´´MAALISmaanantai´´
Kommentit (11)
Meillä neiti jo ekoilla päikkäreillä, ihan kummalliseksi mennyt päivä rytmit kun joskus nukutaan vain yhdet ja toisinaan kahdet. Eilenkin oli tähän aikaan jo niin väsynyt että piti laittaa päikkäreille (joka aamu herätään kymmentä yli 8, tai ainakin useimmiten)
Hampaita tekee ja on kärttyinen, varmaan on eroahdistustakin kun ollaan niin kärttyisiä oltu tässä vajaan viikon verran. yöllä huudetaan ainakin kerran aamulla se tunti 4-5-6 välillä siihen asti nukutaan suht hyvin. Aamu yöt on yhtä tutin laittoa ja pyörimistä ja hyörimistä, tiedä sitten mistä johtuu...........Tuolla joku kirjoitti siitä pissahädästä, oiskohan meilläkin sama juttu, täytyykin tutkailla asiaa=)
Onko muilla ollut kärttyisyyttä ilmassa? Kuuluuko vain tähän ikään? Kun tuntuu että kaikki alkaa kiukuttamaan, lelut ja se ettei pääse kiipeämään esim sohvalle vaikka yritystä onkin, jos ei saa heti nyt sitä mitä tahtoo ja jos joku häipyy lähellekkin ulkoovea alkaa hirmuinen haloo=)
Ei mulla muuta, taidan mennä tupakalle ennenkuin neiti taas herää ja alkaa hulabaloo=)
kirjoittelen tässä vielä tänään, kun ollaan kotosalla. Huomenna lähdetään heti aamusta joulun viettoon ja kotiin tullaan uuden vuoden kynnyksellä. Tai riippuu vähän siitä, milloin parhaan ystäväni vauva syntyy. La on 28. päivä ja haluan käydä moikkaamassa pikkuista mahd. pian, kun muuten menee helmikuulle ennen kuin nähdään.
Eiliset glögikekkerit sujuivat mukavasti. Mukana oli kaksi lähes samanikäistä vauvakaveria ja hauska oli seurata tyttösten touhuja. Illan riennoista väsyneenä Kaisa nukahti kasin pintaan, mutta ilmeisesti käytiin sen verran ylikierroksilla, että yöllä Kaisa kukkui sitten likimain 2 tuntia välillä 03-05. Raivostuttavaa!! Kuului vaan kova pulputus ja huutelu sängystä, eikä auttanut vaikka otettiin väliin nukkumaan. Vietiin neiti sitten jonkin ajan kuluttua takaisin omaan sänkyyn ja sinne se sitten vihdoin nukahti. Aamu alkoi tietenkin normaaliin aikaan, eli äiskää taas väsyttää..
Lauantaista on tapahtunut sen verran edistystä, että Kaisa osaa jo lähes laskeutua itse. Muutaman kerran ollaan vahingossa onnistuttu jo täysin ilman apuakin. Ehkäpä se siitä. Eikä sitä selälleen heittäytymistä ole ollut enää lainkaan, huh. Kova on vauhti ja kehitys huimaa. Saas nähdä mitä kaikkea taas liki parin viikon nettipimennon aikana opitaankaan.
Tänään on tarkoitus suunnata jouluostoksille YKSIN. Onkin taas kerran jäänyt vähän viime tippaan. Eipä silti noita lahjoja tarvi paljon ostella, hyvä niin. Ajattelin tosin osallistua joulupuu-keräykseen, jos vaan jaksan Forumiin raahautua. Muuten kun reissu suuntautuu Jumbon suuntaan.
*******Iloista joulunaikaa kaikille palstakavereille, palaillaan taas vuoden vaihteen tienoilla!********
kua ja Kaisa 25.3
oletteko antaneet jo mehuja pikkuisillenne? Meillä kun ei tuo vesi oikein tee kauppaansa eikä oikein maitokaan, niin ajattelin josko jo voisi silloin tällöin antaa jotain sokeritonta makuvettä pikkuiselle=) Meillä kun isi on mahdoton mehuhiiri niin pikkuinen meinaa tukehtua kiukkuunsa ainakun näkee että isillä on mehua ja hää saa vaan maitoa/vettä=)
Huoh! Tuossa viikko sitten hehkutin meidän yöunista. Se siitä hehkutuksesta sitten....Monta yötä ollu ihan järjetöntä rumbaa! Viime yönä oli kyllä hulluinta. Neiti zippas jo 20.30 nukkumaan ja nukahtikin heti. Itse valvoskelin ja katsoin Idolsin ja hiiviskelin täällä pitkin kotia joulutunnelmissa :) No....kun sain itse pään tyynyyn, rumba alkoi. Kolmeen mennessä olin käynyt ehkä noin 26 kertaa tytön huoneessa. Silloin totesin että tytöllä on pakko olla nälkä kun mikään ei auttanut. Vetäs sit velliä puoli pullollista ja uinahti! En muista millonka viimeeks oltais yöllä syöty.
No itse nukuin sit noin neljästä kasiin ja olo onkin todella pirteä! :/
Miehestäkään ei ole suuren suurta apua, hänellä herätys kun on joka aamu klo 2.30, kun tulee töistä käy yleensä päikkäreille. Itse en osaa nukkua! Varsinkin kun neiti nukkuu ulkona. Äidin pitää päivystää noita tinttejä.
Marantakos se kyseli mehusta? Meillä maistuu vesi ja maito niin hyvin että en ole vielä antanut. Mutta mielestäni voisi hyvin jo antaakin, syöhän nämä lapsoset noita hedelmäsoseitakin, miksei siis mehua. Kunhan nyt ei ole mikään hirmuinen sokeripommi :) Ja meillä syödään viiliksiä, onhan niissäkin sitä sakkaroonia himppusen.
Liikkuminen on edelleen sitä että pakki päällä mennään kun mittarimato. Mihinkään muuhun ei oikeastaan ole edes merkkejä :( Ei pyri siis itse esim. istumaan. Mutta odotellaan, ehtiihän tässä vielä perästä juosta.
Meillä oli täällä viikonloppuna kaksi ahkeroijaa eikä ole oikeastaan mitään kotitöitä! Onpas outoa :) Ruokakin on sellaista että sen pystyy tekemään vasta kun ukko tulee kotiin. Uunilenkkiä siis :) Matot odottais tuolla perähuoneessa tamppaajaa mutta mies lupasi ne hoidella. Ja kun vielä en osaa mitään jouluruokiakaan laitella..eipä niitä aineksiakaan ole eikä sen puoleen autoakaan. Joten vietämpä siis laatuaikaa itsekseni kun tyty nukkuu. Toivotaan nyt että nukkuis ees nää päikkärit hyvin. Kummasti tuppaa heräilemään päikkäreidenkin aikana. Yleensä kyl nukahtaa uudestaan kunhan ei vaan näe minua!
Ihanaa joulua kaikille joulunviettoon lähteville! Kuakos se oli karkaamassa nettipimentoon?! Rauhaisaa joulua siis teille!!!
T: Nasulina
Niin se jouluviikko sitten tulla tupsahti. Ja kaipa sitten yhtä nopeasti on ohikin!!! Mutta tällä viikolla alkaa päivä pitenemään, ihanaa!!
Me ei olla annettu vielä mehua. Hörppää maitoa rinnalta ja vesi maistuu ihan mielettömän hyvin (äitiinsä tullut). Saa siis mehu odotella. Mutta kaipa sitä voi antaa, kunhan ei ole kauhean sokerista.
Mites nuo maitotuotteet? Ootteko antaneet? Me ei olla annettu, kun neuvolassa oltiin siitä 10 kk:sta tarkkoja. Meidän terkkari on sellainen maalaisjärjeällä toimiva, joten ajattelin uskoa häntä.
Muutenkin meidän pikkuinen saanut vain ruisleipää (josta tykkää tosi paljon) ja karjalanpiirakkaa aikuisten ruuista. Vauvaparka....Pitäisköhän jotain joulun kunniaksi antaa maistaa.
Aleksanteri liikkuu edelleen vauhdilla. Onneksi on alusta saakka osannut tulla hienosti alas seisoma-asennosta, näin ei ole tullut kaatumisia. On siis toisaalta aika maltillinen, vaikka vauhtia kyllä piisaa. Välillä hakee kävelyaskelia tukea vasten, saa nähdä, milloin keksii ne.
Nyt kuuluu hälystä rapinaa, joten ekat unet taitaa olla ohi. Johan nuo ovat 1 h 45 min kestäneetkin.
Mukavaa joulun odotusta kaikille.
T: Mini ja Mini-Aksu 25.3.
Pikaisesti pitää käydä toivottamassa rauhaisaa joulunaikaa kaikille! Itse olen jättänyt turhankin paljon ostoksia ja hommia tälle päivälle, mutta näin toimin aina parhaiten. Huomenna lennetään lappiin ja siellä en enää aijo kun poikaa hoitaa ja muuten ottaa rennosti ja rauhallisesti!
Nauttikaa maalisvauvojen ekoista jouluista ja antakaa salaman välkkyä! Luulen että joulunauhat ja paperit imeskellään useaan otteeseen, mutta lahjat jää pienemmälle huomiolle. Jokohan pukki saa itkut aikaan vai suostutaanko polvelle? Monesti poika saa kuusen lattiatasolle ja kuinka korkealle pitää koristeet ripustaa? Saakohan antaa jo piparia imeskeltäväksi? Paleltuukohan poika ahkioon, jos hiihdetään mökille kovassa pakkasessa ja vilustuuko kylmällä mökin lattialla? Voiko ottaa mukaan joulusaunaan, josta juoksennellaan kinokseen? Miten muut saavat nukuttua jos heräilee taas tunnin välein? Miten leikit 2v serkkutytön kanssa sujuvat, kun aina pitää tarttua terävin kynsin poskeen ja haroa toista silmiin? Mitä jos siellä luonnon keskellä korvessa kaatuu pystyyn kiipeillessään ja loukkaa itsensä?.......
.. Niin sitä RENTOA JOULUA vaan muillekin!!!!!
eka joulu äitinä
Jouluviikkoa pukkaa juu... ois vielä lahjojakin hankittavana, mutta milloinkahan sitä pääsis kauppaan. Neiti on ollu pari päivää karmeessa nuhassa, joten aikamoista hulabaloota täälläkin. En ole halunnut laittaa häntä ulos nukkumaan, kun täällä on yli -10 astetta. Sisällä unet on tosi lyhyet, 45 minsaa ja silleen. Jospa iltapäivällä nukkuis pitempään. Ei tässä saa edes kotihommia muuten tehtyä, kun neiti on vähän reppana ja kaipaa syliä, kun on kipeä.
Äsken meillä oli kylässä varsinainen Sikailija-Sid, kun yritettiin lounasta syödä. Ensin neiti rupsutteli äänekkäästi naama punasena ja luulin, että kaakaa pukkaa, mutta eipä tuolla pöksyissä mikään haise. Sitten heiteltiin soosia ympäriinsä ja vesimukiakin oli kiva läikyttää. Mitenkähän mä häntä potalle ryhdyn opettamaan, kun aina se kakka tulee ruoka-aikaan eli silloin, kun hän istuu syöttötuolissa.
GALLUP: Oletteko kokeilleet jo pottaa? minkälaista? Meillä olis mun 30 v. vanha pottatuoli, joten sitä pitäis tyypätä kaiketi, jos vaan saan hankttua tarpeeks matalan potan siihen alle.
Mites muiden sormiruokailut? mä yritin tänään mustikoita, mutta tuli aika kiva sotku.Fluoritabuilla olen kans kokeillu, se onnistuu parhaiten, ku neiti saa niistä kiinni. Mä vaan hysteerisesti pelkään tossa sormiruokailussa, että ne palat juttuu kurkkuun, kun toi kakoo vielä isompia paloja. Hampaitakaan ei o ku 2 alhaalla. Juuttuuko herneet kurkkuun? Ne nyt on aika pehmeitä.
Nyt haisee oikein iso kaaka, eli morjens.
Me on pari kertaa jo maisteltua piparia, tyttö lutskuttaa piparia ihan onnessaan.
Mehua en ole antanut, vettä vain ja tuttelia, ne on toistaiseksi kelvanneet neidille.
Voipi olla etten minäkän ehdi tällä viikolla enää kirjoittelemaan, huomenna on tulossa vieraita ja on vielä pari joulutervehdystä viemättä ja keskiviikkona joulujuhlien jälkeen lähden lasten kanssa ajelemaan Imatralle.
oulua en ole ihmeemmin kotona laitellut, koristeet tietenkin on laitettu, mutta muut valmistelut tehdään sitten isovanhempien luona.
Lauantaina siivoilin kotona, matot ja petivaateet oli koko päivän tuolla pakkasessa, pyyhin pölyt, luuttusin, pyyhin väliovet+karmit sekä keittiön kaappien ovet, pesin kylppärin oikein kunnolla ja wc:n, tuon mä nyt teen kyllä joka viikko eli ei se sen kummemmin mikään joulusiivous ollut.
Hanna leikkii tuossa vieressä vanhan tietsikan näpäpimistön kanssa, enempi kiinnostaa se johto, sitä laittaa niskan taakse ja ottaa pois, laittaa takaisin ja taas ottaa pois...mielenkiintoista puuhaa.
Nyt taidan lähteä laittamaan neitille ruokaa.
Kaikille oikein RAUHALLISTA JOULUA!!!
hanneliini & Hanna (15.3)
Mulla joululahjat jää kyllä tosi viimetippaan, kun ajattelin ostaa ne vasta, kun päästään pohjoseen. Ei jaksa lentokoneessa kuljettaa, kun jo muutenkin on hulluna tavaraa matkassa.. Eelille ei ostetakkaan kuin iso nalle ja se jää tänne Vantaalle.
Meille ei tänä jouluna vielä tule joulupukkia, kun en halua pikkuista säikyttää, eihän se kuitenkaan vielä tajua. Ens jouluna sitten ehkä.
Piparia on meidänkin ukkeli saanut maistella ja paita on aina yltäpäältä kuolassa sen jälkeen, et vissiin hyvää on :) Juomaksi ei anneta kuin maitoa ja vettä, nyt jopa on alkanut vesikin maistua. Maitotuotteita ei mekään anneta vielä, kuitenkin se suositus on 10 kuukautta. Muuten en ole ollut tarkka noiden suositusten kanssa, mutta vilja ja nämä maitotuotteet on mun mielestä sellasia, missä kannattaa niitä noudattaa.
Tuulia kyseli mun vointia viikonlopun pinossa. Hyvin olen voinut nyt, kun Eeli nukkuu kokonaisia öitä tosi hyvin. Aamuisin vaan tuppaan olemaan aika väsynyt, mutta menee äkkiä ohi. Ihmeellistä mahakipuakin on aina syönnin jälkeen, niinpä olen laihtunut pari kiloa raskauden alusta, kun en voi oikein mitään syödä. Mutta enköhän tässä vielä kerkeä noita kilojakin tulemaan :) Miltä sinusta Tuulia tuntuu pitää lasta sylissä? Siis kun mulla ainakin tuntuu aika inhottavalle, jos Eeli sopivasti keikkuu mahan päällä..
Pitää kai oikeesti ruveta pakkailemaan, ettei jää kaikki ihan viimeseen päivään.
Rosa, Eeli 9 kk ja pörpylä rv 16+3
Onkohan näin, että kun yölliset heräilyt ja halailut loppuu, niin vauva rupeaa vaatimaan enemmän läheisyyttä päivällä... Tämmöiseen päätelmään olen parin päivän aikana päätynyt. Tyttö ei millään haluaisi olla itsekseen, vaan pitää ihme käninää koko ajan ja rauhoittuu vasta sylissä.
Iho on pakkasten myötä mennyt kuivaksi korpuksi niin äidillä kuin tyttärellä.
Juotavaksi on tyttö saanut vain ämmää ja ruokailun päälle hörpyn vettä. Itsekään ei juoda kuin höyrytettyä mustaherukkamehua ja muistaakseni terkkarin suositus oli, ettei mustaherukkaa annettaisi kuin lähempänä vuotta. Kaikissa ravinto-oppaissa se kyllä tuntuu käyvän.
Meillä loppuviikko taitaa kulua enemmän ja vähemmän jouluvalmisteluissa, joten tuskin enää pinoudun ennen joulua. Hyvää joulua kaikille!
Korvis&minikorvis
On ihan kiva, että edes yksi vapaapäivä on viikolla. Ehtii hoitaa asioita ja saa pienet olla kotona. Tänään onkin neiti3v:n hammaslääkäri, kauhulla odotan mitä siitä tulee kun pitäisi reikä paikata..
Joululahjat vihdoin hankittu ja suurimmaksi osaksi paketoitukkin. Jotakin tässä saanu edes aikaan, vaikka muuten tuntuukin ettei virta riitä mihinkään. Alkukankeutta. :)
Pyykkiä olis tänään tarkoitus pestä, sitä kun ehtii viikossa kertyä näköjään älyttömän paljon.. Olen yrittäny pestä iltaisin, mutta ne jää usein koneeseen ja saa huuhdella tai pestä uudestaan. Huono muisti, eikä oikein jaksa. Tärkeämpää jokatapauksessa itsestäni on, että annan pienelle aikaa heti kun tulen töistä ja ruokaa on jokapäivä tarjolla. Muu voi kyllä odottaa.
Neiti sitten otti eilen ensimmäiset konttaus" askelet" ! Siitä se sitten lähtee. :) Ryömiminen on edistynyt niin. että työntää molemmilla polvilla vuorotellen samalla kun vetää vuorotellen käsillä; sillai armeijatyyliin! Pääsee tosi lujaa. Nuha jo helpottaa, se on hyvä kun itselläni ei.. Mutta yöt nukutaan jo hieman paremmin, ei uskalla kovin hehkuttaa ettei käy hullusti!! *kop kop* Nyt odotan kauhulla milloin pieni alkaa seistä, kaikki kun niin mainostaa että konttaus ja pystyynnousu tulee usein samaan syssyyn. Itse en muista noista isommista miten se meni, ja yksilöitähän nämä jokainen on kuiteskin!
Ja nyt painun aamukahville! En malttanu vielä syödä kun olen touhunnu ja syöttäny tytöt ensin. Lämmityspuutkin olis kannettava, pakkasta ulkona -15 HRRRR!!