Paljonko korvien putkitus maksaa?
Oiskohan kellään mitään edes suuntaa antavaa tietoa yksityisten hinnoista? Kunnalliselle puolelle ei jaksais jonotella. Yksityisellä puolella putkitus onnistuisi varmaan parissa viikossa, mutta mitähän mahtaa maksaa? Vakuutusta meidän muksulla ei ole. Kiitos jos joku osaa auttaa...
Kommentit (7)
... Tampereella yksityissairaala Operonissa ~650 euroa (tuo on meille maksettavaksi jäänyt summa eli Kela-korvaukset jo pois tuosta päältä). Pojan molempiin korviin laitettiin kultaputket kuukausi sitten. Kultaputkien hinnaksi oli laitettu 34 euroa, silikoniputket maksavat vähemmän. Meillä on vakuutus, joka korvasi koko summan.
meillä maksoi kunnallisella 72 euroa. Päästiin heti putkitukseen, kun tyttö vaan parani flunssasta. Kun putkituksesta päätettiin aika annettiin puolentoista viikon päähän.
En siis ymmärrä miten kaikki aina sanoo, että kunnallisella joutuu odottamaan??
Olen itse kuullut, että yksityinen maksaa n.600-900 euroa.
Hinta 72 euroa. Terveysaseman lähetteen jälkeen meni kolme viikkoa, kun putket oli korvissa. Eli ei mikään pitkä jonotusaika.
Kävimme yksityisellä korvalääkärillä joka laittoi lähetteen kunnalliselle putkitukseen, jonotimme viikon! Sinne yksityiselle emme olisi siinä ajassa päässeet.
Jonotusaika riippuu täysin siitä miten kiireellisenä lääkäri laittaa lähetteen..
Jos tarve on saada putket heti eli muuta hoitokeinoa ei ole, laitetaan lähete päivystys luonteisena ja se tarkoittaa 7vrk jonotusaikaa max..tosin tämä ei aina toteudu kun on kunnallisen jonoista kyse.. sitten jos itse soittaa korvapolille parin päivän kuluttua lähetteen laitosta ja hiukan " jouduttaa" asiaa niin kummasti vaikuttaa.
Kävisin sinuna nyt ihan korvalääkärillä lapsesi kanssa juttelemassa tilanteesta ja samalla voisit kysellä heidän hinnat yms.. Meillä päin maksaa noin 1200¿ yksityisellä ja 72¿ kunnallisella.
koska poika sairastaa allergioita ja astmaa.
Meidän seudulla hinnat putkitukselle ja kitarisojen poistolle olivat 850-1000e. Itselle maksettaavaa jäi meillä n.700.
Leikkaussalimaksun osuus oli puolet hinnasta.