Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän 2-vuotiaat ymmärtävät joulusta ja mitä/miten selitätte heille tätä aikaa?

20.12.2005 |

Me olemme kovasti puhuneet joululahjoista ja Maisan joulua on katsottu televisiosta, mutta ei ainakaan meidän poika tästä ajastakauheasti ymmärrä. Joulun syvempi sanoma on jäänyt kokonaan viestittämättä - tai käytiin me lasten kirkossa, mutta siellä meni kaikki aika rikkinäisten lamppujen etsimiseen - se kun on tällä hetkellä lempipuuhaa numero 1 ;)

Mitenkäs muut tämän hoitaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä vaivata Jeesuksen syntymällä, jos sitä meinasit. Olemme itse kirkkoon kuuluvia emme niinkään uskovaisia. Tulen keromaan Jumalasta jne. pojallemme kun sen aika on. Hän käy kirkossa ja jotain on jo poristu. Esim. enkeleistä.

Poikamme on nyt 2.5 vuotias ja odottaa joulupukkia oikein innolla. Tontuilla emme ole koskaan pelotelleet niin kuin jotkut tapaa tehdä. Tonttuja toki on mut ei sillä verukkeella kiristetä olemaan kiltisti.

Saattaa myös olla ettei näin pienet osaa yhdistää noita kahta asiaa kun ei aina aikuisetkaan..;)

Kyllä vähintäänkin ensi vuonna teidänkin perheessä ymmärretään kovastikin joulusta:)

Vierailija
2/5 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään Jeesuksen syntymästä ole sinällään puhuttu. Seurakunnan kerhossa poika käy, joten siellä asia on tullut ilmi, mutta eipä oikein muuten.

Joulupukki löytyy sanavarastosta ja tonttu tuo meille yöllä duploja kangaskalenteriin ja vie tutteja mennessään =)

Joulukuusta on koristellut ja joulusta on puhuttu. Lahjoista ei pahemmin olla puhuttu vaikka niitä kyllä kertyy. Joskus ehkä mainittu, että joulupukki tuo lahjoja jouluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun sanomasta ei ole puhuttu. Ehkä joskus myöhemmin. JOulupukit ja tontut on tuttuja. Ja tietää ( ja puhuu monta kertaa päivässä), kuinka joulupukki tuo lahjoja hänelle. Meillä on kyllä nähty tonttuja vilahtavan ikkunanraosta ja kurkkivan onko poika kiltti. Avataan joka aamu joulukalenteriden luukut ja puhutaan kuinka monta yötä on jouluun. Poika odottaa sitä senkin takia, kun mummo+pappa sekä serkut tulee jouluksi meille.

Vierailija
4/5 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 6-vuotias esikoinen on nyt oikeasti oppinut miksi joulua vietetään. Ok, emme kuulu kirkkoon joten nyt tyttö on koulun ussantunneilla perehtyhyt jeesukseen ja tämän ja joulun yhteyteen. Olemme me hänelle aikasemminkin sanoneet että joulu on jeesuksen syntymän juhla mutta jeesus on hänelle ollut setä joka oli toisille kiltti.

Mutta takasin taaperoon eli isosiskon kanssa on saanut valmistella joulua ja kai ymmärtää että jotakin tavallisuudesta poikkeavaa pian tapahtuu. Käy myös joulusäkillä ihastelemassa paketteja ja joulukalenteri (niin avattava kuin television) on ihan pop.

Vierailija
5/5 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjustusta, olen itse uskova...

Poika 2v. tietää kyllä, miksi joulua vietetään: Se on Jeesuksen syntymäpäivä. Juhlimme Jumalan Pojan syntymää ja siksi syömme hyvin, koristelemme kuusen, annamme toisillemme lahjoja jne. Eli olen ihan oman vakaumukseni perusteella kertonut joulusta. Hyvänä apuna on ollut eräs dvd, jossa on raamatun kertomuksia. Joulu-jaksoa olemme viime aikoina katselleet ja siitäkin poika on oppinut paljon :)

Tontuista ja joulupukistakin meillä jutellaan, mutta vähän eri tyyliin... Joululahjoista siis olen sanonut, että ihmiset niitä ostaa toisilleen ja joulupukki tulee niitä jakamaan, jos lapsi niin toivoo. Ja että tontut kurkkii ikkunoista, mutta en ole siis pelotellut tontuilla, vaan yhdessä on ihmetelty näkyykö tontunjälkiä ja oliko tuo rapina tonttu :)