Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muilla IVF tai PAS-raskauksissa muutettu laskettu aika np-ultrassà?

04.01.2006 |

Luin vaan ihmetellen,että muilla on vaihdettu laskettua aikaa sikiön koon mukaan, vaikka istutuspäivä on täysin tiedossa. Mullakin kätilö ois vaihtanut sen, koska sikiöt oli miltei viikon isompia ( ois sopinut kyllä mulle). Mutta sitten lääkäri tsekkasi ja sanoi,että IVF-raskauksissa ei saa vaihtaa laskettua aikaa vaikka sikiön koko olisikin isompi. Mielelläänhän minäkin oisin viikon pidemmällä.

Tuli vaan mieleen,että jotkut , jotka on olleet hoidoissa 3-4 viikkoa minun jälkeeni, ovat vain viikon tai kaksi minua jäljessä uusien laskettujen aikojensa perusteella.

Eihän tämä muuten vaikuta asioihin, mutta ois kiva, kun sais aikasemmin kaikki äitiysrahahommat-lomat yms. Ei ois pitänyt kysyä asiaa ollenkaan sitä Ulanderilta, niin kätilö ois automaattisesti aikaistanut laskettua aikaa...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimenoman teroitettiin hoitopaikassa että tuota laskettua aikaa ei saa missään nimessä mennä rukkaamaan eli se on se mitä siihen korttiin on merkitty. lekuri vielä lisäsi että jos ne sitä yrittävät muuttaa niin soitto vaan hoitopaikkaan niin selvittää vaikka asian itse niille jos eivät usko.

Oon minäkin lukenut täältä ja muualta että niitä on menty rukkailemaan kätilöitten toimesta ja joku oli muistaakaseni oikein tapellut neuvolassa samasta asiasta ennenkuin olivat uskoneet.

Vierailija
2/5 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hedelmöitysajankohta on tarkkaan tiedossa ja näin ollen tarkkaan tiedetään oikea ajankohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Bambi,

Meillähän on sama hoitopaikka. Minulle tehtiin PAS-siirto muuttuneen kierron takia JO kp11. Lääkäri laski toisella ultrakäynnillä (rv9+jotain) lasketun ajan edellisten kuukautisten alkamispäivästä, ja lasketuksi ajaksi tuli 8.7. Sanoi kyllä jo tuolloin, että oikeampi päivä olisi 2.7 tai 3.7, siihen viittasivat sekä sikiön koko että aikainen siirtopäivä. Jatkoi vielä (HUOM!!) että (np-ultrassa) tämä sitten tarkentuu!!!! Eli lähti suoraan siitä, että jättää kätilön tehtäväksi lasketun ajan tarkentamisen!!!

Niin sitten menin np-ultraan 30.12, mennessä minulla oli 12+5 ja kun kävelin sieltä ulos, uusi laskettu aika oli sikiön koon ja lääkärin terveisten mukaan viikkoa aikaisemmin eli 2.7, ja näin viikkoja olikin pois tullessa 13+5 (yhden päivän heitto johtuu eri laskentatavasta Diacorin ja Kätilöopiston välillä). Eli näin sain viikon kaupan päälle, tavallaan.

Olin vielä neuvolaan yhteydessä, ja he varmistivat asian. Itse klinikalle en ole edes ajatellut soittaa, kun lääkäri siis oli jo alun perin sitä mieltä, että aika aikaistuu!!

Näin siis Diacorilla, ainakin minun tapauksessa!! Bambi, kuka lääkäri sinulle oli sanonut, että laskettua aikaa ei saisi muuttaa??? Neuvolan lääkäri vai Diacorin???

Terkkuisin

Nasu, rv14+4

Vierailija
4/5 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itselläni Pas-raskaus menossa. Olen viikoilla 18+4 ja ultran mukaan eilen viikkoja olisi ollut 19+3. Koko ajan olen ollut ultran mukaan reilusti edellä, mutta kertaakaan ei hoitopaikasta tai mistään muualtakaan ole tarjottu la:n vaihtoa. Kyse on vajaasta viikosta, ja minulla se ei vaikuta suuntaan ei toiseen muuta kuin kalenterissa.

Vierailija
5/5 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minulle kanssa väestöliitossa sanottiin, että laskettu aika määrittyy alkionsiirron mukaan ja neuvolassa totesivat, että viimeistään rakenne ultrassa rv 19:sta la määritellään sikiön koon mukaan, siitä huolimatta että kyse IFV raskaudesta.Alunperin LA oli 27.6.,NP ultran jälkeen koon mukaan arvioivat LA 21.6.nyt en sitten tiedä kumman mukaan elää,mutta kaipa se sitten siitä virallisesta paperista,joka pitää äitiysloma anomukseen laittaa liitteeksi selviää,mikä neuvolajärjestelmän mielestä lopullinen LA aika on....

Tuah rv 15+4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä