Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

doula mukana synnytyksessä, kokemuksia?

30.12.2005 |

Eli ihmeen vähän aiheesta tietoa löysin kun googletin. Mistä voisi tiedustella, maksaako mitä ja löytyykö keltään oma kohtaista kokemusta?

äitikki + kolme tyttöä ja haaveissa neljäs..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doulan löysin aktiivinen synnytys ry:n kautta. Kannattaa kysyä oman paikkakuntasi tukihenkilöltä, heillä saattaa olla listaa doulista. Minun doulani tulee parin tunnin ajomatkan takaa ja toivottavasti kerkeää ajoissa paikalle. Minulla on myös oma avomies mukana, mutta halusin vielä lisäksi doulan. Usein doulan saa aivan ilmaiseksi, hyvästä tahdosta siinä on kyse enemmän kuin rahastuksesta. Toki bensakulut minäkin olen luvannut maksaa.

Me olemme pitäneet sähköpostitse yhteyttä koko raskausajan ja nähneetkin kahdesti. Hänestä on ollut valtava tuki jo raskausaikana. Doulani on tarkkaan tietoinen siitä, mitä ajattelen synnytyksestä ja kuinka toivon asioiden menevän. Minä suunnittelen ensisijaisesti kotisynnytystä, laskettuaika on kahden viikon päästä eli jänniä aikoja jo eletään!

Minä koen ainakin jo nyt hyötyneeni valtavasti doulasta, joten uskallan kyllä suositella. Kannattaa etsiä omaansa jo ajoissa niin selviää kuinka kemiat kohtaa, jotta hyöty synnytyksessä olisi sitten mahdollisimman suuri.

Vierailija
2/4 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksista! Kun aika on kypsä kyselen tuolta aktiivinen synnytys ry:stä. Eli neljännestä vasta haaveillaan ja mies on ollut mukana kaikkien lasten syntyessä. Ajattelin mieheni kanssa, että mahd.seuraavalla kerralla mies voisi jäädä lasten kanssa kotiin ja synnyttäisin doula apunani.. saa nähdä. Olen aina vähän huono pyytämään apua/palvelua tutuilta, joten ulkopuolinen doula olis ihana kun voisin heittäytyä " hoivattavaksi" .

Laittakaa vaan lisää kokemuksia jos löytyy..

äitikki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.lapsiperhe.net/aktiivinensynnytys/etusivu.php3

Ja sitten kannattaa miettiä vielä haluaako vieraan vai tutun.

Mä olen itse ollut tutuille doulana enkä ole siitä mitään maksua koskaan pyytänyt enkä saanut. Se syntymän ilo ja ihme on riittänyt, kun se vaan on aina yhtä ihanaa.

Jos haluaa jonkun tutun niin voit pyytää oikeestaan ketä vaan mukaan, siihenhän ei oikeestaan vaadita mitään " koulutusta" Tietysti ainakin omasta mielestäni paras doula on selainen jolla on omia lapsia jotta osaa asettua siihen synnyttäjänkin asemaan ja olla hellävarainen, ja doula ei koskaan saa ottaa o hjia käsiinsä vaan on äidin hekilököhtainen " orja" tuo juotavaa hieroo auttaa pyytääkätilöä ym..

Mutta luulisin että tuolta aktiivinen synnytys ry:stä varmaan saisi tietoja missä olisi sinun lähimmät doulat ja mitä maksaa jos maksaa varmaan ainakin auton bensat eli matkakulut..

-rölli kera 6 lapsen.

Vierailija
4/4 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen synnytksessa oli mukana vaan mies, mutta toisen synnytyksessä oli mukana mun hyvä kaveri, joka lähinnä piti mulle seuraa, tarjoili juomista, autto vessaan ja pyys kätilöä käymään aina kun siltä tuntu. Siks olinki vähä allapäin kun se ei päässy mukaan leikkaussaliin sitten kun vihdoin sektiopäätös tehtiin.

Kokemus oli hyvä ja jos hän haluaa seuraavankin lapsen synnytykseen mukaan, ni tulkoon ihmeessä! Mä olin erittäin tyytyväinen kun oli mukana ihminen, joka sai mut nauramaan aina supistusten välissä.