Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormonikierukasta, apuja!!!

Vierailija
03.01.2006 |

Mulle laitettiin eilen hormonikierukka ja nyt maha on ollut tosi kipeänä sen jälkeen. Koko ajan supistelee, eikä oikeen meinaa edes kipulääkkeet auttaa. Kierukka on kyllä ihan paikallaan, eli siitä ei ole kyse. Onkohan tämä siis ihan normaalia, että alkuun maha on näin kipeä??

Kokemuksia kellään?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli myös ensimmäisen kierukan laiton jälkeen melkoisia supisteluja. Olethan ottanut reilusti kipulääkettä, esim. ibuprofeenia 800 mg kerralla (max 3200 mg/vrk). Gyneni vinkkasi, että kannattaa ottaa kunnon annos.

Vierailija
2/7 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääkettä vaan ja lepoa jos voit. Sama edessä parin viikon päästä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karsee tunne kun melkeen voisin vannoa synnytyksen olevan käynnissä, ellen tietäis paremmin... Levosta ei paljoa ole tietoa 1-vuotiaan hulivilin kanssa. No lisää nappia naamaan vaan!

Vierailija
4/7 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kipuja samana päivänä kun se laitettiin ja seuraavana päivänä.Sitten ne loppui.Multa otettiin hormoonikierukka ja tilalle kuparikierukka.Ei enää koskaan hormoonia,mulla oli järkyttävät sivuvaikutukset mirenasta!

Vierailija
5/7 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tää kai vielä on suht normaalia, kun siitä ei ole vielä vuorokauttakaan.

Mulle hormonikierukka oli oikeestaan ainoo mahdollinen vaihtoehto, pillereitä en voi syödä verenpaineen takia, eikä kuparikierukka käy runsaiden kuukautisten takia. Toivon todella että tämä nyt passaisi ja pääsis samalla eroon runsaista ja kipeistä menkoista.

AP

Vierailija
6/7 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tiedän jo mitä on edessä. Viimeksi ainakin olin monta päivää tosi kipeä ja meni kuukausia ennen kuin kramppailu loppui kokonaan, mutta sitten se olikin vuosia ihan huomaamaton ja hyvä! Pakko vaan kestää se, kun hormoniehkäisyä on pakko käyttää endometrioosin kurissapitämiseksi, mutta yhdistelmävalmisteet ei käy :-( Mä kestän mielummin sen helvetillisen tuskan ja kramppailun muutaman päivän ja jopa kuukauden, kun tiedän että sitten endokivut helpottaa - ne kun on joka kuukausi kaksi viikkoa kävellessäkin ja aina sekstaillessa. joidenkin kohtu kuulemma panee vaan enemmän hanttiin ja kestää sopeutua.

Mutta jos on pistävää kipua ja runsasta vuotoa, niin ota yhteys lääkäriin, jotta varmistavat ettei ole lävistänyt kohdunseinää. Mun kyllä piti edellisellä kerralla käydä kerran päivystyksessäkin ultrattavana, kun luulin kuolevani niihin kramppeihin, mutta kaikki oli ok :-( Silti sanon että jos oikeasti on tosi kipeä, niin kannattaa varmistaa että se on paikallaan oikein!

t: 3

Vierailija
7/7 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole sopinut pillerit aikoinaan,eikä hormoonikierukka.5kk kitkutin mirenalla ja nyt otin sen pois,kuparikierukka mulla oli aikaisemmin 4v ja totesin sen paremmaksi.Mieluummin kärsin runsaat menkat kuin haluttomuuden ja masennuksen.Ei ole naisen elo helppoa ;)

T.5