Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moi MAALISKUISET

03.01.2006 |

En viitsi näin iltasella enää nimetä pinoa päivän mukaan. Kirjoitellaan tähän myös huomenna.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksanut eilen enää naputella omia kuulumisia, kun pino oli ilahduttavan pitkä ilmankin. Mukavaa kuulla taas kaikista! Tietenkään en kunnolla muista mistä oli juttua, joten löpisenpä tässä sitten omiani.

Kaisan kanssa on ollut hankalampi vaihe menossa, taitaa tytölle tulla hampaita. Niitä ei ennestään olekaan kuin kaksi alhaalla. Ei kelpaa ruoka, päiväunet on taas pätkiä ja sitten ollaan väsyneitä kaiken aikaa. Kitinää ja vitinää on pienen elämä. Ja äidin hermoa taas koetellaan. Voi kunpa pinna edes vähän pitenisi. Onneksi mies on vieläkin lomalla, ei ole tarvinnut yksin jaksaa.

Imetyksenkin päätin lopettaa, kun ei maitoa enää tule Kaisan toivomaan tahtiin. Enkä mä jaksa enää väkisin tyrkyttää, se kun ei ole meille kummallekaan mukavaa. Nyt sitten koitetaan opetella olemaan ilman. Tuntuu olevan hankalampaa mulle kuin Kaisalle... mistä sitä tietää kuinka paljon maitoa pitäisi tyrkyttää ja kuinka usein. Varsinkin nyt, kun hammaskitinän vuoksi oikea ruoka ei kelpaa oikeastaan lainkaan. Nooh, ollaan tässä nämä ensimmäiset päivätkin selvitty, eiköhän jatko ole helpompaa.

Liikkeessä meillä ollaan kaiken aikaa sekä kontaten että puita pitkin kävellen. Ja seisoa pitää kaikkialla, erityisesti pöydän alla ja ammeessa.. Onneksi laskeutumisen jalo taitokin opittiin VIHDOINKIN. Oli pikkasen rasittavaa, kun pää kolisi toista viikkoa monta kertaa päivässä milloin mihinkin.

Päiväunet meillä nukutaan kaksi kertaa päivässä. Ennen hammaskitinöitä rytmi oli selkeä; aamupäikkärit 10-12 ja iltapäivällä 15-17. Useimmiten kerralla nukuttiin 1,5-2,5 h. Nyt ollaankin sitten taas nukuttu äidin rakastamia 30 min pätkiä 2-4 krt/vrk. Toivottavasti palataan takaisin vanhaan rytmiin hyvin pian!

Oikeeta maitoa en ole antanut, hapanmaitotuotteidenkin kanssa ajateltiin odotella vielä parisen viikkoa. Ehtiihän sitä. Ja kun tuo imetyksen lopettaminen tuo tarpeeksi vaihtelua ilman uusia kokeilujakin.

Eipä meillä kummempia. Loppiaiseksi ollaan menossa Tampereen suuntaan tupaantuliaisiin, jos mun flunssa vaan hellittäisi. Kaisa onneksi ei enää ole kipeä, se herättää toivon myös omasta paranemisesta. Ens viikolla alkaa sitten oikea arki, kun mies palaa taas töihin. Huh, mitenhän siitä taas selvitään??

Kuullaan taas,

kua ja Kaisa 25.3

Vierailija
2/17 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eipä tässä kauheesti mitään eiliseen viestiin ole lisättävää...

Oltiin tänään koko päivä Helmin ja entisen työkaverini kanssa kaupungilla ja päikkärit oli taas mitä sattuu eli kaksi puolen tunnin pätkää nukkui vaunuissa. Sellasta se on, jos ollaan jossain muualla kuin kotona tai yleensäkään sängyssä, sisällä. Mutta hyvinpä tuo näytti pärjäävän nuillakin unilla. Yhtään ei vieläkään ollut väsynyt, kun mies äsken tuonne pinnikseen vei. Oven takaa kuuluu muminaa ja muita outoja ääniä. Vissiin tyttö taas pian kontallaan. Ehkä nukkuu ihan muuten vaan sängyssään pitempiä päikkiksiä, kun päivällä kuitenkin on rauhallista ja suht hiljaista. Varmaan pärjäisi siis lyhyemmillä unilla kotonakin, mutta ei se mua haittaa vaikka nukkuukin pitkään. Kuitenkaan ei vielä yksillä unilla pärjää.

No jaa, eipä kai tässä sitten muuta ollutkaan. Kunhan kävin laittamassa korteni kekoon.

Ja niinhän se oli tyttö sängyssä kontillaan. Kävin äsken kääntämässä. Viime yönä oli muuten istualteen. Koskaan ennen ei ole ollut, eikä kyllä hereillä ollessaankaan nouse vielä itse istumaan. Outoa !

lehtovi ja Helmi 28.3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eilen pinoutujia riitti ilahduttavasti :)

Meille ei kuulu juurikaan mitään uutta. Miehen työkuviot on ollu täs aika pinnalla (ja äidillä pinnassa!) kun pari kaveria on siellä sairaslomilla ja yksi irtisanoutui. Sanonko että on aika p......tä tämä kuljetusala! Viime kesä oli ihan kauhea, mies ajoi virvokkeita eli suomeksi kaljaa monta vuotta ja viime kesä oli kyllä kaiken huippu. Tai sit se vaan tuntui siltä kun Noora tuli. Ukko kävi tosiaan välillä nukkumassa ehkä 5-6 tuntia tai sit ei tullu yöksi kotiin.

No vaihtoi toisiin hommiin, alku näytti lupaavalta ja nyt on taas tuplavuoroja ja ties mitä ajoja. Jotenkin rassaa nämä yllätysajot, normaalin vuoron päälle tulee keikka jonneen päin suomea 10 minsan varoajalla.

Ukon kans tos äsken puhuttiin että minuu rassaa tilanne aikas paljon. Ei sillä etten tykkäisi olla Nooran kanssa mutta tää kotona olo alkaa ehkä tympimään. Siis aika tuntuu välillä aika pitkältä. Eikä sitä aina jaksa jossain liehuta, eilenkin oltiin 4 tuntia siskolla ja siinä on riittämiin vähäksi aikaa :) Ei ole toista autoa joten kauhean pitkälle ei edes pötkitä.

Nooh...kuviothan vaihtuu taas 1.4 kun menen töihin. Toisaalta haikeana mutta toisaalta se voi olla kivaakin!

Saakohan kukaan näistä miun löpinöistä mitään tolkkua?! :) Pääpointti tässä kuitenkin se että välillä jurppii kun olen ns. yksinhuoltaja Nooralle ja kotitöille.

Valitusvirttä tästä ei ollut tarkoitus tulla ja älkää missään nimessä ymmärtäkö väärin! Toki nautin äitiydestä mutta sais ukko olla enempi kotona muutakin kun nukkumassa.

Noora oppi tänään taas uuden jutun. Tai on aiemminkin matkinut mutta on tänään ollu yks pikku apina :) Syötiin ja likka siis syöttiksessä...alkoi yks kaks vispaamaan päätä puolelta toiselle, minä matkin ja Noora takas. Kyllä oli likalla hauskaa kun äsken aloitin vispauksen ja tyttö perässä :) Toinen vanha juttu on jo kun taputan kädellä lattiaan niin Noora matkii. Ja kielen näyttäminen :) Tänään näytin iskälle leikisti kieltä niin eikös yks apina perästä, heh täytyy jo vähän varoa mitä tekee.

Viime yönä Noora nukkui TAAS niin hyvin että jo pitää ihmetellä. Siis klo 21.30-9.30 heräämättä. Meni nukkuminen vähän myöhäseks kun oltiin siellä siskolla ja odottelin että ukko hakee töitten jälkeen kotiin. Nippanappa jaksoin sinne kävellä, matkaa 4 km....tää tauti ei ole vielä hellittänyt siis. Niin ja tuohon päälle vielä 3.5 tuntia päikkäreitä, siis yhteensä kaksilla. Onhan näitä yöheräilyjä tietysti ollutkin, en todellakaan valita vaan tyytyväinen olen! :)

Jaahans, romaania taas raapustan...lopettelen siis ja kiehautan vielä iltakohvit. Tuli tuosta mieleen ihana siskoni poika, 2v.....tuli eilen pyytämään minua kaffffiiiiille :) Hauska poika...vanhempansa lopettivat yötutin tuossa muutama kk sitten ja vieläkin poika testaa esim minua ja kysyy tutkuttia. Siis tuttia :) Vanhemmat sanoi että muumimamma vei sen ja se on käsilaukussa. Joulupukki toi pehmomamman ja poika tarkisti heti oliko tutti laukussa vai ei! :)

Vierailija
4/17 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luin eilen pinon aika lailla myöhään, joten en viitsinyt kirjoitella. Mutta muiden kuulumisia oli mukava lukea.

Meillä alkoi uusi vaihe. Minä aloitin työt maanantaina ja mies jäi vuorotteluvapaalle kotiin. Jäi talvilomalle jo ennen joulua, joten oltiin molemmat kotona " päällekkäin" . Hän palaa sitten töihin, kun mulla alkaa koulujen loputtua kesäloma.

Olihan sitä töissä vilskettä, kun 24 mielettömän ihanaa, vaihdikasta 2-luokkalaista minun paluuta odotti... ja isompien tyttöjen liikuntaa mulla myös. Nauroinkin eilen yhdelle Kaksplussan lehtijutulle, jossa sanottiin, että äitiyslomalta palaava äiti nauttii lounas- ja kahvihetkistä töissä.... Mulla oli kotona vain yksi syötettävä. Koulussa pitää selittää 24:lle, mitenkäs ne ruokailut menikään! Mutta onneksi mulla on tosi upeasti syövä oppilaslauma, huh. Mutta se melu ruokalassa on uskomaton, kun siellä on ehkä muutama muukin, ei niin hyvin käyttäytyvä. Ja mikä ihmeen kahvitauko??? Kotona ehdin juoda kahvit joka päivä; koulussa en todellakaan lainkaan! Mutta mukavaa on ollut, samoin kotosalla on mennyt hyvin.

Aleksanteri jatkaa samoja touhuja. Seisominen on in edelleen. Irrottelee jo rohkeammin otettaan ja menee askelia tuen varassa. Ja parasta huvia on ovien kanssa leikkiminen. Erityisesti pariovilla on hauska pelehtiä, siinä kun on lasiruudukot alas asti. Voi sitä naurun käkätystä.

Maitotuotteiden kanssa ei pidetä kiirettä. Imetän edelleen, ja jatkankin niin kauan, että pikku-ukko siirtyy tavan maitoon rinnalta. Loppukuusta aloitellaan hapanmaitotuotteilla, saa maistella lusikan kärjestä. Tähän asti on tykännyt kaikesta, eikä ole tullut mitään vaivoja. Toivottavasti menee yhtä helposti.

Kirjoitusvirheitä on varmaan kauheasti, mutta en jaksa tarkistaa. Silmä painuu kiinni. Sen verran totaalisesti ne pikkuiset minusta mehut ottavat. Ja sitten tuo oma kullannuppu vielä päälle. Tietää touhunneensa näin päivän päätteeksi!

Mukavaa viikonjatkoa!

T: Tuula ja Aleksanteri 25.3.

Vierailija
5/17 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mikä minua nyppii tällä palstalla? Se kun tuossakin joku kyseli että onko muita 3kk vellejä/soseita syöviä vaaveleita ja lempimakuja jne. Niin eikös joku ole taas noiden suositusten kanssa " vouhottamassa" . Mielestäni menee asian vierestä jos toinen kysyy että mitkä on mielimakuja tms. No on se ongelma minullakin! :) Hehee. Mutta aina näitä korvike/imetys tai missä iässä vellit tms. keskusteluita riittää. Jotenkin nousee karvat pystyy kun ihmiset vouhottaa aina noita suosituksia. Kyllä ne jokainen varmaan tietää.

No mutta oli asiaakin. Ei kyl pätkääkään liity vauvoihin mutta osaisko joku auttaa? Kun sain tuon lääkekuurin niin lääkäri kysyi että onko taipumusta hiivaan? Vastasin että ei ole ikinä ollu. No nyt sit ilmeisesti on....vaan mitkähän on oireet? Voisko joku ystävällinen valaista? :) Reseptin saan lääkäriltä soitettaessa vai riittääkö apteekin reseptivapaa lääke ja onko niitä?

Vierailija
6/17 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan nyt tämä viikko sitten maisteltu " oikeaa" maitoa ja hyvin on tytölle maistunut. Mitään oireita ei ole tullut. Ja vihdosta viimein Jennakin on oppinut juomaan nokkamukista. Aamu- ja iltamaito täytyy vielä antaa pullosta, mutta aterialla vesi menee nokkamukista.

NASULINA: Hiivan oireita on kutina ja punoitus alapäässä, sekä runsas mahdollisesti kokkarainen ja pahantuoksuinen valkovuoto. Apeteekista saa kyllä reseptivapaita tuotteita esim gyno daktarin (en oo varma miten kirjoitetaan), mutta jos saat reseptin lääkäriltäsi, niin kannattaisi ehkä soittaa. Lääkärin määräämä lääke saattaa olla tabletti, mikä on ainakin minusta mukavampi käyttää kuin emätinpuikot tai -voiteet. Kannattaa hoitaa hiiva heti, oireet menevät ohi nopeasti hoidon aloituksesta.

Onkos teistä kukaan kokeillut Lidl:n vaippoja? Täällä vauva-lehden palstoilla niistä on välillä ollut puhetta ja olen ajatellut, että voisihan noita kokeilla, kun on niin paljon edullisempia kuin Liberot, joita nyt käytetään. Epäilen vaan kovasti, kun mulla on vähän sellainen käsitys, että halvalla ei hyvää saa. No, katsotaan nyt, jos vaikka soittaisi ukkokullalle, että toisi paketin töistä tullessaan.

Yöks mikä käry! No niin, nyt sitten pitääkin mennä se vaippa vaihtamaan.

Marju ja Jenna

Vierailija
7/17 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Lidlin (Cien)vaipat alotettiin jo varmaan 3 kk iässä. Ne on tosi halpoja verrattuna muihin ja ihan sama, jollei parempikin laatu. Pitää pissat ja kakat hyvin. Kertaakaan ei oel falskannut, mitä muut vaipat teki. Ja vertailuissahan nuo ovat olleet ihan samoilla viivoilla Pampersejen ja Liberojen kanssa. Että eikun vaan rohkeesti kokeilemaan! Ainut, mikä mua ärsyttää niissä on kuviointi, jota on ptkin vaippaa. Eli eivät ole kokonaan valkoisia. Mutta tuo asiahan ei sitten mitenkään vaikuta siihen, kuinka hyviä vaippoja ne ovat.

Myös Cien-kosteuspyyhkeet on hyviä. Niitä on sekä normaaleja että Sensitiveä, joista jälkimmäiset ovat hajuttomia, tai TODELLA miedosti tuoksuvia. Paketti maksaa alta kahden euron, siinä on 80 pyyhettä ja materiaali on napakampaa kuin esim. Pirkka-pyyhkeiden. Elikkä suosittelen myös niitä.

Niinhän sitä äkkiseltään luulis, että halpa on huonoo, mutta monet kerrat on tullut todistettua, että kalliskin voi olla huonoa ja sitten, kun näin käy niin harmittaa tosi paljon enemmän, kuin jos halvan osti. Paitsi, että tässä tapauksessa tosiaan hinta-laatu-sihde on tosi hyvin kohdallaan.

Vierailija
8/17 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Marjulle vastauksesta ;) Taitaa minulla olla lievät hiivan oireet, eipä ole ikinä tullut moista. Varmaan siis noista lääkkeistä mitä vieläkin syön. Tauti istuu kun tatti meikäläisessä, mistähän asti tuota limaa oikein tulee? :)

Meillä ei ole kokeilu Lidlin vaippoja. Olen vannoutunut Pampersin Acive fitin käyttäjä. Toimii meillä parhaiten, Liberot ei oikein niin hyvin. Sain kamultani kerran paketin kun hyö sai niitä pakettitolkulla kun palauttivat virheellisen paketin. Ovat meillä varavaippoina.

Tavallista maitoa ei olla vielä juotu, jogurtteja ja viilejä kylläkin. Ostan siis maustamatonta jogurttia ja sekoitan siihen jotain hedelmä- tai marjasosetta. Likka tykkää kyllä!

Nokkamuki ei meillä oikein suju. Tai vettä kyllä juo mutta ei maitoa. Tarttis varmaan vaan harjotella enempi.

Tyty nukkui yönsä taas mallikelpoisesti, klo 21-9.15, kerran heräs yöllä kun oli mönkiny väärinperin sängyssään, jalat oli pinnojen välissä ja likka mahallaan. Ei pieni tajunnut unenpöpperössä että miten pääsee takas tyynylle :) Mutta....seuraavia hampaita tässä kauhulla jo odottelen, meillä ne on ollu vaikeita aikoja ja yöheräämisiä tulee siis takuulla vielä!

Nyt meen kahveen keittoon, moikka!

T. N&N

Vierailija
9/17 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tylsää viikkoa vietetään... miehellä on ollu auto koko viikon, enkä oo jaksanu lähteä busalla keskustaan. Tai siis raattinu, kun maksaa 4 e suuntaansa (täällä joutuu perskutarallaa maksamaan lastenvaunuista 1,30 + aikuistenlippu 2,50!!). Että olkaa onnellisia niissä kaupungeissa, joissa vaunuilla pääsee ilmaiseksi bussiin ja matalalattioita piisaa. Mä alan nyt jo köyhäilemään, kun helmikuusta lähtien pitää tulla toimeen sillä kotihoidontuella. Siihen asti olen vielä vuosilomalla ja saan palkkaa, mut niitä tarttee säästää kevään pinnistelyä varten. Aiotaan myös lähteä veljen perhettä moikkaamaan tonne rapakon taakse jossain vaiheeessa kevättä.

Muuten, oletteko varoneet sitä RS-virusta - ts. vältelleet kauppakeskuksia ja marketteja? Vai onko nää meidän ikäiset murut ees vaaravyöhykkeessä enää?

Hmm... neiti näpsä se vaan tuolla posottaa pinniksessään jo toista tuntia. Ei ihme, että nukuttaa, kun yöllä kikkailtiin senkin edestä. Mulla on selkä huutanu hoosiannaa eilisestä lähtien, siksi annoin tytön yöllä nukkua meidän vieressö, kun en jaksanu eestaas nostella sänkyyn. Ei hyvä idea. Mä loppujen lopuks nukuin ihme asennoissa, neiti heräili vähän väliä ja hivuttautui lähemmäks meikäläistä niin että mä en mahtunu kunnolla nukkumaan miehen ja vauvan välissä. Niinpä päätin, että neiti muuttaa omaan huoneeseensa nukkumaan ens yönä. Äidilläkin on oikeus yöuneen. Äitikin on ihminen - ainakin osittain. Nouskaamme barrikadeille!

TUntuu että moni muukin maalismasu alkaa olla väsyny tähän ihmisoikeuksien tallaamiseen noissa uniasioissa, sen verran moni suunnitteli unikoulua. Tuntuu vaan niin väsyttävältä ajatukselta aloittaa se, kun yön pimeinä tunteina etsii vaan helpointa keinoa jatkaa unia. Joskopa tuo omaan huoneeseen siirtäminen auttais - pitäkää peukkuja!!! Olikos se nyt viime Vauva-lehdessä, jossa just joku uniasiantuntija puhui munlaisista vanhemmista, jotka haluu loppuun asti välttää konflikteja vauvan kanssa ja sit joudutaan nukutusrumbaan koko perhe. Tunnustan!

Noniin, josko menis laittamaan jotain einespalaa itelleja vauvalle.

Vierailija
10/17 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaas kuinka nopsaa neiti herää kun tulin koneelle..

NASULINA: minä kyllä ymmärrän siuta.Meillä mies kanssa kuljetusalla ja tekee 12h työpäivää.Täällä minäkin olen nalkissa kun meillä ei ole toista autoa.Miehellä onneksi ei ole mitään tuplavuoroja,mutta yksinäistä täällä välillä on ja 12h on pitkä aika.

Hiivasta saitkin jo ohjeet..

Minulle terkka soitti että ois virtsatietulehdus..näköjään oireeton,mutta pitää viedä uusi näyte.sekin on hankalaa kun ei ole sitä autoa ja kirkolle labraan on 20km matkaa.Aina pitää järjestellä ja sumplia.

Oma olo on melkoisen hyvä ja yöllä tuntuu silloin tällöin kun meidän uusi tulokas myllertää masussa.Ihana pitää kättä vatsalla ja kuulostella,josko millo liikkuu taas.Ootan kovasti niitä kunnon potkuja!!! =) Yritän nyt imeä kaiken,koska tämä on meidän viimeinen vauva.Mies kyllä haluaisi enemmän lapsia,mutta minulle nyt ainakin tuntuu että kaksi on hyvä..

Mimmillä kova nuha ja yskä jatkuu.Muuten on pirteä ja reipas.Kuinka kauan tuota katsellaan ja missä vaiheessa lääkäriin? Vai voiko tuolle flunssalle mitään?Höyryhengitystä otetaan suihkun yhteydessä ja nenätippoja laitetaan,siinäpä ne meidän kotikonstit.

Unikoulu juttu siirtyy siiheksi kun tyttö on terve! Jos muut pidätte,niin kertokaa kokemuksia!!

Kuusen heitin pois..siivosin.Nyt vielä verhot ikkunaan ja haluan mennä ostamaan keittiöön ja olkkariin puiset sälekaihtimet.Taas iskee tuo sisustusvimma.

Jaahas,kutsu käy..

tuulia+co

Vierailija
11/17 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulia: Mukavaa kun kohtalotoveri löytyi :) Saapahan edes jollakin purnata kellä samat kokemukset :) 12 tuntia ON pitkä aika! Meillä ukko herää joka aamu (ei vkl) klo 2.30. Arvatkaas mitä tekee kun kotiin pääsee? Nukkuu, juu.

Ihana kun siulla tuntuu jo liikkeet. TUNNUSTAN...taitaa olla vauvakuume lievänä täälläkin. Ukolle en ole uskaltanut asiasta mainita. On näet sitä mieltä että vähintään 2 vuotta pitää olla ikäeroa, siis vähintään.

Näin viime yönä muuten niin karmivaa unta että heräsin heistä märkänä. Älkää heikkohermoiset edes lukeko! Oltiin siis siskon kanssa ties missä metsässä ja jossain vaiheessa kuristettiin jonkun vauva. Se oli siinä unessa pakko tehdä, muuten vauvaa uhkasi jo kauheampi vaara. SIIS kauhee uni! Sit tultiin siskon kanssa meille ja ukkoni ihmetteli kun meillä oli housut ihan kuraiset jne. Järkkyä!

Sori, nimimerkki unohtui mutta omaan huoneeseen siirrosta oli kyse. Suosittelen, meillä ainakin toimii! Likka on nukkunut 3 kk omassa boksissaan ja nauttii silminnähden kun saa olla siellä yksin. Harvinainen lapsiko? :) On kyl aina nukkunu omassa sängyssä, imetinkin istaalleni ja siirsin takas omaan sänkyynsä.

Meillä siirrettiin sen takia omaan huoneeseen kun minä heräsin joka hiton ähkäisyyn ja käännähdykseen :)

Mites muilla? Nukkuuko omassa sängyssä tai omassa huoneessa jo kaikki?

Vierailija
12/17 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen kävi taas vähän totuttelemassa työelämään, eli olin palaverissa. Saana oli iskän kanssa töissä, palaveerasi siellä kuulemma mallikelpoisesti... Nyt ollaan sitten kotona.

Oli hauska lukea Kuan viestiä, kun oli ihan kuin ite olisin kirjoittanut... Meinaan että imetys pitää lopettaa, hampaita tulee (nyt kaksi " kunnollista" , kolmas on ihan juuri puhjennut, neljäs vielä puhkeamatta mutta tuloillaan), päivärytmit ennen hampaita ja nyt ihan samat jne...

Meillä viime yö meni Saanalla jo paremmin, vain 3 herätystä... Viikon ajan kun on herätty 10-20 kertaa yössä. Mutta sitten valvotti esikoinen, joka näki pahoja unia ja tuli mun viereen nukkumaan (tai siis pyörimään). Niinpä yön unisaldo taas n. 3 tuntia... Ja illalla en meinannut saada unta, kun ahdisti niin se, miten pärjään, kun meen töihin, isäntä tekee pitkää päivää ja pitäis vielä omat opintonsakin saada tänä vuonna päätökseen... Isäntä onneksi ymmärsi yskän ja totesi, että ei auta kuin hänen vähentää työtunteja. Tosin olen vähän skeptinen sen suhteen, tapahtuuko mitään... Minä siis yhdyn näihin välillä yh-äideiksi itsensä tunteviin...

Meilläkin se unikoulu siis suunnitteilla loppiaisena. Sen jälkeen ajattelin kokeilla Saanan siirtämistä omaan huoneeseen (tai yhteiseen isoveljen kanssa), S kun herää hirveän herkästi esim. meidän kääntyilyyn tai jos luetaan sängyssä. Mutta ensin siis se unikoulu. Ei vaan jaksais millään... Miten niin laiska ;-)

Eilen piti sitten ryhtyä extreme-toimiin meidän joulukuusen suojelemiseksi. Pikkuneiti kun keksi, että kun menee kuusen lähelle ja tarttuu kunnolla kiinni oksista, saa aikaan neulassateen... Ja sitten kun kielsin ja nostin pois, mentiin entistä kauheampaa vauhtia ja iloisesti kikattaen takaisin. Niinpä viritin leikkikehän (sellainen, jota saa " muotoiltua" ja pätkittyä osiin) kuusen ympärille, ja johan helpotti... Kuusi lähtee loppiaisena, ennemmin ei kerkiä sitä riisua ja kantaa ulos.

Sellaista. Aina mä kirjoittelen romaaneja. Mutta nyt lopetan.

Terhi&Saana, s. 24.3.

Vierailija
13/17 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaita tulossa ja pikku-ukko melko kärttyinen välillä eikä suostu syömään. Eilen oli tosin hieman kärttyisempi päivä. Tää päivä on lähtenyt vähän paremmin käyntiin, mutta syöminen edelleen tökkii. Viileetä suostuu syömään ts. hedelmäsoseita, joiden päälle meidän ukko on ymmärtänyt aina ;0).

Kohta myös meillä aloitetaan hapanmaitotuotteet. Luulisin niiden uppoavan hyvin. Ainakaan pahempia nirsoiluja (paitsi puuro) ei ole pojalla ollut. Olen myös antanut niitä Piltin jugurttisoseita ja ne maistuu erittäin hyvin pojalle.

Yöt ovat rikkonaisia tai siis S herää n. kaksi-kolme kertaa yössä ja hirvittävä itkuhuutoraivari alkaa jos ei saa rintaa. Silittelyyn ei poika rauhoitu kuin aniharvoin. Iltaisin nukahtaminen sujuu jo ilman tisua ja saattaa jopa itsekseen nukahtaa sänkyynsä ilman että isi tai äiti silittelee, mutta yöllä on toisin. En tiedä miten saisin pojan rauhoittumaan ilman tissiä. Pitää vissiin vaan pysyä tiukkana ja olla antamatta ja vaan silitellä...

Mistäs muusta oli puhetta. Enpä enää muista. Väsyttää ja silmien edessä on sellainen kalvo, että ei näe kunnolla. Jos siis on kirjoitusvirheitä, niin älkää välittäkö.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille

vuokko ja S

Vierailija
14/17 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä paljon varottu... Tosin ei me monta kertaa ole käytykään missään isossa kauppakeskuksessa. Syynä varomattomuuteen on ihan se, että minä säännöllisesti vain unohdan koko viruksen olemassaolon... Ihan oikeasti, välillä sitten havahdun miettimään, että ai niin, olisikohan pitänyt varoa... Lahopää mikä lahopää.

Terhitaas

Vierailija
15/17 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänäänkin teille, vaikka eilen jo raapustin. Pääsin kotiin ajoissa, kun ei ollut kokousta. Ehdin syöttää pikkuiselle välipalan ja panna päikkäreille. Ja ruokakin on jo valmisteltu, joten mukava olla tovi koneella.

Meillä on vissiin outo lintu, kun on aina nukkunut yönsä hyvin. Toki alussa söi viisi eka viikkoa 1-2 h välein, mutta 7 viikon iässä alkoi nukkumaan 10 tuntia yhdellä aamuyön (klo 5-7) syönnillä. Ja oli 10 päivän ikäinen, kun pantiin omaan huoneeseen pinnasänkyyn. Siihen asti nukkui kehdossa meidän makkarissa. Imetykselle hain aina meidän sänkyyn ja vein takaisin. Edelleen saattaa kerran yössä " parkasta" , mutta käväisen koskettamassa tai nostan syliin, se riittää. Huomattiin lomalla, miten " kamalaa" oli nukkua samassa huoneessa Aksun kanssa. Häirittiin puolin ja toisin unia!!! Tai ainakin siltä meistä tuntui. Toivottavasti säilyy rauhallisina yöt.

Tuli vaan mieleen tämä nukkumajärjestely, kun moni sitä miettii. Eiköhän kaikille löydy itselle sopiva ratkaisu. Nuo vauvat kun näyttävät olevan niin yksilöitä; yllätys yllätys!

Mutta on ne 8-vuotiaatkin ihania. Tänäänkin oli niin herttaista, kun taulu oli piirretty täyteen sydämiä, joissa luki ope. Ja voi niitä halauksia. Olen onnellisessa asemassa, kun mulla on noin ihanat oppilaat. Ja niitten vanhemmatkin on tosi fiksuja!

Ja nyt ansaitulle kahvitauolle!

T: Tuula ja Aleksanteri 25.3., joka nukkuu vaunuissa

Vierailija
16/17 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin miehen Kaisan kanssa kauppareissulle ja jäin itsekseni köllimään tänne kotiin. Mmmm. Kunpa olisi vielä suklaata, mutta ahmattina vetelin kaiken jo kauan sitten. Tyydyn siis pelkkään glögiin, kun pipareitakaan en tänne kotiin leiponut ollenkaan.

Ruoka ei Kaisalle kelpaa vieläkään, mutta unet on sentään olleet tänään kunnollisia. Aamullakin jaksettiin nukkua melkein puoli yhdeksään, muina aamuina kun ollaan herätty jo ennen seitsemää. Yöt tosin on menneet herätyksittä taas siitä asti kun tultiin kotiin.

Josta pääsenkin kätevästi NUKKUMISasiaan. Kaisa siirrettiin omaan huoneeseen reilun 2 kk:n ikäisenä ja se oli loistava ratkaisu meidän kaikkien kannalta. Lomat ollaan nukuttu samassa huoneessa ja se tarkoittaa heräilyjä pitkin yötä sekä meille että Kaisalle. Vieressä Kaisa ei osaa nukkua enää lainkaan. Lehtovin Helmin tavoin myös meillä tilanne vaan pahenee, jos toista menee liian helposti lohduttelemaan. Joten öisiltä itkuilta ei olla vältytty, vaikka mitään kummempaa unikoulua ei sitten loppujen lopuksi jouduttu pitämään. Kaisa alkoi nukkua yöt kahden kuukauden yösirkuksen jälkeen noin 7 kk:n ikäisenä. Sitä ennen ei auttanut lempeät eikä vähemmän lempeät keinot.

Kuulumisiin taas,

kua ja Kaisa 25.3

Vierailija
17/17 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin välillä minäkin pinoon mukaan.

Meillä Veeruska on nukkunut n.2,5kk iästä omassa sängyssä, ja nukahti sinne ihan omia aikojaan iltatoimien ja tisuttelun (myöhemmin pullon) jälkeen. Nykyään sitten onkin ihan eri juttu, kun muutama ilta on menny tytyä sylissä keinutellen.. Tuo liikkeellelähtö varmaan vaikuttaa uniin, näin ainaskin oli isosiskon kohdalla. Eli yrittää seisomaan jokapaikkaan (vasta meni nurin kun koeti nousta siskon muovista leikkipianoa vasten..), ja konttaa jo juoksuvauhtia! Jospa tuo joskus rauhoittuis meidänkin illat/alkuyöt. Yöt sujuu tällä hetkellä ihan rauhassa, mutta tiedän että se on niin kovin nopea muutos kun taas valvotaan..

Eikä uppoa muuten puuro meilläkään, sit kelpaa kun sen hukuttaa siihen pienten jogurttisoseeseen. Pieniä on tosin ruoka-annokset muutenkin, olisiko nuo ylös tulevat hampaat syynä tuohon..

Työkuviotkin sitten selvisi, olen sitten työtön 31.1. alkaen. :( Mutta olen jo ajatellut jatkoa, kurssihakemus monialakoulutukseen on jätetty, ja jos sinne pääsen se alkaa jo helmikuun alkupuolella. Siin välissä ehdin hiukan huilata ja käydä ajamassa sen pakollisen ajokortin kakkosvaiheen; minä kun ajoin sen siis vasta -04. Työpaikan toivon sitten saavani tuon koulutuksen kautta, sen oppiminen tapahtuu pääasiassa työn kautta jossakin työpaikassa.

Hmmm.. jokohan kerroin mitä se neuvolan th minulle sanoi?? Kierukka siis näyttäis olevan paikallaan, papanäytettä ottaessaan katsoi sen. Ensin pitää nyt odottaa 2-3vkoa papan tulokset, sitten lääkärille aika, jota taas saa odottaa pari viikkoa.. Lääkäri sitten ultraa ja tutkii onko se paikallaan vai onko vain niin ettei se mulle käykään. Saas nyt nähdä sitten... Kovasti kipuilee ja tiputtelee jo viidettä viikkoa, eilen ja tänään ollut suoistusten kaltaisia kipuja..

Mutta nyt painun iltatouhuihin, iltapalaa ja vaipan ynnä vaatteen vaihtoa.