Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tammisto/Pakkala/Vantaalaisäidit!

20.12.2005 |

Olemme muuttamassa Tammistoon Helsingistä, enkä tiedä seudusta mitään. Eli kiinnostaisi tietää, onko rauhallista lapsiperheen asua, miten kaukana neuvola/terveyskeskus, entä kirjasto? Entäpä kotihoidontuki ja Vantaa- lisä, mies opiskelee joten elelen keikkatyöllä ja Helsinkilisällä sekä kh- tuella, ja muistelen lukeneeni että Vantaa olisi juuri leikannut tukiaan? Lapsonen on 1,5v ja haluaisin hoitaa häntä kotona 3 vuotiaaksi.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asustelen perheeni kanssa Kartanonkoskella ja hyvin ollaan viihdytty. Neuvola tosin on tällä hetkellä Tikkurilassa mutta Pakkalaan pitäisi jossain(toivottavasti pian) vaiheessa tulla oma neuvola. Jos ei ole autoa käytössä, pitää Tammistosta mennä kahdella eri bussilla Tikkurilaan.

Tammiston naapurissa Vantaajoen toisella puolella on Haltialan tila. Siellä on lapsen kanssa kiva käydä katsomassa eläimiä. Talvella siellä on lampaita, vuohia, lehmiä ja kanoja ainakin. Kesällä on myös possuja, Kalkkunoita ja hevosia. Pakkalan asukasyhdistys järjestää lapsille ja aikuisille jumppia. Samoin Pakkalan urheilijat (kts. www.pakkalanurheilijat.com). Asukasyhdistyksen toiminnasta pitäisi löytää tietoa kirjaston ilmoitustaululta Kartanonkoskelta (Point-koulu). Vantaan musiikkiopisto saa omat tilat Kartanonkosken koulusta (valmistuu tammi-helmikuussa). Siellä pidetään esim. muskareita. Kartanonkosken puolelta löytyy myös kiva leikkipuisto.

Noista tuista en valitettavasti osaa mitään kertoa, kun itse en niitä ole vähään aikaan saanut.

Toivottavsti tulette viihtymään!

Vierailija
2/2 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartanonkoski on tosi vauhdilla kasvanut uusi asuinlähiö ja ongelmia on hiukan ollut näissä palvelujen mukanan pysymisessä, mutta muuten käsittääkseni ihan kivaa aluetta. Itse asustelen tässä Tikkurilan kupeessa.

Vantaa lisää tosiaan leikataan taas maaliskuun alusta ja silloin 1½v-2v lisä laskee 110euroon (nyt 160e) ja yli 2v lisä poistuu kokonaan. Ikävä kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla