Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetysmaratonit ja esikoinen

18.12.2005 |

Joo, eli kevennämpä nyt hieman sydäntäni.

Eli, minulla 2 vuotias esikoinen ja 3 kuukautinen vauveli. Esikoinen sopeutunut aivan uskomattoman hyvin uuteen tulokkaaseen. Tottakai pientä taantumaa oli havaittavissa, mutta nyt kaikki palautunut ennalleen.

Minä olen ehdottomasti imetyksen kannalla ja tyttömme onkin kasvanut loistavasti rintamaidolla. Esikoista imetin 8 kk. Tavoitteena on nyt se 6 kk täysimetys. Mutta, mutta. Minun käy niin sääliksi tuo esikoinen niinä iltoina kun vauva tankkailee maitoa pitkin iltaa todenteolla! Voi sitä esikoisen riemua kun pääsee iltasuihkuun, -puurolle ja nukkumaan äidin kanssa! Yleensähän se menee niin, että isi hoitaa esikoisen ja minä vauvan. Minua ärsyttää suunnattomasti lukea imetystukihenkilöiden vinkkejä imetysmaratoneihin tyyliin " imetä sohvannurkassa kera karkkipussin ja hyvän videon " . Joo-joo, toimii jos kyseessä yksi lapsi, mutta entäs sisarukset?!

Nämä olivat minun ajatuksia. Olisi kiva kuulla muiden, joilla lapset pienellä ikäerolla, ajatuksia.

Minsku

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli paljon on tullut pohdittua samaa. Meillä tytöllä oli alussa todella pahoja sopeutumisvaikeuksia, jotka onneksi ovat jääneet taakse. Mutta tuota imetystä olen itsekin yhä paljon pohdiskellut. Tavoitteena myös minulla se puolen vuoden täysimetys. Lypsäminen ei onnistu, joten todella olen kiinni pojassa. Ja silloin isä tietysti hoitaa tyttöä.

Olen kyllä tehnyt paljon niin, että imetän istualtaan lastenhuoneen lattialla. Huonossa asennossa tietysti :). Tyttö siinä sitten puuhailee samalla ja pystyn jopa vähän leikkimään hänen kanssaan legoilla tms. Ja joskus siinä lauletaan yhdessä, jos tyttö on sellaisella tuulella. Mutta paha mieli tytön takia on usein, etenkin jos sattuu uhmapäivä ja tulee koko ajan komennettua.

Meillä kyllä nuo imetykset ovat viime viikkoina lyhentyneet huomattavasti, joten ongelma ei enää ole niin suuri.

Vierailija
2/3 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsähdin ja päädyimme siihen, että mieheni syöttää pullosta vauvaa illalla klo 18-19 välillä ja minä olen esikoisen kanssa. Esikoinen menee nukkumaan aikaisin, viimeistään klo 20. Luen satuja, käydään yhdessä pesulla ja jutellaan päivästä ja seuraavasta päivästä rauhassa ja mieheni saa viettää laatuaikaa vauvan kanssa. Esikoisen mentyä nukkumaan minä jatkan vauvan kanssa ja vauva nukkumaan klo 22 mennessä.

Ensimmäisen kuukauden aikana mieheni laittoi kakkosen nukkumaan ja mä menin esikoisen kanssa nukkumaan jo klo 20. Noin 6-viikoisena vauva ei enää huolinut pulloa ja protestoi isälleen, halusi nukahtaa mieluummin äidin syliin tissiä lutkuttaen. Se eka kuukausi oli luksusta, mä sain nukkua ekan yöpätkän melkein 5 tuntia ennenkuin mieheni toi vauvan ekalle yösyötölle.

--mujerita+pojat 3kk ja 2v7kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kokeiltiin myös sitä, että mies olisi antanut illalla pullosta pumpattua maitoa, mutta vauva ei huoli tuttipulloa:(

Välillä illat meni ihan kivasti, vauva ei vaatinut rintaa kaikenaikaa. Nyt kun lähennellään 3kk:n ikää, niin muutama ilta mennyt taas täysin imettäessä. Muutenkin vauva kiukkuaa iltaisin.

Meillä myös esikoinen menee ajoissa nukkumaan, mutta kakkonen vasti sitten kun minäkin. Ajattelinkin nyt kokeilla josko onnistuisi niin, että otan molemmat tytöt mukaani nukkumaan yhtäaikaa. Jospa vauvan iltakitinät onkin väsyä.

Onneksi vauva nukkuu vaunuissa ulkona esikon päiväuniaikaan. Saan ainakin päivällä nukuttaa esikon rauhassa.