G:Tekeekö teillä miehet mitään jouluna?
Mua alkaa niin ottaa päähän, kun mies ei tee mitään joulujuttuja, edes kinkkua ei viitsi/osaa hommata, vaikka oli ainut asia, jota pyysin. Sitten käy pikaisesti ostamassa aatonaattona jonkun joululahjan mulle, minä kun hoidan kaikki muut, edes lahjojen suunnitteluun ei puutu. Ärsyttävää minusta, onko kaikki miehet tuollaisia??
Kommentit (18)
se on just mies joka valitsee kinkun tai kaks. Kuusi joko haetaan yhdessä tai mies hakee. Osallistuu siivoukseen ainakin tänä vuonna. Ei yleensä ;)
Lahjaostoksilla käydään yhdessä, mutta minä keksin useimmat mitä ostetaan.
Haudoille viedään aattona yhdessä kynttilät ja miehellä on useita joita haluaa aina muistaa. Minulle lahjan osto on aina suuri pään vaiva, mutta hoitaa sen itse vaikkakin usein viime tingassa.
Siivoamme yhdessä mutta minä koristelen lasten kanssa. Mies hakee kuusen. Ruuat teen minä (tai ostan), lasten kanssa myös yleensä väännän vähän pipareita vaikkei niitä kukaan edes syö mutta kun ne tykkää leipoa :D
Kinkun mies haluaa aina joulupöydässä leikata, on kuulemma perheen miehen tehtävä ;)
minä, eli suurin osa jouluvalmisteluista jää minulle.
päivän kylässä niin oli siivonnut kaikki vessoja myöten ja keittänyt kattilallisen riisipuuroa. Kinkun hommaa joka vuosi. Mä taas paketoin lahjat ja otan koristeita esille ja teen muutaman laatikon aatonaattona.
Tamppaa matot, siivoaa tasapuolisesti, suorittaa ruokaostokset, auttaa lahjojen valinnassa ja paketoinnissa. Hoitaa lasta, että saan itse tehtyä hommia.
Joulu suunnitellaan myös yhdessä.
Ei tosin leivo, eikä kirjoita joulukortteihin muuta kun oman nimensä ja liimaa postimerkit ; )
Ja on muutenkin loistomies.
muuten ei paljon puutu lahjoihin, koristeluihin, ruokiin tms. ja ostaa minulle jotain viime tipassa, aina jotain käytännöllistä koska ei kehtaisi koskaan mennä esim naisten alusvaateosastolle... heh, on siinä mies, aika pökkelö! mutta silti niin ihana! =D
Käy myös Alkossa hakemassa juomat, ja käy yleensä myös kaupasta hakemassa sapuskaa. Ostaa myös lahjoja. Minun heiniäni on enemmän se ruoan laitto.
- Paistaa kinkun
- Osallistuu siivoukseen 30% panoksella
- Pesee matot lumipesulla
- Tekee jäälyhtyjä
- Hankkii kuusen
- Pesee saunan
Minä sitten koristelen talon, siivoan suurimman osan+ pesen uunin, mietin ruuat mitä ostetaan.
Lahjojen hankinta jää sitten minulle, mutta eipä tuo niin vastenmielistä ole :)
Mun mielestä tuollaiset nipottaja akat on kaikkein ärsyttävimpiä, jotka nipottaa siitä kun " mies ei tee jouluksi mitään" . Pitäisikö hänen sinun mieiksi siivota, paistaa kinkku, koristella koti, leipoa piparit kun sinä niin tykkäät joulusta. Ajattele sitä miltä tuntuisi jos mies ei enää heräisi huomenaamuna.
Ja kysymykseesi.. mun mies ei tee jouluvalmisteluja ei osta kinkkua, ei siivoa, ei mitään. Minä teen normaalit viikkosiivoukset ensi viikolla en mitään joulusiivouksia, olen kinkun ostanut ja osaan sen kyllä uuniin laittaa ja perunat lisäkkeeksi keittää. Muutaman kynttilän laittanut pöydille ja parit värivalot ikkunalle. Meille kun joulu tulee ilman mitään suuria järjestelyitä tai odotuksia.
ja olen siitä onnellinen - saavat meidän pienet pojat hyvän esimerkin isästään :-)
Lahjat hommaan minä, paitsi tänä vuonna mies onneksi hankki lahjakortin omille vanhemmilleen - niille on niin vaikea keksiä mitään....
pelaa pasianssia ja juo kaljaa ja viinaa.
Käydään eri päivinä eri paikoissa syömässä, ja koko perhe 8 henkeä saa tehdä mitä haluaa ja syödä oman toivelistansa mukaan.
hakee kuusen, siivoaa,paistaa piirakoita.
yhdessä koristelemme kuusen ja teemme jouluruokia ja laitamme
paikat kuntoon.
Auttaakin joulu valmisteluissa ja yleensä muutenkin arkiaskareissa.
Joulu on muutenkin tosi tressaavaa aikaa kun pitää ostaa lahjoja ja tehdä jouluruokia ja kaikea sellaista jouluun liittyviä juttuja ja sitten viellä rauhoittua!
Yhdessä tehdään laatikot eli mies kuorii ja yleensä laitan pilkkomaan lantut. Sitten tuo saa olla maistelemassa, että onko laatikoiden maut kohdallaan.
Lahjat ostetaan yhdessä.
Laittaa kuuseen kynttilät.
Niin ja kyllä tuo vähän siivoaakin, kun pyydän. Ja aattona katetaan ydessä pöytä ja siivotaankin se ruokailun jälkeen.
Meidän kuvio vain jo (tällä hetkellä...) huvittaa. Minä touhuan ja vaahtoan ja viipotan, ja mies ei varmaan viitsisi edes lahjoja ostaa ellen minä järjestäisi hänelle aikaa ja potkisi ulos ovesta. Kyllä se kuulemma mielellään tekee kunhan saa aikaiseksi :) Eilen olivat kuusimettällä tytön ja papan kanssa kun minä täällä siivosin.