Kahvi ja imetys asiaa.
Te jotka imetätte ja juotte kahvia. Oletteko huomanneet että kahvin juonti vaikuttaisi paljonkin pienen vauvanne nukkumiseen ja hereillä oloon. Itse yritän nyt olla juomatta kahvia, koska en ole varma johtuuko neidin valvominen siitä. On päiviä jolloin neiti nukkuu välillä ehkä puolisen tuntia ja on taas pitkään hereillä, illat hän kiukuttelee väsymystään. Ikää on 1½kk Mietin vain että johtuuko ne vähät unet tosiaankin siitä kahvista, juon noin 2-4kkp/vrk. Ulkona käydään joka päivä.
Kommentit (7)
Esim. Den Haag (?)-merkkistä, pieni paketti maksaa kyllä noin 5 euroa ja aluksi se maistuu pahalle mutta makuun tottuu. Minä join kofeiinitonta vauvan ollessa alle 6 kk koska tavallinen kahvi aiheutti vatsakipuja. Nyt kun voisin juoda jo tavallista kahvia (vauva 8,5 kk), valitsen mieluummin kofeiinittoman koska totuin sen makuun.
Juon nyt kahvia vain aamulla ja päivällä koska huomasin että jos join kahvia illalla niin poika kukkui hereillä paljon pidempään ja kiukkuisena.
Oletteko huomanneet teen juomisen vaikuttavan samoin kuin kahvin? Itse yritän olla juomatta kahvia, mutta teetä kuluu päivässä usea iso kuppi...
siinähän on myös kofeiinia, joten vaihda sellaiseen missä ei sitä ole :)
Juon siis enempi kuin 1-2kpp päivässä. Aamuisin olen juonut kupin tai pari aina, ja sitten iltapäivällä saatan juoda myös. Jos olen juonut enempi yhteensä kuin sen 2, ehkä 3, kpp päivässä, niin sitten huudetaan masua ja valvotaan. Ihan alle 1kk ei vaikuttanut kylläkään kai. Mutta jos jätän aamukahveet väliin, niin voi juoda enempi (kokonaiskiintiössä pysyen) iltapäivällä, kunhan en enää viiden jälkeen juo, eli sekin vaikuttaa. Mutta vauvathan on yksilöitä tässäkin.
hyvin on neiti nukkunut. Tuntuu oudolta kun on tottunut siihen että neiti valvoo, täytyy välillä käydä katsomassa että kaikki on hyvin. Ehkä sitä voisi kokeilla että juo vain kupin tai kaksi ammulla. Kofeiinitonta olen juonnut välillä kun tekee mieli oikein kovasti kahvia. Kiitos kaikille vastauksista. Olen yleensä vain ollut taustalla ja mietinkin että viitsinkö kirjoittaa tänne :)
Kun lopetin kahvin juonnin, niin tyttö nukkui päivisin paremmin. Kahvin lopetus auttoi myös vauvan ilmavaivoihin (ainakin jonkin verran).