Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valkosen maton pesu mattolaiturilla/matonpesupaikalla?

Vierailija
16.06.2008 |

Nyt seuraa tyhmähkö kysymys. Minulla on uudehko valkoinen matto, joka kaipaisi pesun. Taloyhtiössämme ei ole pesutupaa, jonka lattialla voisin maton pestä, ja mietinkin että menisin sen pesemään ulos perinteiselle matonpesupaikalle. Mutta mutta, uskallanko mennä valkoisen maton kanssa sinne. Sotkeetuuko matto entisestään? Uskallanko nostaa maton kuivumaan siihen puupönikälle, jääkö siitäkin kiva rantu mattoon?

Kertokaa kokemuksia! :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemusta sitten?

Vierailija
2/6 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kokeilisin pesua ensin itse. jos vesi tuntuu likaiselta niin huuhtele matto vielä kotona saavissa.

tosi paljon riippuu sen paikan vedestä millainen tulee. Kerran pesin lähimmän joen varrella olevalla laiturilla ja matto haisi ihan kamalalle, kun oli kuivunut. sitten vielä jouduin huutomaan sitä kotona. vähän kauempana järvellä olevalla laiturilla tuli täysin puhdasta jälkeä.

enkä usko, että niistä kaiteista jää raitoja, kun niissä niin paljon puhtaita mattoja kuitenkin riiputetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesin valkoisen maton vanhempien pihalla painepesurilla terassilautojen päällä.

Ja jos on tarpeeks iso pesuhuone, ni siellä lattialla vaan!

Vierailija
4/6 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olkkarissa tuollainen valkoinen iso ryijymatto ja lisäksi muutamia valkoisia "räsymattoja" (ns. perusmattoja - en tiedä mikä on oikea nimitys, mutta siis yksivärisiä kuitenkin). Kaikki olen pessyt rannassa matonpesupaikalla, huuhtonut meressä ja ripustanut hetkeksi siihen telineeseen tai pesupaikan laidalle tippumaan. Varsinainen kuivuminen on kuitenkin ollut niin hidasta, että olen vienyt kotiin mattotelineelle kun vettä ei ole enää valunut. Koskaan ei ole jäänyt mitään rantuja ja puhtaiksi ovat tulleet. :o) Niissä telineissä on kunnon kesäpäivänä kuitenkin taotta puhtaita märkiä mattoja, että melko puhtaaksi ne telineetkin "huuhtoutuvat".

Vierailija
5/6 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylpyhuoneemme on todella pieni, joten siellä en voi alkaa pesemään vaikka vähän jopa houkuttelisikin. Ehkä menen matonpesupaikalle kuitenkin ensin kokeilemaan. Ihan kamalaa menetystä en tulisi kokemaan vaikka matto pilalle menisikin (löysin maton kirpputorilta erittäin edullisesti ja oli kuin uusi) mutta juuri siitä syystä haluan pitää matosta hyvän huolen!

Ja eikös valkoinen vaalene kirkkaaksi kun pitää riittävän kauan auringonpaisteessa mattoa kuivumassa ;)

Vierailija
6/6 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie pesulaan.