Omatekoisen kasvissoseen säilyvyys???
Säilyyköhän jääkaapissa yli vuorokauden..Perunat ja porkkana on aina tuoretta mutta esim: kukkakaalin ja parsakaalin olen itse pakastanut...
Soseita ei varmaan voi uudestaan pakastaa kun kaalit on jo kertalleen pakastettuja..Olisi vain helpompaa jos voisi tehdä esim: parin päivän annokset suoraan jääkaappiin...
Kauanko olette itse säilyttäneet jääkaapissa itsetehtyjä kasvissoseita????
Sani ja neiti 5kk
Kommentit (6)
..olen säilyttänyt n. 2 vrk valmkiita soseita jääkaapissa, ei ole miksikään mennyt, hyvin on maistunut ja vauva ollut kaikin puolin tyytyväinen.
näin meillä:
illalla otan jääkaappiin sulamaan seuraavan päivän sapuskat...
jos teen illalla ison satsin soseita pakastimeen, niin jätän siitä jääkaappin vain seuraavan päivän sapuskan...
Luulisin kyllä että säilyy jääkaapissa sen 2 vrk. Ainakin jossain esitteessä (oiskohan äitiyspakkauksen mukana tullut?) sanottiin muistaakseni niin.
Meillä tehdään 3 kerran satsi kerralla, eli on jääkaapissa sen 2 vrk. Lihakuutiot sulatan satsiin erikseen pakkasesta.
BR Bubble
sanoisin minäkin ja eiköhän se itsekin maista jos ei maistu enää hyvälle! :)
Tänään maisteltiin ekaa kertaa bataattisosetta, jota laitoin pakkaseen ja pikkuisen jäi jääkaappiinkin. Kuinka kauan sitä voi vauvalle antaa? (En ole hyvä kokki, enkä tiedä näistä säilyvyysasioista)