Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset synttärit järjestät 3-vuotiaalle?

31.12.2005 |

Olen pitänyt kahtena ekana vuotena omat pienet synttärit pojan kavereille (n.4 lasta äiteineen eli ne, joiden kanssa eniten leikitty) ja " omalle väelle" sis.lähisukulaiset, eli isovanhemmat ja kummit.

Sen kummempaa ohjelmaa ei kaksivuotiaallekaan mielestäni vielä tarvinnut, ongintaa sentään laitoin ja jokainen vieras sai " onkia" oviaukkoon ripustetun verhon takaa pienen pussukan, johon laitoin pienen hyrrän, ilmapallon ja tarroja (ei karkkia, kun kaikki eivät voineet syödä allergian takia).

Mites teillä 3-v synskät?

En haluaisi hirveästi mitään ohjelmaa niihinkään, varmaan sitä ehtii myöhemmälläkin iällä. Myös ajatus siitä, että vieraillekin pitäisi antaa varsinainen lahja (muotijuttu, josta olen lukenut jostain) kuulostaa minusta kummalliselta.

Synskiin vielä 2 kk, mutta olisi kiva tuumailla ne ajoissa.

-pupsu

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö täyttää 3-vuotta reilun kuukauden päästä. Olen edelleen ajatellut, että olis ohjelmassa vaan syömistä ja leikkimistä. Lapset tulevat tänne äiteineen, joten vahtijoita riittää. Juhlat kuitenkin kestävät vaan sen pari kolme tuntia, joten mielestäni mitään erityisvirikkeitä ei tarvita. Lapset keksivät kyllä itse tekemisensä sillä välin kun äidit kahvittelee.

Mua myös ärsyttää tuo lahjojen jakaminen vieraille. Ajattelin jotain narunvedon tapaista kuitenkin laittaa. Samalla tyylillä mennään kuten onginnassakin, mutta verhon takaa tulee vaan nippu naruja, joiden toisessa päässä roikkuu jotakin pientä. Saas nyt nähdä miten käy...

Vierailija
2/3 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita oli lapsia 3 (vanhempineen), toisena päivänä kävi isovanhemmat ja kummit. Mielestäni oli hyvä ettei ollut kauheaa hälinää yhtäkkiä ja yhtäaikaa. Myös äiteelle :)

Jostain kuulin neuvon että vieras per ikävuosi ja varmaan hyvä ohjenuora, ei pienet vielä niin vieraita kaipaa eikä ehdi kiinnittää huomiotaan jokaiseen.

Ohjelmana oli kakunkynttilöiden puhaltaminen (moneen kertaan kun kaveritkin tahtoi puhaltaa, mitäs tuosta!), onnittelulaulu ja lahjojen avaaminen sekä saaduilla leluilla leikkimistä. Ei kummempia ohjelmanumeroita eikä erikoisia kakkurakennelmia, niitä sitten isompana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös millaiset juhlat järjestäisin. Päädyin kuitenkin pitään vielä " tavalliset" synttärit. Meillä ei ollut edes lapsivieraita. Mummit, ukit ja mun siskot miehineen ja mmieheni veli. Eli ihan omaa porukkaa. Minusta synttärit olivat onnistuneet. Tyttö oli innoissaan kun kaikki olivat tulleet yhteen häntä juhlimaan. Leikkikavereita riitti ihan tässä porukassakin. Ohjemalmana oli lahjojen aukaisua, onnittelulaulu päivänsankarille, ilmapalloja ja serpentiineja, kakkukynttilöiden puhallusta ja prinsessa servetit, mukit yms. Yhdessä oloa ja lahjoilla leikkimistä. Tärkeää oli kuitenkin, että ne olivat JUHLAT.

Sen jälkeen ollaan leikkitty synttäreitä harva se päivä, lauletaan onnea vaan ja kahvitellaan, käärii keittiöpyyhkeeseen paketteja..., eli taisi olla mieluiset synttärit.