testivoittaja turvaistuin pelasti!
Ajoimme eilen ympäri, pysähdyimme metsään katolleen. Vauva (8kk) istui Akta Graco Cosmic turvaistuimessa takapenkillä. Enkeleitä oli matkassamme, kaikki selvisimme pintanaarmuilla. Saimme tyttömme hienosti irrotettua ylösalaisin olevasta turvaistuimesta ja pääsimme omin voimin tienpenkalle, josta löytyi apua. Muutama lasinsirpaleen aihettama pieni naarmu poskessa t ytöllä. Nyt ei harmita se istuimen osto,vaikka silloin kalliilta tuntuikin.
Turvallisia lomamatkoja autoilijoille!
Elni
Kommentit (10)
Ihan meni kylmänväreet kuin luin tuota tekstiäs! Onneksi oli hyvä istuin ja mikä tärkeintä OIKEIN KIINNITETTY! Paraskaan istuin ei väärin asennettuna auta.
Ja täältä sama viesti myös: AJELKAAHAN KAIKKI VAROVASTI siellä joululiikenteessä. Itse olen ystävän menettänyt joulun paluuliikenteelle, joten itse ajelen mahdollisimman vähän jouluna.
Unna ja pojat 3½kk, 2v ja 7v *me pysyttelemme kiltisti kotosalla joulun*
Meillä melkein samanikäinen tyttö ja sama istuin. Onneksi oli lykky matkassa ja hyvä istuin teillä! Turvallisempaa matkaa jatkossa!!!
itsellä aina käy mielessä kun ajelee tuolla varsinkin näin liukkailla keleillä että jos jotain kamalaa sattuisi.
me ollaan myös lähdössä jouluna pitkälle ajomatkalle ja täytyy ajella varovaisesti varsinkin kun kyydissä on kaksi kalleinta aarretta!
Rauhallista joulua kaikille!
shania82 ja lapset 6kk ja 5v.
Niin minäkin aina ajattelen että istuimiin kyllä satsaan koska en IKINÄ voisi antaa anteeksi itselleni jos jotakin kävisi koska olen halunnut säästää muutaman kymmenen sata euroa. Kävikö istuimelle jotakin eli ostatteko uuden?
Oikein hyvää joulunaikaa teille! Kent ja katras
sillä vakuutukseenhan se menee. Eikä kolaroitua istuinta saa käsittääkseni käyttääkkään. Isä onneksi tarkisti kaikki kiinnitykset vielä ennen lähtöä.
muistattehan kaikki tosiaan ajan kanssa kiinnittää niitä istuimia niin että ovat täysin oikein paikallaan. Juuri juttelin täällä lastentarvikeliikkeen omistajan kanssa joka kertoi tutkimuksien osoittavan että suurin syy vakaviin onnettomuuksiin lasten kanssa autoillessa on että istuin on väärin kiinnitetty, sillon sen koko turvallisuus katoaa taivaan tuuliin. Vähän kritisoin kun ystävämme asetteli heidän lapsensa istuinta ilman manuaaleja ja selitteli että ei hän tiedä miten se kuuluu mutta laitetaan nyt jotenkin kiinni, kai se siinä pysyy. Sitten vielä selvis että se oli aivan väärin laitettu.
Tosiaan uusi istuin pitää kai hankkia vaikka ois ollut miten pieni kolari.
Kerran säikähdin kunnolla kun ajomatkan päätteeksi huomasin että turvavyö (siis se jolla tuoli on kiinni autossa) oli auki. Olin kai itse avatessani esikoisen vöitä (meillä kolme istuinta takapenkillä) napsauttanut myös taaperon vyöt auki. Opinpa siitä että aina ennen kun lähdetään mihinkään tarkistan jokaikisen tuollin.
Varmasti hyvästä istuimesta oli apua, mutta myös siitä, että istuin on ollut oikein kiinnitetty. Onneksi teille kellekkään ei käynyt kuinkaan. Muistakaa kaikki ajella varovasti ja olkaa huolellisia istuimen laadun / kiinnityksen suhteen.
olen kyynelissä täällä...
Onneksi selvisitte! Meillä sama istuin.
Rauhaisaa joulua!
Nalle ja poika 10kk
No teillä tosiaan on ollut enkeleitä matkassa, mutta enpä väheksy yhtään tuon turvaistuimen tuomaa pelastusta pienelle lapsellenne.
Ajakaa ihmiset varovasti, sillä kyydissä on kallis lasti...
Misuli ja Roope 7 vkoa, jotka joulupäivänä lähtee myös pitkälle ajomatkalle... turvaistuimena Graco...