Käytättekö siivouspalvelua kotona? Mitä se noin maksaa?
Minä olen vakavasti harkinnut jos vaikka kerran viikossa tai kahdessa viikossa joku kävisi siivoamassa. En itse jaksa ja ehdi. Kaksi pientä lasta on ja mies paljon töissä. Olishan se niin paljon helpompaa...
Mistä löytäis tietoja ja hintoja? Tampereen seudulla ollaan ja asunto meillä on 75 neliöinen...
Kommentit (10)
Käytän ja suosittelen, meillä on nyt käynyt kahden vuoden ajan siivooja joka toinen viikko. Ja ainoa mikä kaduttaa on se, miksen hankkinut siivoojaa jo aikaisemmin.
Meillä asunto 150 neliötä, siivooja käy siis joka toinen viikko, maksu 115 ¿/kk. Ja siitä kun vähentää kotitalousvähennyksen ja ottaa huomioon omavastuuosuuden, olen laskenut, että todellinen kulu, mikä menee siivoukseen, on n. 56 ¿/kk.
Ja me myös asutaan Tampereen seudulla.
Siivooja käy jokakolmas viikko.
Meillä 93neliötä lapset 1 ja 2-vuotiaat, molemmat käymme töissä.
Siivooaa noin neljä tuntia 20¿/h
Kokeilimme neljää eri siivoojaa ja niistä valitsimme, on muuten hirveitä eroja.
Asumme länsi-suomessa
Olen myös harkinnut, mutta mietin miten kerran viikossa edes riittäisi...? Inhoan imurointia ja lattioitten luuttuamista ja sitä olisi pakko tehdä itse myös jos kävisivät vain joka toinen viikko.
Eihän se siivojan tekemä siivous pari kertaa kuussa riitäkään. Kyllä sitä pitää itsekin siivota, vaikka siivooja käykin. Imuroin varmaan 2-3 kertaa viikossa ja järjestelyä, vessanpesua jne. jne riittää silti. Mutta rahallahan saa siivojan käymään vaikka 2 kertaa viikossa :)
nimim. siivooja 2 krt/kk
Vierailija:
Olen myös harkinnut, mutta mietin miten kerran viikossa edes riittäisi...? Inhoan imurointia ja lattioitten luuttuamista ja sitä olisi pakko tehdä itse myös jos kävisivät vain joka toinen viikko.
Siis missä enää tuntuu että siellä käy siivooja?
-5, jonka unelma juuri murskaantui :)
Vierailija:
Eihän se siivojan tekemä siivous pari kertaa kuussa riitäkään. Kyllä sitä pitää itsekin siivota, vaikka siivooja käykin. Imuroin varmaan 2-3 kertaa viikossa ja järjestelyä, vessanpesua jne. jne riittää silti. Mutta rahallahan saa siivojan käymään vaikka 2 kertaa viikossa :)nimim. siivooja 2 krt/kk
-
Toki keittiötä pitää siistiä ja ajoittain siivoan kylppäriäkin, mutta aika harvoin. Meillä on iso asunto, joten paikat pysyvät siistimpinä pitkään - tai ainakin meillä pysyy iso paremmin kunnossa kuin aiemmin pienempi.
Mihin menee se 4h? t.Utelias joka myös harkitsee.
Meillä käy 2 krt/kk ja toisella kerralla aikaa menee noin 4 h ja toisella kerralla vähemmän.
Hommaan kuuluu toisella kertaa:
- imurointi
- pölyjen pyyhintä
- ovien ja kaarmien kuuraus
- keittiön, vessan ja kylppärin kuuraukset
- keittiön ja eteisen lattian pesut
ja toisella kertaa lisäksi:
- lattiakaivojen putsaus
- lattioiden luutuaminen
- mattojen tuuletus/tamppaus
- roskakaapin pesu
- ovien ja kaarmien putsaus
- keittiön perusteellisempi puunaus (esim. kodinkoneet)
- saunan pesu
Varmaan puuttuukin jotain, mutta noi nyt tuli mieleen.
Vierailija:
Mihin menee se 4h? t.Utelias joka myös harkitsee.
kerran vuodessa tehtäväksi mm.lattiakaivojen pesut. Olisi varmaan hyvä ottaa siivooja niin saisi koko hommaan säännöllisyyttä :)!
Google on ystävämme, myös siivouksen tieto- ja hinta-asioissa :)
Meillä käy kerran kahdessa viikossa, tuntihinta noin 25 euroa (veloittavat kuukausimaksun). Tampereella asutaan ja samankokoinen asunto.
Vierailija: