Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tuplarattaat Lasten ikäero 2v 3kk kannattaako hankkia?

03.01.2006 |

Eli kysymys tuli jo tuossa otsikossa. Esikoisen ja kakkosen välistä ikäeroa tulee olemaan 2v 3kk. oon ruvennu miettimään kulkemista kahden pienen lapsen kanssa. Sisaristuinta en tule ostamaan, esikoinen painaa jo 13 kg. Käyttöikä jäisi pieneksi. Esikoinen tuskin jaksaa seisontalaudalla seistä lenkkeily ja kauppamatkoja.

Mieheni esitti, että olkaa pihalla ja leikkikää siellä päivällä hänen ollessa töissä. Tällä logiikalla olen kahlittuna kotiin about seuraavan vuoden ajan. Meillä esikoiselle ostettu Emmaljungan Duo edget. On hyvässä kunnossa, ne saisi varmaan myytyäkin.

Siispä, kaipaan kommentteja tuplarattaista sisarusten käyttöön. Kannattaako ostaa vai ei? Jos kannattaa, minkä merkkiset rattaat?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ainakaan ensimmäisenä myy niitä esikoisen vaunuja! Esikoinen ei välttämättä nuku enää päiväunia ulkona, joten tarvitset niitä yksösen vaunuja ihan ulkona nukuttamiseen. Liikut varmasti paljon myös niin, että vauva nukkuu vaunuissa ja esikoinen hiihtää/pulkkailee/pyöräilee/kävelee.

Itse ostaisin kuitenkin tuolla ikäerolla ilman muuta kaksostenrattaat. Sen lisäksi viekä seisomalaudan niihin esikoisen vaunuihin. Meillä nimittäin liikutaan paljon. Toisaalta kaverini pärjäsi 2v6kk ikäerolla pelkällä seisomalaudalla, mutta itse en pärjäisi, sillä se 2v. rynnii tasan tarkkaan ihan eri suuntaan kuin minä;)

Vierailija
2/10 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla ikäeroa 2 v 2 kk ja ainakaan me emme tulisi toimeen ilman tuplarattaita. Esikoinen saattaa kyllä sille päälle sattuessaan kävellä pitkästikin, mutta monesti kävelyinnostus loppuu parin sadan metrin jälkeen. Olemme lisäksi välillä miehen työmatkojen takia ilman autoa, joten kauppaankin on jollain konstilla päästävä kun lähin on 2 km päässä.

Sisaristuinta ei meidän esikoisen vaunuihin saanut ja nämä vaunut palvelevatkin vauvan ulkona nukkumisessa. Seisomalauta ei meillä varmasti toimisi, koska katumme on soratietä ja talvella pyörätietkin täällä Lapissa ovat välillä tosi huonosti aurattuja.

Meillä on tuplavaunuina Brio Twinetet, joihin vauvaa varten on ostettu Lastentarvikeliikkeestä Emman pehmeä kantokassi. Kantokassi on aika tilava ja nuorempi sopiikin siihen varmasti koko talven (täyttää kesällä vuoden). Briot tilattiin vaan edullisen hinnan takia, kun olivat huhtikuussa tarjouksessa muistaakseni 439 e. Muita valintakriteereitä ei oikeastaan edes ollut. Paikkakunnan ainoassa lastentarvikeliikkeessä halvimmat kunnon tuplavaunut olivat yli 650 e. Ainakaan meillä eläminen ei onnistuisi ilman tuplavaunuja. Tai ainakaan me ei liikuttais kotoa ikinä mihinkään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäeroa 1v5kk ja kakkonen syntyi talvella. Esikoisen vaunuihin ostin seisomalaudan, jolla tosi pitkä (mutta iältään nuori ja ihan liian painava sisaristuimeen) tyttöni tykkäsi matkustaa. Brion lauta toimi talvellakin, vaikka ei kummoinen olekaan. Ostin peräkkäinrattaat autoreissuja varten ja niitä tulikin käytettyä. En halunnut vierekkäinrattaita/vaunuja, koska mielestäni niillä hankala kääntyä jne.

Älä ainakaan myy vaunujasi, koska toimiva ratkaisu voisi olla ostaa seisomalauta ja vierekkäin tai peräkkäinrattaat/vaunut!

Jos kakkosen jälkeen olisi syntynyt kolmonen pienellä ikäerolla olisin saattanut harkita noita vierekkäinistuttavia ja luultavasti ostanut ne (Brion). Syystä, että kakkonen=poikani ollut paljon sairaana ja ei ole jaksanut itse liikkua pitkiä matkoja kuin rattaissa köllötellen.

Vertaa 2rattaiden painoja (melko haastavia ylämäissä+talvi) ja leveyksiä (kaikkialle ei niillä pääse edelleenkään) ja hintoja!!!

Vierailija
4/10 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme viime kesänä esikoiselle Emmaljungan scooterit matkarattaiksi. Ovat osoittautuneet hyväksi kulkupeliksi. Duo edget on jääny lähes käyttämättömäksi.

Asumme Oulun seudulla. Lunta tänne tulee talvisin tarpeeksi. Seisomalauta saattaa lumen vuoksi osoittautua huonoksi vaihtoehdoksi. haaparanta on aika lähellä. Täytyy verrata tuplien hintoja Suomessa ja Ruotsin puolella.

Vierailija
5/10 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikäeroilla 2v2kk ja 1v7kk ja meillä on käytössä Teutonian kuomut ja seisomalauta. Esikoinen oli ihan innoissaan, kun pääsi laudalle ja sitten myöhemmin pikku pyörällä ajamaan. Kakkonen myös tykkäs lautailla ja nyt pyöräillä. Me ei mitään älyttömiä matkoja lenkkeillä, mutta kotipihaankaan ei tarvinnut jäädä.

Meillä tuplarattaat ois ollu turhat ja ei ne olis mahtunu autoonkaan kyytiin...säästy nekin rahat :-)

Teutoniat ilmarenkailla ja seisomateline siinä -> olen kyllä liikkunut säällä kuin säällä, niin paksussa lumessa ja sohlossakin ja päämäärään on päästy ja aina voi laudalta pyytää lapsen hetkeksi käveleenkin ;-)

Vierailija
6/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toista tässä kuumeillessa olen aatellu että kun sen kakkosen aika tulee niin (ikäerolla: alle 3v.) en aijo hankkia tuplarattaita...

Jos esikoinen väsyy kävelemiseen, niin olen aatellu ostaa kakkosta varten jonkun rinta- tai kantorepun johon voi pikkuisen laittaa siksi aikaa kun esikoinen istuskelee yhdistelmärattaissa... =)

Vierailija
7/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisivatkohan olleet noin vuoden verran kun isompi halusi jo itse kävellä. Alkuun kokeiltiin sisaristuintakin, mutta ei ollut meidän juttu kun isompikin usein nukahti. Nyt meidän keskimmäisellä ja kuopuksella on ikäeroa 2v2kk eikä kaksostenrattaita ole tarvittu ollenkaan, alkuun oli käytössä seisomalauta ja on toisinaan vieläkin, itse en vaan tykkää kävellä kun se seisomalauta tulee siihen eteen. Talvisin meillä on käytössä pulkka tai rattikelkka ja ensi kesänä jo isommat voi ajaa omilla pyörillä. Meidän kuopus täytti nyt vuoden ja kuumeilen kovasti neljättä vauvaa ja näillä näkymin jos tulosta tulee niin syys-lokakuussa meille syntyisi vauva ja ikäeroa kuopukseen tulis noin 1v10kk ja veikkaan että meille ei kaksostenrattaita hommata.

Vierailija
8/10 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin sisaristuinrattaat käytettynä 15 eurolla. Lisäksi seisomalauta myös ostettu käytettynä. Ja loistavasti ollaan pärjätty noitten kanssa. Liikutaan paljon joka päivä ja nyt esikoinen (2.5 v) kävelee jo pitkiäkin matkoja.

Vierailija
9/10 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuplarattaat osaavat olla aikkasten kömpelöitä. Painavat paljon ja niitä on pienen ihmisen hirveän vaikea nostaa esim. autoon.

Suosittelenkin siis että vertailet tuplarattaitten ominaisuuksia ja hintoja. Ja myös sitä tuletko niitä todella tarvitsemaan. Ovat meinaan aika iso inventointi.

Vierailija
10/10 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v4kk ei vielä jaksa matkaa kävellä,puhumattakaan että olisi viime vuonna jaksanut kun oli 2v kun pienin syntyi. Pienemmille kävelyille ja kaupunkireissuille harvemmin tuplia enää tarvitsee,mutta kerhosta kotiin kävellessä isompikin usein nukkuu rattaissa. Sairauteni takia en voi pulkkaa vetää,ja viime vuonna ei 2v olisi uskaltanut kyydissä istuakaan autotien vieressä, ja seisomalauta ei heikosti auratuilla hiekkateillä kyllä kulje. Sellainenkin kyllä löytyy.