Lassie -haalareista mielipiteitä / kokemuksia?
Mulla olisi tässä pojalle hakusessa talvihaalarit.
Olen pettynyt Reimateciin - meidän 2½ vuotias on jo nyt saanut pepun sekä polvet melkoisen kuluneiksi, ja toiseksikin haalari on mielestäni aika kylmä. Päiväkodissa kun eivät aina muista / tajua tupata villavaatetta sinne alle, niin lapsi on kylmissään pihalla.
Nyt sitten kaipaisin LÄMMINTÄ pukua, joka kuitenkin PITÄISI KOSTEUTTA, kestäisi KULUTUSTA, ja olisi vielä kivan näköinen...
Mä olen tässä kahlannut läpi nettisivuja ja markettien haalariosastoja - erikoisliikkeeseen on työn takia suunnilleen mahdoton päästä. Ja alan kyllä kallistua tuohon LASSIEEN, lähinnä Supratechiin. Ainoa puku, missä tuntuu olevan kaikki suunnilleen kohdallaan - vai onko se alaosa tosiaan kestävää? Vettä pitää kai tarpeeksi kuitenkin, ja lämpöiseltä vaikuttaa.
Mutta mutta... jotenkin mä olen hirmu tarkka lapsen vaatteista, ja tämä Lassie kun ei ole niitä kalleimpia merkkejä. Niin minä hassu nyt sitten mietin, onko järkevä hankinta? Kertokaahan, mitä olette ko. puvusta tykänneet :-)?
Kommentit (13)
Tytöllä, nyt 2v3kk, oli viime talvena Lassien Supratech. Haalari oli todella lämmin ja on edelleen kuin uusi. Mitään himoulkoilijoita emme kyllä ole, joten missään extreme-käytössä ei haalari ollut.
Meilläkin muuten jouduttiin aina jättämään vetoketju ylhäältä hiukan auki, ettei kuristanut taaperoa. Enää ei sitä ongelmaa ole, ainakaan Lassien Suprafillissä (joka on hiukan tönkkö haalari makuuni).
Itsekin olen huomannut että perus-reimatec kuluu aika lailla 4v käytössä.
olenkin täksi talveksi ostanut rasavilin cordura puvun ja on tosi hyvä!! En voi kun kehua!!
Pitää vettä, on kevyt ja taipuisa ja on tosi kestävä. Tuohon corduraan poika ei ole saanut yhtään jälkeä aikaiseksi.
Meillä on kerran viikon ajan kokeiltu lassien supratech haalaria. Oli älyttömän painava ja kankea ja jäi meillä viimeiseksi kokeiluksi siksi. Ulkoilemme mielettömästi ja tykkään että haalarit on notkeita, kevyitä, kestäviä ja vedenpitäviä.
Itse olen myös katsonut Lassien Supratechiä sillä silmällä, nimenomaan pakkaspuvuksi. Hinta järkevä.
peuhari on ainakin lämmin haalari, se on oikein omiaan pakkashaalariksi. haalari ei ole varsinaisesti kosteussuojapuku mutta kyllä peuhari pienen kosteuden pitää silti, vesilätäkössä leikkiessä menee kuitenkin läpi. kangas on tosi kestävää, meillä oli peuhari viime talvena 4-v pojalla ja ainoastaan heijastimista näkee että pukua on käytetty, muuten on kuin uusi.
lassien supratechistä meillä on kokemusta vain parin kuukauden ajalta, ostin sen 2-veelle viime talveksi mutta jäi jo jouluna pieneksi. supratechissa oli meidän pojalle omituinen mitoitus, oli minusta lyhyt ja leveä malliltaan. lisäksi lassien puvut on minun mielestäni yleensä tosi rumia, tämäkin haalari oli tosi synkkä väritykseltään. vaikka haalarissa ei varsinaisesti mitään suurta vikaa ollutkaan niin en kauheasti tykännyt siitä ja ostinkin jonathanin lopputalveksi.
Minä suhtauduin myös Lassien pukuihin vähän aliarvioivasti, mutta meille kävi niin, että viime talvena mummola-reissulla unohtui haalari kotiin, ja joitain oli ostettava, ja marketista löytyi alesta Lassien puku. En muista mikä, luulisin että Lassietec, enkä voi tarkistaakaan, koska on lapsella päällä. Mutta ala-osa ei ole kumimaista materiaalia, vaan sellaista ' reimatech' tyylistä kosteussuojamateriaalia, ja sitten vuori on mukavasti osaksi fleeceä, mutta esim. hihat vuorikangasta, niin että on helppo pukea. Kengänalus kuminauhoissakin on sellaiset vahvikkeet, niin että eivät ole vieläkään kuluneet miksikään, vaikka haalari on jo toista talvea käytössä. Haalarista tuli hetkessä pojan suosikki, ja laittaa sen päälleen jos vain on puhtaana. Puku on lämmin, kestänyt hyvin, ja pitää kosteutta siinä missa kalliimmatkin. Ja minusta kivän näköinenkin, kun on kokosininen. Ainut mitä kaipaisin, olisi vetoketjut lahkeensuihin.
Tarkistin Lassie puvun merkin, se on Supratech. Eli kun alkuperäinen viestin aloittaja kyseli kestävyyttä niin en voi kun kehua. On jo toista talvea käytössä 3-4 vuotiaalla pojalla ilman kurahousuja ja päiväkodin piha on aika ankean hiekkainen ollut tämän talven...
Mutta Lassiella on ihan surkeitakin haalareita. Tutun rauhallinen eskari-ikäinen tyttö sai Lassie-haalarin reklamaatiokuntoon parin viikon käytössä.
Meillä Lassien Supratech 5-vuotiaalla nyt toista talvea käytössä ja hyvin on kestänyt, vaikka käyttö kovaa. On todella lämpöinen, villapukua ei sen alla juuri tarvitse pitää. Myös meidän viluisella 3-vuotiaalla on viime talven alesta ostettu Supratech ja hyvin on tarennut, vaikka nyt on ollut koviakin pakkasia. Itse olen kovasti tykästynyt näihin pukuihin. Esikoisella on myös Supratech välkausipuku ja siitäkin vain hyvää sanottavaa. Kosteudenpitävyys on hyvä. Talvihaalareille se ei täällä päin Suomea ole niinkään olennainen ominaisuus, kun lunta ja pakkasta onneksi enimmäkseen riittää...
Hinta-laatusuhde on näissä mielestäni hyvin kohdallaan. Jos nyt jotain huonoa pitäisi keksiä, niin haalari on kieltämättä aika paksu, mutta ei minusta kankea kuitenkaan.
Ja jonkun mielestä haalarit oli rumia, mutta itse en kyllä yhdy tuohonkaan ajatukseen. Malleja ja värejä on monenlaisia, joten luulisi sieltä mieluinen löytyvän erilaisiin makuihin... Meidän lasten nykyiset haalarit esim. ovat todella kivoja ja värikkäitä. Ja värit käyvät kummalle sukupuolelle tahansa (kun on perheessä poika ja tyttöjä niin tätäkin arvostan). Eli toinen on punainen-vaaleansininen, toinen vaaleansininen-kirkkaansininen-keltainen.
Tuli pitkä selostus, mutta selväksi varmaan tuli, että meillä ainakin tykätty Lassieista. ; )
Kiertelin katsastamassa jos jonkinlaista haalaria ja mielestäni löytämistäni haalareista tässä oli paras hinta-laatusuhde!
-Reimatec oli tosi kallis ja hieman " kolkon" -oloinen
-Jonathanissa värit eivät miellyttäneet ja onhan sekin paljon Lassieta kalliimpi
-Motion Wear tuntui tosi " laaduttomalta" ja pienellä lapsella vyötärö todella tiukalta, edes myyjä ei sitä meille suositellut, eli sekin kertonee paljon
-Lenne vaikutti kivalta, mutta sekin huomattavasti Lassieta kalliimpi
-Lassien supratec on lämmin, kestävän oloinen ja mielestäni kaunis. Ehkä joskus aikaisempina vuosina on ollut liian kirjavia haalareita makuuni, mutta tuosta puna-valko-harmaasta tykkään kovasti! Itse asiassa ennen kuin ostin haalarin 1.5v tytölleni, ihailin sitä puistossa erään tytön päällä ja ko. haalarista katsoin, mitä merkkiä noin nätti haalari mahtaa olla :) Puku pitää myös jonkin verran kosteutta. Ja niille harvoille kurakeleille ei ole kovin vaikeaa vetää isoveljen vanhoja kuriksia päälle :) Haalarin hinta on iso plussa myös!
3.5v pojalla oli käytössä myös välikausi-Lassie-supratec ja siitäkin on vain hyvää sanottavaa! Vaikka oli ns. rymy-käytössä, on edelleen lähes uudenveroisessa kunnossa! Ja on ihanan kirkkaansininen.
Toisaalta niistä Lassien haalareista, joissa on " kumimainen" alaosa, ei meillä tykätty. Yksi käytettynä hankittu kävi meillä vain kääntymässä. Puku tuntui hiostavalta ja tönköltä. Tosin tämän vuoden pupu-haalari kuraosalla on mielestäni kyllä tosi nätti.
Anttila on myynyt usein tarjouksessa sellaisia halppis versioita joissa ei ole esim pyllysaumaa teipattu. Eli sen ainakin tarkistaisin on oleellinen jos aikoo istuskella maassa tai pulkassa.
MEillä on kokemusta vain yhdestä 80cm haalarista ja se oli ainakin hyvä ihana koko punainen ja on muuten käytössä jo kolmannella eikä mee miksikään. no eihän tuonkokoiset tietty haalaria saa mitenkään kulumaan, mutta kuitenkin. Ja tuossa oli pyllysauma teipattu eikä vesi tullut sisään kun kangas ei kulunut.
Mistä olet ostanut puna-valko-harmaan lassien? Väri kuulostaa aivan ihanalta, voisi yrittää etsiä meillekin.
Pukua oli neljää väriä, joku lila-sävyinen oli tytön toinen väri. " Poikavärinä" jotain sinistä ja mustaa. Prismassa oli vastaava haalari 34 e, puna-oranssi.keltainen, mutta niitä oli tasan yksi enää hyllyssä.
... ja olen tyytyväinen :) Poika on 1, 5 vuotta mutta kova rymyämään ulkona. Ulkoilemme lähes joka päivä 1-2 tuntia kerrallaan, joskus kahdestikin.
Haalari on todellakin lämmin, eikä se meillä ole kastunut koskaan läpi. Alaosan kangas kestää kulutusta, poika kun ehti kontata haalarilla pari kuukautta ennen kuin alkoi kävellä ulkona. Pinta oli rapakeleillä helppo pyyhkäistä kostealla puhtaaksi, jokainen pesu kun vähentää toppavaatteen lämmöneristyskykyä, kun kuidut litistyvät.
Tykkään myös mitoituksesta, mahtuu liikkumaan ja sopii tarpeen mukaan villahaaraikin alle hyvin.
Ainoa miinuspuoli meillä on, että vetoketju tulee kauluksessa hiukan liian ylös, tai sitten pojalla on lyhyt kaula....
Ja minä olen ainakin oppinut kantapään kautta, että laatu ja hinta eivät aina kulje käsi kädessä, vaikka usein suuntaa näyttävätkin!
Ensi talveksi olen suunnitellut ostavani samnalaisen haalarin, mutta jos värit ei miellytä, hankin sitten jonathanin :) Siitä taas on ystäväperheessä hyviä kokemuksia.