan ja tuetaan ilot ja surut!
JA Kerppu:Ei tuo teidän tilanne helppo ole :-( Voimia!!!
Mul on alkanu tehä mieli rinteesee ku Ynis täällä kertoo reissuistaan :-) Siitä viimekerrasta on ehkä 13vuotta!!Miten vanha mä oon jos jostain voi olla noin kauan?!
Typy illlalla kiukus mulle-mielenostotus kun olin päivän pois.Mitää hätää ei kyl päivällä ollu,mut täytyyhän sitä äitiä muistuttaa et mitä meni tekemään..
Huomenna lähtee joulukoristeet ja ulkovalot jää..ehkä myös ikkunoihin vielä..
Ai nii,mies lupas et saan maksaa jumpan nii et saan käydä kuin paljo vaa nyt keväällä...3kertaa viikossa sovittii et käyn!KAnnustaa herkuttomuuteen :-)
Mut nyt tahon jädee..kunhan tuo poika nukahtas!!
Mimmu:Hus pois paha tauti!!!
jatu
Tuosta Pilen kirjotuksesta tuli mieleen..Mun serkku on pahasti kehitysvammainen,jo 13vuotias, vaipoissa,täysin vahdittava,ei voi ottaa esim.kauppohin ku mölyää niin kovaa,saattaa heitellä tavarat hyllyistä tai käydä vaa istumaa lattialle ja ei niin isoa kaupasta ulos kanna ja silti mä äitille valitan ku nää meidän on niin villejä et ei mihinkää päästä..ja meidän elämä tulee helpottamaa!mut näin tää juttu vaa menee....
jatu
Jatu, mullakin on kehitysvammainen serkku. Asuu tosin hoitokodissa tai jossain sellaisessa. Asuntolassa kai? On mua vuoden vanhempi. Pystyy itse jotenkin syömään mössöistä ruokaa, nykyään kävelee ilman tukea ja puhuu epäselvästi. En näe usein, kun olen niin vähän sukulaisten kanssa tekemisissä.
Ihanaa oli nähdä, kun käytiin kerran serkun asuntolassa ja siellä kun on muitakin vammaisia, niin serkku oli mun mielestä jotenkin " enemmän vammainen" , mutta enemmän oma itsensä! Siis oma persoona oli korostuneempi kuin aikaisemmin ja vammaisuuden aiheuttamat oireet oli selkeämmät, mutta myös paljon vapautuneemmat. Tuntui, että serkku oli siellä kotonaan enemmän kuin aikaisemmin vanhempiensa luona.
Vaikeita on nämä asiat ja varsinkin vaikeita ymmärtää kokemattoman. Mun mielestä ois kiva olla läheisempi tämänkin serkun kanssa, mutta ei se ole niin helppoa enkä kymmenestä serkustani ole muutenkaan tekemisissä kuin kahden kanssa (jotka kaksossiskot ja toisen kanssa olen tiiviisti yhteydessä). Mun mielestä ois kiva olla läheiset suhteet sukuun, mutta kun ei ole, niin ei ole:)
T: Ynis, sukumietteissään:)
Vielä ehdin tämän päivän puolelle. Koko päivä on mennyt siivotessa ja asioiden hoidossa, olisiko kymmeneltä tullut valmista. Kahtena päivänä siivosin ja silti oli varmasti kahdeksaksi tunniksi hommaa. Mitähän siitä tulee, kun tilaa on enemmän kuin yksiö? Nythän on kaiken lisäksi ongelmien lakaisupaikka, eli laatikkohuone, jonne voi liian vaikeat tavarakeot heittää.
Huomenna kummin tehtäviin, tai miksi nimiäisissä kaveriaikuista kutsutaankaan. Puhumaankin pyydettiin, nimittäin " kun kerran olet teologi" . Miniärsytys siitä asiasta. Minusta tuntuu, että juhliin kaivattaisiin sellaista kevytversiota uskosta, joka ei haittaisi ketään eikä vaatisi miettimistä tai jopa muuttumista. Vaihtaisi vaan termit sellaiseen joka ei ärsytä ketään, puhuisi elämästä eikä Jumalasta ja johdatuksen sijaan kohtalosta. Joo, vaikka olen tietenkin iloinen, että minun halutaan olevan läsnä lapsosen kasvussa. Ärsytys koskee vain puhepyyntöä. Sitäpaitsi pelkään puhua isoissa tai pienemissäkin väkijoukoissa, ehheh.
Kukkasella on pieni hahmotusongelma. Leikkii istumaleikkiä mm. kymmensenttisen nuken potalla ja nukkekodin tuolilla. Asettelee tarkasti takapuolensa kahden sentin korkuiselle jakkaralle. Heikommat lilliputtikalusteet ovat tästä kärsineet.
Painun surffailemaan internetin ihanuuteen, sonmoro.
Kukkuu
Piti vielä sanoa, että tulee mieleen meidän Uusi Vuosi (tai mun vaan), kun nukuin varmaan alle 3h! Se oli ihanaa, vaikka on väsyttänyt koko viikon sen jälkeen! Oli kuitenkin kiva herätä kavereiden kanssa ja syödä aamiaista ja vässyillä yhdessä:)
T: Ynis
Huh huh, sain ku sainki kirjoitettua Sassan hoitotukihakemuksen. Korotettua haen tai siis otan ;-) Tuli itelle ainaki kirjoittaessa sellanen olo et jos MÄ en saa ni kuka sit???
Juu, tiiänhän mä sen että tänne kaikki omat isot murheensa saa&pitää kirjottaa, oli se sit vaik se kynnen lohkeeminen mut sitä tarkoitin että... Siis kun olin paapattanu tuosta a-asiasta ja sit luin ne meilit ni täytyy sanoa että tuli sitä vertauskohtaa taas, veti hiljaseksi.
Mulla särkee pää! Onks tää joku virtuaali-tauti-hautomo? Jatu, kiitti vaan ;-) Migreeniä tuntus olevan, tai mitä lie niskoista johtuvaa mut ärsyttää. Mieskin ärsyttää mut ehkä näillä puolukka-päivillä on osuutta asiaan... Fasun sininen levy meni taas ihan heittämällä vaik olin ajatellu et nyt loppu ja laihis alkaa. No, mies ei sit sitä ollu kuullu, eikä kai osaa ajatuksia lukea ja toi kaupasta levyn. Meni, nam...
Ynis, mua alko kans tehä mieli skimbaa!!! Mulla on nyt viime kerrasta kohta 6v... Oikeesti, miten voi olla???? En oo poitsun jälkeen asiaa edes miettiny. Äiskän ikuisuus-miesystävä rakensi just pari-mökin Ylläkselle. Ensi talvena joutuu varmaan jo sit lähteä sinnepäin... Mut just tänään ku aurinko paisto ni tuli sellanen hiihtämään-fiilis. Ei vaan saa aikaseksi. Höh. Ehkä jonain päivänä? Joo.
Jos tekis välillä muutakin ku istus tässä. Niskojen takia lähinnä (montas niskaa teillä on???) Suostuiskohan toi ärsy tuolla hieroa hartioita? Täytyy kokeilla...
Palaan jos ei suostu.
Muuten öitä!
Kerppu, aikaansaanut!!!
Oltiin eilen miehen veljen luona kattomassa leffaa, kun saatiin Onni nukkumaan. Oli hyvä leffa, vaikka mulla oli vähän ennakkoluuloja, koska siinä näytteli Travolta. Elokuva oli A love song for Bobby Long. Tykkäsin, ei ollut sitä perinteistä jenkki-sontaa... Anteeksi ilmaisuni;)
Yön Onni nukkui taas hyvin. Aamulla seiskalta heräs (itse menin puolen yön jälkeen siis nukkumaan). Pissa oli jo toisena yönä peräkkäin tullu läpi. Ostettiin täältä Liberoja, pitäs olla samaa kokoa ku kotona olevat mutta vaikuttaakin isommilta. Toisaalta täällä kaikki tuputtaa vettä koko ajan pojalle, joten ihmekö kun pissii sitten paljon. Vähensin veden tuputtamista Oulun reissulla ja heti oli kuivemmat vaipat aamulla. Oon ollut vähän liian ahkera veden juottaja, kyllähän lapsi osaa jo ilmaista,milloin on jano.
No joo, omaa napaa, taas kerran.
Vai ei se Mimmu vieläkään ole jakautunut:) No, hitaasti hyvä tulee. Heh heh, olenpas vitsikäs, varmasti käy jo tukalaksi olotilasi muutenkin.
No, enpä muista pitikö muuta. Tässä on Loppiaisen pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6069382&p=1&tmode=1&smode…