!!!!!! MAALISKUISTEN keskiviikko !!!!!!
Kommentit (14)
huomenta kaikille
Onni tuolla köllii tyytyväisenä joten hetki aikaa istahtaa....
poika kasvaa kovaa vauhtia, ja äidillä alkaa olla vaikeuksia pysyä perässä. ryömimällä pääsee yllättävän kovaa kun näkee jossain jotain ihania johtoja. kaikenlaiset johdot ovat siis Onnin suuri rakkaus, samoin kaukosäätimet. ja niitä se löytää ja bongaa vaikka kiven alta :)
pitää varmaan joululahjaksi ostaa 10m kela jotain johtoa.
istuminen onnistuu kanssa, mutta heittäytyy aina selälleen tajuamatta että se sattuu, ja eilen nousi itse tukea vasten seisomaan.....joten tohinaa riittää.
viimeyö meni ihanhyvin Onni meni nukkumaan kahdeksalta ja heräsi syömään klo.12 ja 6. ihan hyvän pätkän sai siis nukkua. tänään meillä olis mun työpaikan eli leikkikoulun joulujuhlat joihin meidät Onnin kanssa on kans kutsuttu. jos vaikka sais siellä kuvia Onnista joulupukinsylissä!
no mutta nyt se poika on tietenkin taas löytänyt jonkun johdon, ihmettelinkin kun oli niin hiljaista....
äiti&Onni 29.3
Meillä on ihan samanlainen johtofriikki. Ja kaukosäätimet tottakai on tosi jees ja lehdet. Jouduin lehtitelineenkin nostaan toiseen huoneeseen, kun meidän Cosmogirl oli kokoajan " lukemassa" . Tuohon TV-tason eteenkin teetettiin sellanen este. Mutta kun se ei ollutkaan ihan sopiva, eikä vielä valmiskaan (pleksi puuttuu) niin tuo neitihän on jatkuvasti räpläämässä videoita ja cd-soitinta. Onneksi meillä ei vielä nosta tukea vasten, vaikka merkkejä siihen suuntaan kyllä jo näyttäisi olevan. Käsi nousee tavoittelemaan ylhäällä olevia asioita ja sitten monesti kellahdetaan selälleen komean kumauksen saattelemana. Kun pää siis osuu maahan. Pelottavin juttu on kuitenkin kaiuttimet (siis äitin mielestä). ne kun on aika painavat ja vaan sellasyen kapeiden jalkojen päällä. Pari kertaa Helmi on niitä potkiskellut ja aina ne huojahtelee huolestuttavasti. Mies sanoi, että jalat voi täyttää hiekalla, jolloin niistä tulee painavammat. Mutta tuleeko tukevammat? Ja sitä pahemminhan siinä sattuu, jos jos ne panavat jalatkin vielä kaatuu päälle.
Henri se vielä nukkuu yöuniaan. meillä on kyllä ihan mahdoton nukkuja kuten päiväkodin tätikin sanoi kun kerroin Henrin rytmistä. Menee illalla noin 21.30 nukkumaan ja herää aamulla klo 9. päikkäreille menee noin klo 12-13 välillä ja nukkuu 3-4 tuntia yhteen menoon! Miten ihmeessä saamme vietyä kaverin tammikuussa hoitoon kahdeksaksi ja siten illalla aiemmin nukkumaan??? Ja tarhassa ne nukkuu vaan 2 h päikkäreitä kun meillä nukutaan se 3-4 h. Pitääkö laittaa sit illalla jo klo 19 nukkumaan et saa tarpeeksi nukkua???? En ymmärrä, mitä ihmettä me tehdään.
Kiva kuulla, että täällä on monella yöunet parantuneet. Me ollaan oltu alusta asti siinä onnellisessa asemassa että Henri nukkuu todella hyvin. Viime yönäkään en kuullut pihaustakaan. Nyt vasta aamulla hieman kitisi kahdeksan aikaan,laitoin tutin suuhun ja on jatkanut unia. En sano tätä hehkuttaakseni mutta joskus on vaan kiva kertoa iloisiakin juttuja : )
Mulla on tunnin päästä koululla tietokoneen ajokorttikoe powerpointista. Hieman jännittää, miten se menee kun viimeksi oon ohjelmaa käyttänyt vuosi sitten ellei eilisillan pieniä harjoituksia lasketa mukaan. No saahan sen sit uusia jos ei mene läpi mut olishan se kiva jos onnistuis eikä mies olisi tullut turhaan töistä Henriä vahtimaan.
Meillä suurena ongelmana on edelleen Henrin syöminen. 5-6 kk ruokia syö erittäin mielellään mutta kun yrittää antaa 8 kk ruokia niin hän sylkee kaikki ulos tai meinaa oksentaa ku palat juuttuu kurkkuun. kuinka niissä purkeissa on niin isoja paloja?? Oon sitten käyttäny sauvasekoitinta mutta ei siinä kaikki palat mee pieniksi ja taas kaveri meinaa oksentaa. Pari kertaa on laatta lentäny vauhdilla. 8 kk ikäisille tarkoitettu puuro onneksi menee pienellä kakomisella alas. Onko kellään muulla samanlaisia ongelmia? Nasulina mulle vastailikin aiemmin ja helpotti kyllä kuulla että muita samanlaisia sihtikurkkuja löytyy. teillä ollaan kyllä edellä kun suostutaan sentään syömään sormiruokaa. Täällä kaikki sormiruoka on kaameaa myrkkyä, joka pitää äkkiä pudottaa kädestä pois : )
Liikkumisen saralla ei mitään uutta. edelleen konttaa ja kävelee kävelyauton varassa ja hieman ottaa askeleita sohvaa vasten. Näin on menty jo jonkin aikaa mutta ei ole yhtään kiinnostunut yrittämään enempää. No, ehtiihän sitä vielä. Istumisesta olin huolissani kun ei ollut oppinut vielä 9 kk ikään mennessä istumaan mutta nyt on reilun viikon osannut istua : )
Oikein mukavaa keskiviikkopäivää kaikille!
Kalamami ja Henri 2.3
Kirjoitin aika pitkän jutun äsken ja kadotin sen, voi p.....
Siis alusta. Saa nähdä, ehdinkö kirjoittaa. Pikkuinen on nukkunut jo yli 2 tuntia ekoja päikkäreitään. Tein itse pitkän lenkin ja päälle vielä lihaskuntoliikkeitä. Nyt jaksaa.
Meillä rauhalliset yöt jatkuvat. Nukkuu 10-11 h, herää kerran aamuyöstä, imetän ja unet jatkuvat. Sen lisäksi nukkuu kahdet päiväunet, yleensä noin 2h+2h. Mutta Aleksanteri kyllä tarvitsee unta. Liikkuu niin valtavasti. Konttaa kauhealla vauhdilla ja nousee seisomaan. Välillä nousee syväkyykystä toispolviseisontaan ja yrittää siitä seisomaan. Ei vielä onnistu. Ja tutkii kaikkea mahdollista, mutta uskoo ei-sanaa. Ei mene laitteisiin, kukkiin tms. kiellettyyn enää lainkaan. Uskomattoman ihanaa.
Jaaha, nyt vaunuissa taidetaan herätä. On mentävä.
T: Mini ja Mini-Aksu 25.3.
Täällä on taas takana rikkonainen yö. Huoh. En jaksa raportoida siitä enempää...
Mulla on menossa joku ihme lievä vatsatauti, toista päivää kiertää mahassa niin, että oksat pois, mutta ei tule ulos kuitenkaan... Inhottava olo. Sen verran olin vainoharhainen, että tein eilen raskaustestinkin (sattu oleen vielä yksi kaapissa...), kun niin kiersi mahassa ja oli menkkakipuja... Ei tosin pitäisi olla mitään mahkuja ollakaan raskaana, kun olen niin kiltisti syönyt pillereitä, mutta oli pakko varmuuden vuoksi. Ja negaahan se näytti, niin kuin pitikin - ja suoraan sanottuna huokaisin helpotuksesta... Vaikka välillä sitä miettii, että pitäisikö sittenkin vielä sitä kolmatta, niin eilen kyllä testireaktion jälkeen huomasin, että EI.
Lehtovi puhui Cosmogirlistään. Meillä ihan samanlainen. Kaikki lehdet ja kirjat pitäisi lukea. Ja repiä. Ja meillä myös johdot ja kaukosäätimet on ihan pop. Ja kaikkein ihanin on koiran vesikippo. Sinne kontataan iiiihan hiljaa, ettei äiti vaan kuule... Neiti onnistuu vähintään joka toinen päivä kastelemaan kaikki vaatteensa, kun äiti ei ole tarpeeksi nopea. Meillä koira osaa onneksi pyytää vettä, joten saa vain tarvittaessa+ruoan jälkeen+kun lapset nukkuvat.
Ja Kalamami huolehti lapsen päiväunista hoidossa. Minä olen miettinyt ihan samaa. Saana aloittaa perhepäivähoidon 1.2., ja siellä systeemi on ehkä vähän joustavampi, mutta kyllähän sielläkin pyritään tietysti siihen, että lapset nukkuvat samaan aikaan. Meillä kun päikkärit nukutaan nyt 9.30-n.12 ja n. 15-16.30, nuo ajat eivät todellakaan täsmää päivähoidon nukkuma-aikoihin... Pitää siis tammikuussa yrittää kääntää homma niin, että nukkuisi vain lyhyet aamupäikkärit ja sitten " normaaliaikaan" pidemmät. Mutta silti hirvittää, että miten pärjää hoidon uniaikojen kanssa. No, eiköhän sitä neuvottelemalla päästä sopimukseen. Ja jos saamme sen hoitajan, jonka meille arvelen tulevan, hän on ainakin mukava, eli neuvotteluvaraa varmaan on.
Semmottis täällä. Nyt menen vähän pötkölleen sohvalle, kun mahassa kiertääkiertääkiertää...
Terhi&Saana, s. 24.3.
Yössä ei muuta muutosta, kun Mimmi nukkui jopa klo 22-01 omassa sängyssä kahdella tutin laitolla ja " kaadolla" . Sitten tulikin viereen,kun ei asettunut omaa sänkyyn..On alkanut nyt heräämään kuudelta ja itkemään kun isä lähtee töihin.Siinä kuuden maissa juodaan maitoa ja uni jatkuikin tuohon klo 7.30.
Pappa kävi äaken tuomassa meille joulukuusen...ei vaan ollut minun mielestä sopivan mallinen.Pitää käydä kattoos tuolta rannasta,josko löytyisi käytännöllisempi kuusi tuonne olkkariin.
Perjantaina tulee mummo ja ukki tekemään meille joulusiivouksen.Tai siis ukki on lapsenlikkana ja mummo,käly ja minä siivotaan. Toivottavasti oloni olis ok,nyt oon ollut suht virkeä,mitä nyt illalla piti oksentaa..Yhdellä oksolla kun selviää,se on jo plussaa!!!!!!
Meillä myös tökkii nuo 8kk ruoat. Ei sen takia,että niissä on kökköjä, vaan luulen,että niissä on meidän neidin mielestä liikaa makua..Mekin syödään niitä 5kk ruokia kyllä pääsääntöisesti.
Eipä tässä muuta.Käyn paketoimaan lahjoja..
Tuulia,Mimmi ja sykerö rv 12+4
ps.Tervetuloa uudet kirjoittelijat!!
Meillä isukki lähti eilen työmatkalle, ensin Lontooseen ja sieltä huomenna Malesiaan, tulee kotio vasta 23 päivä, lentääkin suoraan Lappeenrantaan, josta käyn hakemassa Imatralle joulun viettoon.
Eilen oltiin sairaalassa katsastamassa, että mun masussa on kaikki hyvin. Mulla kun ollut pientä veristä vuotelua. Ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa, lääkkäri epäili vuotelun johtuvan istukan sijainnista, tulee vähän kohdunsuun päälle ja näin painaa kohdunsuuta, josta verenvuoto johtunee.
Mies ja Hanna oli mukana, mies halusi nähdä myös miten siellä masussa jaksellaan. Ihmeen hyvin Hannakin jaksoi vaikka ajat oli parisen tuntia myöhässä.
Nyt neiti nukkuu uniaan. Hanna on sanonut viikonlopusta lähtien äiti, sana tulee ihan selvästi, neuvolassakin maanantaina tätsky ihmetteli kun äiti tulee niin selvästi.
Liikkuminen taas on ollut hitaammanpuoleista, Hanna joko peruuttaa tai sitten hilaa itseään istuaalleen eteenpäin, sillä tavoinkin pääsee hyvin paikasta toiseen.
Kunhan neiti heräilee niin lähdemme torille joulumarkkinoille.
Jouluisin tunnelmin hanneliini & Hanna 1pv vaille 9kk
Huh sentään kun teidän maalisvauvat on liikkuvaisia! Mutta tänään sain minäkin ilouutisia! Käytiin neuvolassa eikä sentään jouduta jatkotutkimuksiin. Kuten olen aiemmin sanonut, 8kk neuvolassa heijasteet oli tosi heikot.....
No nyt siis tänään lääkäri katsoi että Noora istuu selkä niin suorassa että heijasteet ihan ok! Ja ottaa käsillä vastaan jos meinaa muksahtaa....siis joskus :)
Meillä mennään kun mittarimato ja vain TAAKSEPÄIN! Arvatkaas oliko hauska katsoa kun typy yrittää kontatakin taaksepäin. Jotain edistystä siis meilläkin, ei siis syytä huoleen.
Pituutta ja painoa oli kuukaudessa tullut mukavasti, eli nyt ne on 71.8cm ja 8325g. Mennään kuulemma -8 painokäyrällä mutta on normaalin rajoissa.
Kalamamikos se sitä 8kk purkkiruokaa ihmetteli!! Olen kyllä tosiaan ihmetellyt ihan samaa, miten voi olla niin isoja paloja! Minä edelleen sauvasekoittimellä sekoitan....ja ilmeisesti tuo sormiruoka tekee tehtävänsä kun neiti sietää hieman jo murusiakin.
No niin, nyt taisi tyttö herätä ulkoa päikkäreiltä, johan se melkein kaksi tuntia nukkuikin. Meillä kyllä tuli eri tyttö taloon kun täytti 9kk! Ihan totta...nukkuu ja syö hyvin ja on paljon tyytyväisempi, leikkii yksin lattialla ja tekee niitä peruutteluharjoituksiaan. Eilen herättiin klo 10 aamulla ja kyllä oli äitillä ihmettelimistä.
Mutta....kyllä jotenkin helpotti kun lääkäri totes että ei tarvita mitään tutkimuksia...viimeeksi kun neiti ei tosiaan edes istunut kaatumatta. Edistystä tullut huimasti. Hyvillä mielin käyn tässä lihasopan tekoon!
Pirtsakkaa keskiviikon jatkoa kaikille!
Meilläkin asuu johtofriikki, sihtikurkku. Kaikkialle pienet kädet yltääkin. Ei-sanaa ei uskota ollenkaan. Lehdet, verhot, johdot ym. käsiin saatu saa kyytiä. Olohuoneen verhot roikkuivat vielä eilen puoliksi irti, kun ukkeli rakastaa niiden repimistä, eikä usko kieltämistä.
Yöt menee huonosti. Pari kertaa yössä tankataan ja muutenkin huudetaan. Meidän välissä nukkuu tosi usein aamuyöstä, kun en jaksa enää tätä syöttörumbaa. Kuten aikaisemmin jo mainitsin, niin jo viisi kuukautta saimme nukkua yöt.
Santtulle en ole edes koittanut 8 kk ruokia, kun hänellä on vaikeuksia jo 4 kk ruokien kanssa. Poika ei vaan osaa avata kunnolla suutaan, vaan hän vieläkin imee lusikasta ruuan. Ja on muutenkin nirsonpuoleinen. Sormiruokaa olen joskus vähän kokeillut, mutta kun hän kakoo ja yskii ihan kamalasti. Sydän kurkussa pelkään, että ukko tukehtuu. Siis ei esikoisen kanssa tämä syöminen ollut näin hitsin vaikeaa.
Tänään Santtu seisoi pinniksessä ekan kerran. Muutenkin yrittää koko ajan ylös ja kaatuilee. Pää vaan kolisee, ei kiva. Meillä on motoriikkakontrolli 10kk ikäisenä, kun lääkärin mielestä Santtu ei ole tarpeeksi " taitava" . Ei nouse itse istumaan, enkä uskalla jättää yksin istumaan, koska usein kaatuu taaksepäin. Ehkäpä tämä syömishommelikin johtuu motoriikan kehityksestä tai kehittymättömyydestä. Tiedä häntä...
T. lappu & Santtu 22.3.
Tässäpä teille mukava jouluruno (ainakin omasta mielestä, kirjoitin tämän vuoden joulukortteihinkin) näin pimenevän iltapäivän kunniaksi:
Paketti
Tutki päältä, alta!
Hetki vielä malta,
hypistele, rypistele
ravistele, aavistele
koputtele, kutittele
naputtele, huvittele.
Kuvittele mitä vaan.
Ihan kohta avataan...
- Tittamari Marttinen -
Huomiseen!
t: Mini ja Mini-Aksu 25.3., joka vetelee taas hirsiä
Vielä yritän jaksaa jotakin kirjotella.
Meillä tykätään myös johdoista, lehdistä ja kaukot on ihan must! Lehdet luetaan (maistellaan) erityisen tarkkaan. Ruoka menee ihan hyvin jo nykyään, tosin tuo mahdoton räkätauti heitti hieman takapakkia siihen hommaan. Puuro taasen ei sitten uppoa ei niin millään. Olen hukuttanu jugurttiin ja hedelmäsoseeseen, mutta kun ei niin ei. Mitäpä tilalle, kun ei vellitkään kelpaa?!?
Niinkuin jo mainitsin, räkää riittää, joten yöt sen mukaisia.. Mutta kohtuudella nyt saa nukuttua kuitenkin, vaikka illat on ihan tööt... Nukkumaanmeno täyttä tappelua, kunnes uni voittaa.
Joku pohdiskeli miten päikkärit sujuu hoidossa. Meidän maalisneiti on myös pph:lla, ja saa nukkua unensa ihan oman rytmin mukaan. Ammusta nukkuu vaihtelevasti 30min.-1h ja iltapäivästä 2-3h. Hoitaja totes heti,että kun on vielä niin pieni saa mennä omalla rytmillään, sit vähän isompana rytmiä muutetaan pikkuhiljaa;eli kun on täyttänyt vuoden. Toivottavasti kaikkien maalikset (ja muutkin muksut) saa aikanaan yhtä ihanan pph:n/hoitajan kun meidän neiti! Täysi kymppi hänelle.
Nyt lapsoset tahtoo äitiä!! Läheisyyttä koko päivän edestä.. :)
Eli luvassa varsinainen valitusvirsi, toivottavasti jaksatte lukea!
Ensinnäkin miehet: Töitä riittää vaikka muille jakaa kun suostuu jokaiseen pomon inahdukseen ajaa vähän vielä extraakin. Eilen teki tuplavuoron eli klo 3-21, tänään klo 3-17...söi ja kävi nukkumaan yöunille. Että eipä ole herrasta paljon seuraa/apua ollu :( Kaikenkukkuraksi sain tänään hirveen hepulin noista töistä. Jäkätin ja jankutin, huusin ja paiskoin ovia. Tais tulla puolen vuoden patoutuman kerralla :/
Rakkaat ystäväni: Meillähän oli tänään se neuvola josta tuolla aiemmin hehkutin. Tytössä siis ei ole " vikaa" mutta eipä juuri vielä liikukaan. Ystäväni (kolmen lapsen äiti) tuli tänään käymään ja arvostelua riitti. Yritti saada tyttöä puoliväkisin konttausasentoon ja jupisi että on se ihme kun ei konttaa!! Kysyi että jumppautanko minä lastani, opetanko konttaamaan jne. Hohhoijaa. Yritin selittää että kyllä tuo käy konttausasentoon ihan itsekin.
Toinen ystäväni puhelimessa tokaisi kun kerroin lääkärissäkäynnistä että kannattais siunkin katsoa peiliin! Että mitäs olet pitänyt lasta liian vähän lattialla enkä ole istuttanut ennen sitä puolen vuoden ikää. Jooh....hän varmaan tietää kuinka paljon tyttö on lattialla.
Voi että on siis ollu loistopäivä tänään! Just sellainen että ois kannattanu jäädä vällyihin jos mahdollista. Mieli jotenkin herkässä, ukon kanssa kun niin harvoin riidellään. Ja sehän lähti siitä kun ukko ei edes kysynyt että kuinka meillä tänään meni neuvolassa. Oon kyl sitä mieltä että toisen liiallinen työnteko ei oo kauheen kivaa tälle kotona olevallekaan! Vai mitäs olette mieltä?
T: kiukkua puhkuva nasulina
Nyt kuitenkin..
Esikoinen syntyi siis maaliskuussa, naistenpäivänä, keisarinleikkauksella. Raskaampaa on ollut lapsenhoito kuin olin ajatellut/kuvitellut tai edes odottanut. Kuten Nasulina jotain kirjoitti, että miehen hoitotuki on elintärkeä. Jos sitä ei saa tai saa vapaata edes kerran viikossa, tuntuu, että " pää hajoaa" (vai olenko itse vain heikko äiti??). Itsekin osaa nauttia enemmän vauvan hoidosta kun on saanut hetken olla poissa päivän rutiineista vauvan kanssa. Varmaan monella aika sama juttu...??
Meillä meni ensimmäiset 6kk loistavasti, vauva nukahti ilta 9 ja nukkui aamuun asti ilman yösyöttöjä. Kaikki on kuitenkin mennyt ihan päälaelleen tässä viimeisten kuukausien aikana. Nyt ei saada tyttöä millään nukkumaan iltaisin. Nukkuu päiväunet 20-22 välillä!!! Miten ihmeessä!!?? Heräsi tänäänkin tuossa 21.30. Vaikka yritin rinnalla nukuttaa lisää, ei mitään toivoa, yksi kilkattaa täysiä ja naureskelee. Meillä siis mennään nukkumaan yöunille tätä nykyä vasta 23-01 välisenä aikana. Sitten nukutaankin aamuun, jolloin imetään muutaman kerran ja unia jatketaan tuonne aamu 10 asti. Tänä aamuna heräsi 10.45. Voi että meillä on rytmit ihan sekaisin!! Päiväunia ei nukuta kuin puoli tuntia kerrallaan tuossa 12 ja 17 aikoihin. Mitä ihmettä tuon lapsen kanssa tekisi, hyviä neuvoja kaivataan...
Hampaita on tullut muutaman kuukauden aikana jo 7 kpl, flunssassa ollaan oltu lähes koko syksyn ja yksi välikorvan tulehdus. Ehkä nämäkin ovat vaikuttaneet öihin?
No, minä jatkan hoitovapaalla ensi syksyyn asti, joten tarhaa varten ei tarvitse vielä rytmejä muutella, mutta kun tuntuu pipoa kiristävän tämä lapsen rytmi...
Äiti-05 ja Emma 8.3.
Vaikka illalla Helmi nukahti vasta joskus 21.30, niin heräsi jo aamulla klo. 6.30. Plääh...En panis pahaksi vaikka nukkuis vielä puoli tuntia pitempään. Kasiin ei tartte jaksaa, kun sitten tuntuu menevän päivärytmi heti sekasin.
Oonkin tainnut olla taustalla vähän aikaa. Luin kyllä viikonloppuna pinot, mutta en nyt muista, että kirjoittelinko itse yhtään mitään. Oltiin nääs mun vanhemmilla tuolla Pohojanmaalla ja niin paljon oli muuta puuhaa, ettei pahemmin kerennyt koneella notkua.
Meilläkin on tapahtunut kehitysaskelia. Viime viikolla Helmi alkoi ryömiä kunnolla eteenpäin ja nyt maanantaina oppi konttaamaan! Eilen pitikin sitten esitellä uutta taitoa neuvolalääkärille. Myös kaksi uutta hammasta on tullut. Ylös eteen. Ja en tiedä onko vielä kolmaskin puhkeemassa, kun viime yönä itkeskeli pariin otteeseen ja ruoka ei oikein maistu.
Neuvolassa kaikki oli ok. Painoa kertynyt eellisestä käynnistä kilo ja nyt siis Helmin elopaino on 9850 g ja pituutta oli 73 cm. Vaikka me kyllä äitini kanssa mitattiin viikonloppuna 75 cm. Mutta pitänee luottaa tuohon neuvolan mittaan.
Jahas, piti nostaa tyttö syliin, kun lattialta kuului sellainen valitusvirsi, että oksat pois. Eipä se tässä sylissäkään rauhoittunut. Väsyttänee. Mutta en kyllä laita nukkumaan ennenkuin mies on lähtenyt töihin. Nimittäin eilenkin Helmi heräsi puolen tunnin unien jälkeen siihen, kun mies eteisessä puki päällensä. Olisi varmaan muuten nukkunut ainakin 1,5 tuntia. Eilinen päivä olikin sitten kitisemistä, kun päivän kokonaisunisaldo jäi 1,5 tuntiin. Ei saanut illallakaan nukuttua kuin sen puoli tuntia, kun vanhempani tulivat just sillon käymään, kun olin Helmin nukkumaan laittanut. Vähän oli siis kärttyisä tyttö meillä illalla. Jotenkin en viitsi nykyään pahemmin edes minnekään tuon kanssa lähteä, kun esim. jos kaupoilla ollaan, niin unet jäävät niihin puolen tunnin pätkiin ja sitten tiedän, että ilta on yhtä valitusta. Mutta pakko lähteä huomenna joululahjaostoksille kuitenkin. Sittenpähän kärsitään kumpikin...
Noh, eipä tässä varmaan tämän kummempaa. Melko tylsää on elämä nykyään. Tai no, päivät pitkälti samanlaisia. No, ensi viikolla ollaan taas reissun päällä, kun suunnataan auton nokka kohti Ruokolahtea ja joulun viettoa.
lehtovi ja Helmut 28.3.