Miehen sanomaa - mitä pitäisi ajatella? ov
Eli mies haukkui läskiksi ja ettei minusta ole ikinä laihtumaan.Makkaroita ei ole kuulemma kiva katella. Kyllä, olen ylipainoinen. Olen ollut bulimikko, joten jotka sairautta tuntee niin voi tietää mitä noi kommentit aiheutti. Mies on sittemmin pyytänyt anteeksi sitä kun joulunalus meni multa pilalle, mutta on edelleen samaa mieltä. Oli humalassa sanoessaan mutta tiiän että se tarkoitti. Nyt ongelmana on se, etten tiedä mitä ajatella miehen kommenteista. Olen aktiivinen ja nautin seksistä, mutta nyt tunnen menettäneeni jotain olennaista tuon kommentin myötä. Neljä vuotta sitten mies sanoi edellisen kerran samaa, mutta tuolloin olin läheisriippuvainen (enää en oo). Silti en tiedä, pitääkö mun laihduttaa parisuhteen säilyttämisen takia..
Kertokaa rehellinen mielipiteenne, itse olen pihalla kuin lumiukko.
Kiittäen Mansikka-Marja
Kommentit (13)
JOtta saisit itsellesi takaisin jotain sellaista, joka nyt on kadonnut.
Oma mieli tulisi paremmaksi ja olotila kevyemmäksi.
Miehet ovat sikoja -tunnetusti- joten älä miehen takia siihen ryhdy. Ja parisuhteitakin tulee uusia jos se tuollaiseen kaatuu.
Ajattele itseäsi.
minä itse olen suhteemme alusta lihonut 10kg ja suunnattomasti se harmittaa... ekan lapsen syntymän jälkeen kaikki ylimääräiset kilot jäi sairaalaan mutta tuli parissa kuukaudessa takaisin... enkä ymmärrä miten vaikka liikuin ja söin kuten ennen ja liikuin jopa enemmän.
Ja joka päivä minua harmittaa että en ole saanut laihdutettua... vaikka mies sanookin että ei tarvitse, mutta ei se tälläiseen läskiin ole aikanaan rakastunut.
No on mieskin lihonut n 10kg mutta olikin tavatessamme liian laiha siis sairaalloisen laiha ja nyt ihan normaali mitoissa 181cm ja 90kg...
Miehen takia ei kannata alkaa laihduttamaan, vaan moiseen tarvitaan sisäinen motivaatio. Sellainen, mitä miehesi sanoi, on typerää henkistä väkivaltaa, johon ei pidä alistua. Jos joskus alat laihduttamaan, tutkaile motiivejasi - toimitko vain toista miellyttääksesi vai itsesi takia. Edellisessä tapauksessa yritys on tuhoon tuomittu. Aina.
Nimimerkillä Kokemusta on
... sinun henkisen hyvinvointisi pitäisi olla hänelle PALJON tärkeämpi asia!!!
Eroa. Aloita oma ihana elämä omillasi. Jos joskus olet niin hyvässä henkisessä tasapainossa, että voit harkita esim maltillista ruokavalion tarkennusta ja ekstraliikuntaa, niin sitten voit tehdä niin, mutta VAIN ITSEÄSI varten jos halua ja jos olet varma että mopo pysyy käsissä.
Mina kylla laihduttaisin.... koska mina haluan olla viehattava mieheni silmissa.
Taalla av:lla ajatellaan, ettei miehen mielipiteilla ole merkitysta. Minusta niilla on. Enka ole mikaan pikkuvaimo.
mulla kuitenkin eri tilanne kun sulla kun minä vielä itse koko ajan valitan kun olen lihonut enkä saa laihdutettua jne... ja sitten kun kysyn mieheltä että pitäskö mun laihtuu niin se harvoin sanoo että kun kerran kysyit mut ei saa sit suuttuu niin olis kiva jos vatssa olis pienempi... ja minähän teitty suutun siitä vaikka en sais kun olen sitä it kysynyt...
Mutta katoppas mitä ukkos sanoo kun paukautat sille että olet muuten ite liian lihava... =)
T:5
Kerro hänelle suoraan syyttelemättä, miltä nuo hänen kommentit tuntuvat. Jos ei sitten tajua, niin lähteköön mäkeen. Meistä jokainen muuttuu, toisilla muutokset ovat onneksi vain fyysisiä, toisilla henkisiä ja usein huonompaan suuntaan...
Toisaalta, voihan sitä katsastaa ruokavaliotaan ja muuttaa elämäntapoja
terveellisemmiksi. Esim. liikunnan lisääminen ja terveellisyys on
ihan rakkautta itseään kohtaan.
Sulla on ollut ongelma syömisen kanssa bulimiasi takia. Onko sitä
hoidettu esim. psykologin avulla?
Kyse voi olla tietysti siitäkin, että kroppasi kerää ravintoa helpommin
kun olet aiemmin kiduttanut sitä erilaisin menetelmin.
Sano miehelle, miltä tuntuu. Kyse voi olla jostain muustakin asiasta,
mies vaikka yrittää todistella itselleen, ettet ole hänelle niin tärkeä
mitä oikeasti olet.
Ei siis terveydelliset syyt paina. Eikö rakkauden pitäisi olla jotenkin ehdotonta? Ettei se asettais tollasia ehtoja... vai olenko naiivi t.ap
tai siina mielessa olet oikeassa, etta rakkauden pitaisi olla ehdotonta, ja eika se itse " rakkaus" lisaanny eika vahene sen mukaan, kuinka paljon painat.
Mutta ihmisilla on erilaisia tarpeita. Miehilla yleensa on tarve, etta heilla on viehattava puoliso (omissa silmissa).
Jos ei nyt ajatella bulimiataustaasi, niin asia on siinä mielessä kinkkinen, että miehet kuin miehet saavat seksuaalisia kiksejä paljolti juuri ulkonäöllisestä stimulaatiosta.
Oletko ap itse tyytyväinen itseesi. Jos olet, niin sittenhän sinula ei ole ongelmaa.
Tuntuu vaan että ulkonäkökö voi todella olla suhteen hiertäjä ja naisen muututtava miehen mieliksi? Haluaisin laihtua 15 kiloa, mies sanoo että mun pitäis laihtua 25 kiloa. t.ap
kistä väkivaltaa.