Lue keskustelun säännöt.
tutin opettelusta?
17.12.2005 |
Miten vauvalle voi opettaa tuttia? Nyrkit koko ajan suussa ja mielummin tutti ku nyrkit. Pelkästään rintamaidolla ja maitoa tulee reilusti. Toinen juttu mistä johtuu vihreä kakka, ei siis kelta/vihree mitä normaalisti?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
meillä vauva ei ole myöskään oppinut syömään tuttia. tosin hän on vasta kolme viikkoinen. Myöskin meillä syödään nyrkkejä. Kovasti en osaa neuvoja antaa, ainakaan kokemuksesta kun tosiaan ongelma on sama. Joka tapauksessa kannattaa kokeilla erimuotoisia tutteja ja sekä silikoni että luonnonkumista tuttia. Vauva voi olla vaativa ja hänelle kelpaa vain se yksi ja ainut vaihtoehto. Itse olen opettamiseen saanut neuvon että syötä tuttia kuin rintaa eli kohti kitalakea ja heilutellen vauvan suun edessä.
Kakkaongelmaan olen saanut vastausta tai lueskellut täältä että maitohappobakteereilla saa vauvan kakan oikeanlaiseksi. Niitä voi syödä itse ja vauva saa sitä maidosta tai sitten jos vaivat on pahemmat niin vauvalle voi antaa niitä myös maidon seassa. Mulle suositeltiin niitä neuvolassa ja niitä saa apteekista. merkkinä suositeltiin Gefilusta. Saman homman ajaa myös kaupasta saatavilla Gefilus -tuotteilla. Niin siis kakan väristä en tiedä mistä johtuu mutta tuosta apua..
Toivottavasti siis saat näistä jotakin apuja :)
-Kata