Nukahtamisvaikeudet 1 v. 2 kk
Nuorimmainen on reippaat 1 v. 2 kk ja on viimeaikoina ihan yht' äkkiä alkanut todella hankalaksi tuon nukahtamisen kanssa. Oli sitten liika väsynyt tai sopivasti, niin huutaa ja kiukkuaa, vaikka on selvästi väsynyt. Jos laitan yliväsyneenä nukkumaan syystä tai toisesta, niin menee tunti ennenkuin sammahtaa, sopivasti väsyneenä puol tuntia. On aiemmin aina nukahtanut omaan sänkyynsä itsekseen. Huudellu pienesti sillon tällön, muttei ei näin rajusti ja epätoivosesti. Vierellä olokaan ei tahdo asiaa auttaa nyt, toki saattaa rauhoittua joksikin aikaa, mujtta uni se vaan tahtoo pysyä muualla.
Oliko tässä iässä jotain eroahdistusta? Muistaisin et sillon nukahtaminen pelottaa, kun sekin on eräänlainen ero äidistä. Äiti palasi töihinkin reipas kuukausi sitten. Muuten on ottanut asian paremmin kuin kuviteltiin, mutta näkyiskös se nyt tässä nukahtamisessa?
Onko muilla kokemuksia?
Kommentit (3)
minulla myös 1v 2kk poika jolle tuli reilu viikko sitten ensimmäinen poskihammas.3 lisää tulossa piakkoin,koska ikenet turvonneet ja terävät reunat tuntuu.poskihampaat aiheuttaa kovempaa kipua kun muut hampaat.se eroahdistusvaihe on 1,5 vuoden iässä.
aikaisemmin ilmeisesti.
Meillä taas katsotaan että nyt menee hyvin kun tyttö nukahtaa 15-30 min sisällä jos istutaan vieressä ja silitellään päätä yms.
Kuitenkin varmasti vaan joku vaihe jos lapsi on nukahtanut paljon paremmin aikaisemmin ja nyt tilanne on yhtäkkiä muuttunut.
Veikkaan että se menee ohi kun jaksatte vaan rauhoittaa lapsianne kunnes nukahtavat.
Itse ainakin katson sen tärkeäksi ettei ole liikaa ohjelmaa lapselle ennen nukkumaanmenoa. Saa olla vähän tylsää suorastaan niin ehkä silloin on helpompi nukahtaa. Ja sitten ne samat vanhat, tylsät rutiinit jotka ovat niin tärkeitä pienille lapsille =/
ZZZZZZZZZZZzzzzzz........ Hyviä unia jatkossa!
meilläkin on tuo nukkumaanmeno mennyt tosi hankalaksi. Aiemmin nukahti itekseen omaan sänkyyn vähin kitinöin mut nyt ei millään meinaa haluta jäädä yksin nukahtamaan. Vaatii että pitää olla vieressä niin kauan että nukahtaa. Oon laittanu eroahdistuksen piikkiin ku en muutakaan keksi. Varmaan vaan jokin ohimenevä vaihe. Oon aatellu et nukutan tytön viereen niin kauan ku tarve vaatii välillä tietysti kokeilemalla josko jo yksinki onnistuis. Ehkä se näin saa " tankattua" turvallisuutta ja myöhemmin sit nukahtaa taas yksin.