Hukkuneen 2v perhe oli odottanut lasta pitkään
Perhepäivähoitajalla hukkuneen lapsen äiti oikeudessa: Olimme monta vuotta odottaneen saavamme lapsen ja lapsi oli ainoamme. Olin jo vanhemmalla iällä kun sain pojan.
Hirveän ahdistavaa, kun ajattelee äidin tuskaa
Kommentit (16)
Tekeekö se asiasta jotenkin pahemman?
vaikka olisikin tullut laakista raskaaksi kuusi kertaa.
Luultavasti on, näin ainakin väitetään.
särkymävara kun lapsia on monta.
Minusta tuntuu, että kun lapsia enemmän, niin on kuitenkin syy omalle olemassaololle lapsen kuolemankin jälkeen. Vaikka toki lapsen kuolemasta selviäminen varmasti aina vaikeaa ja jokainen lapsi on vanhemmilleen kultaakin arvokkaampaa.
Meillä on 1 lapsi ja se on vähän pelottavaa joskus. Toista emme ole saaneet.
Tosi ahdistavaa lapsen kuoleminen on aina ja tuli järkyttävän huono olo tuon äidin sanoista.
on pahempaa, että menettää ainoakaisen kuin yhden kuudesta. Vaikka eihän sisarus voi menetettyä koskaan korvata.
Minulla itselläni on kaksi lasta ja jotenkin uskon, että helpompaa olisi kestää, että menettäisi vain toisen lapsista kuin molemmat kaksi.
että jos lapsia "jää jäljelle", on vielä syytä elää. Tällä en tarkoita sitä, etteikö jokainen lapsi olisi yhtä tärkeä.
Olen 35v ja minulla yksi lapsi, toisen haluaisin.
Otan eron, koska en halua että minulle käy kuten tuolle hukkuneen äidille. Minulla on kuitenkin vielä muutama vuosi aikaa löytää rinnalleni mies joka haluaa lapsen, tai sitten olen valmis kasvattamaan toisen lapsen yksinäni jos jostakin siittiöt saan
että olisi vaikeampaa jos tuo kauan odotettu (8 lasta aktiivisesti haluttiin ja lopulta saatiin 2 v sitten adoptoimalla) ainokainen (joka jääkin meidän ainoaksi) kuolisi kuin jos jäljelle jäisi lapsi(a), joiden vuoksi olisi pakkokin jatkaa suht normaalielämää. Ei se lapsen menettäinen varmaan silti helppoa ole ikinä, vaikka olisi 10 lasta.
Mutta jos on vain 1 ja tietää, että muita ei saa, niin jos se ainut otetaan pois, niin en ymmärrä edes miten siitä selviäisin.
Mulla oli muutenkin ensimmäisen äitiysvuoden aikana kova menettämisen pelko, siis pelkäsin että lapsi kuolee ym. mihin tahansa kaatumiseen ym. Luin silloin, että se on tavallista jos on takana lapsettomuutta ja lapsi on saatu pitkän odotuksen jälkeen tai jos on ollut paljon keskenmenoja,
Otatko huomioon miltä, toisesta lapsesta tuntuu jos hän menettää sisaren?
Helpompihan sinulla olisi se kestää että, menetät lapsen kuin lapsella jos hän menettää sisaren... Olethan aikuinen.
miksi se kallis, kauan odotettu akksi vupotias on hoidossa. luulisi että on niin arvokas jotta voisi itse hoitaa edes muutaman vuoden.
Jos olisin kärsinyt lapsettomuudesta (ja vaikka en olekkaan) en kuunaan olisi vienyt lasta hoitoon. Joka hetki olisin nauttinut hänen uusista taidoistaan ja naurusta/itkusta. En olisi suonut hoitajalla lapseni arkea!
miksi se kallis, kauan odotettu akksi vupotias on hoidossa. luulisi että on niin arvokas jotta voisi itse hoitaa edes muutaman vuoden.
ties miten kalliiden hoitojen tuloksena ovat lapsen saaneet ja sitten velkaantuneet ja on maksettava hoitojen kulut ja kenties talolainat siihen päälle.
Tuo oli asiaton heitto että olisi pitänyt jäädä kotiin hoitamaan tuota kauan odotettua lasta.
Mielestäni on syytä olettaa että pph ei laske lapsia keskenään ulkoilemaan vaan on heidän seurassaan ulkona.
Itse olen kotona kunnes lapsi on 3 ja ehkä vielä vähän päällekkin, emmekä ole mitään huippurikkaita (keskituloisia kummatkin) + maksoi ne meidänkin hoidot + adoptio, mutta tämä on meidän valinta. Emme matkustele nyt ulkomailla, luovuimme toisesta autosta ym. valintoja on tehty.
Mutta tiedän kyllä että vaikka lasta olisi odotettu 10 vuottakin, niin töihin on kova hinku. Toisaalta voi olla kyse että haluaa pitää tietyn korkean elinrtason, mihin on tottunut tai että äitiys ei kaikin tavoin ollutkaan yhtä ruusunpunaista mitä kuvitteli.
10
joka on ollut 1,5-vuotiaasta lähtien hoidossa. Enhän minä voi lopettaa omaa elämääni sen takia, että minulla on vain yksi lapsi. Koska en raskaudu helposti, voin aivan hyvin käyttää tämän ei-raskausaikani siihen, että etsin itselleni työpaikkaa ja pyrin varmistamaan lapseni( tai lasteni) toimeentulon.
Yhtä hyvin voisin muuttaa lapsineni sairaalaan asumaan siltä varalta, että jos lapselleni vaikka jotakin sattuu jos minä poistun hänen rinnaltaan hetkeksikään.
lapsia. Omasta kokemukesta tiedän. Terveet lapset yksinkertaisesti pakottivat meidät vanhemmat jaksamaan eteenpäin. Jos heitä ei olisi ollut, en olisi enää hengissä.