Selailin nimikirjaa ja löysin sieltä nimen...
Miili. Mitä mielikuvia nimi herättää ja mitä muuten olette mieltä? Aika harvinainen nimi, mutta itse vähän ihastuin.
Kommentit (27)
ap
Tämä äiti poistuu nyt nukkumaan ja huomenna kurkkaan josko on vielä kommentteja tullut.
Sehän on ihan kuin puhevammaisen suusta... :P Ja velikö oli sitten Vili? Okei eli Mili ja Viili, näinhän se vääntyy. (tsih, viliveli XD)
Aika karsu nimi kyllä on, tsori vaan.
Mitä tykkäät nimestä Lumia? Taisi tosin joku julkimo sen napata...
Vierailija:
Aika harvinainen nimi, mutta itse vähän ihastuin.
Siksi koska _kukaan_ järkevä ei anna lapselleen noin o m i t u i s t a nimeä! Siinä syy.
En ennen ole kuullut, mutta kuulostaa suloiselta!
Ja Vilin kanssa sopii paremmin kuin Viivi tai Lili, jotka minusta ovat liian lähellä Viliä. Milia kuulostaa oudolta, varmaan helposti kuultaisiin " Milja" .
ois monta kaimaa? Ootko kattonu vrk:n sivuilta? Pahempiakin nimiä on, mutta itse en laittaisi tuota. Tulee mieleen milli tai lastenkielellä hiiri, (siis hiili), jonka hoo vain on muuttunut ämmäksi.
varaudu siihen. Mutta myös faneja. Miili on äänteellisesti kaunis ja sievä, tyttömäinen.
Itse olen vähän perinteisempien kannalla, mutta tykkään kun toiset rohkenee antaa erikoisiakin nimiä.
Sinä joka tunnet Miilin:
Tiedätkö tykkääkö hän itse nimestään? Minkä ikäinen tuntemasi Miili on?
koska minulle se ei tuo mitään mielikuvia.
Tiedän yhden sellaisen. Vai onko se jo paljon yleisempi nimi? Millikin on kyllä kiva.
omasta mielestään niin erikoista ja niin ihanaa etunimeään. Mikset Miili kysy suoraan, että mitä mieltä ihmiset olette nimestäni Miili?
onhan tuo valmiiksi aika lempinimimäinen nimi.
Lili
Viivi
Mili
Lilli
muita vaihtoehtoja. Miiliä en ole koskaan aiemmin kuullut. Esikoisen nimi on Vili, mutta en tiedä pistänkö jo turhankin paljon iitä nimiin?
ap
Toiset tykkää iistä, toiset ärrästä.
Minusta Miili on kaunis nimi, kivempi kuin Viivi, ehdottomasti. Miilistä tulee mieleeni Miitta, Miitta Sorvli on hyvä näyttelijä!
Minusta ihan kiva nimi. Itse en kyllä tykkää niin paljoa, että omalleni voisin kuvitella, mutta jos hiekkalaatikolla tulisi vastaan niin ihan mukavana nimenä ajattelisin. Vilin kanssa minusta ehkä liikaa iitä, mutta meitä on moneksi.
Mies sai päättää pojan nimen ja minä päätän tytön nimen. Tietysti kummankin päätökset sillä edellytyksellä, ettei toisesta ihan kamala. Miehestä ihan mukava nimi, mutta ehkä liian erikoinen. Tykkää enemmän Viivistä.
Kiitos mukavista kommenteista!
ap
Mielikuvituksen voisi antaa lentää vähän kauemmas kuin i-loppuisten luokse.
" Ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeään"
Olisko joku Anni Swanin kirja? Sisarukset Naimi ja Miili...? Tämä tulee mulle Miili-nimestä mieleen.
Taitaa olla yksi Emilian muoto.
Luulen, että joku näistä aiemmin mainituista nimistä se tulee olemaan. Miili ei ainakaan saanut kovin negatiivista vastaanottoa edes täällä av palstalla, joten sen nimen pisteet nousivat ainakin huimasti.
Jäin kyllä miettimään tuota hieman ilkeää kommenttia Miili W.stä ja sitä, että ne joilla on harvinainen nimi muistetaan helposti. Mutta kai sitä nimessä kuin nimessä on puolensa.