Kohta 6kk eikä vieläkään käänny mahalleen!!!
Onkos paljonkin tälläisia tapauksia? Neiti täyttää 16päivä 6kk eikä vieläkään käänny mahalleen. Esikoinen aloitti nämä hommat ollessaan 2kk3vk... Tiedän että se on yksilöllistä ja kaikki siitä jaksaa muistuttaa mutta silti alkaa pikku hiljaa pelottaa että jokin onkin pielessä :( Ajattelin jo ottaa neuvolassa asian puheeksi mut liekkö vielä kannattaa, aika niukasti sieltä on apua saanut...
Kertokaa kaverit omia kokemuksianne JOS on mennyt yli puolenvuoden kääntymiset
Kommentit (11)
yritystä kyllä on mut ei mee. mahalta selälleen on kääntynyt jo tovin, neuvolassa sanoivat et pitäis kuulemma kääntyä sit puolen vuoden iässä. mä en kuitenkaan ota stressiä siitä. jokainenhan on yksilö.
eikä se tosiaan oo mitenkää huolestuttavaa. toiset vaan kehittyy nuissa asioissa hitaammin.
Tyttö ei edes viihdy mahallaan! todella harvoin edes yrittää kääntyä tai menee kyljelleen... en mäkään stressiä ota mut välillä meinaa vähän huolestuttaa...
Neiti täyttää loppukuusta puoli vuotta, eikä käänny kumminkaan päin. Muuten neiti on kyllä hyvin kehittynyt, mutta tuntuu ettei kiinnosta mahallaan oleminen yhtään. Tykkää näprätä käsillään kaikkea mahdollista. Kyljelleen menee kyllä aina lattialla ollessa, mutta se loppurutistus puuttuu. Vielä en oo huolissani. Katotaan mitä neuvolassa sanovat uuden vuoden jälkeen, jos ei vielä silloinkaan käänny.
Harmittaa vaan, kun ihmiset tuntuu pitävän tuota kääntymistä jonain ihme meriittinä. Että jos vauva ei vielä käänny, niin siinä täytyy olla vikaa. Ei kiinnosta tietää vauvan muita taitoja. Mut eiköhän nämä meidänkin vauvat vielä kierähdä ympäri..;)
autettaessa tietty mutta ei itse. kuukausi sitten otin asian puheeksi neuvolassa mutta sanoi vaan että toiset on liikkuvaisempia kuin toiset eikä mitään yläikärajaa kääntymiselle ole ja jatkoi vielä että eivät kaikki vauvat edes konttaa vaan lähtevät sitten aikojen takaa kävelemään,joten en ole huolissani. en itsekkään ole vauvana ennen 8kk:tta paljoa paikaltani liikkunut ;)
manti ja poika 6kk ja 1vko
kun lähes kaikilla tuttavilla on saman ikäiset lapset ja kaikki muut jo kääntyy. ensimmäisenä siis kysytään ku nähdään että jokos teillä on opittu kääntymisen jalo taito....!!! argh! kiitokset teille ja eiköhän tässä voi lopettaa huolehtimisen, kaippa neitiskä joskus sit kääntyy, ajallaan;)
Päivää vaille 6kk kääntyi meidän tyttö. Nyt 7,5 kuisena kierii muttei edelleenkään viihdy mahallaan yhtään. Ei siis ryömi tms. enkä tiedä milloin oppisikaan kun kiepsauttaa itsensä miltei heti mahalta takaisin selälleen. Mitenkähän tähän sitten pitäisi suhtautua...? (Niin, ja itse olin reippasti yli yli 6kk kun käännyin ekan kerran vatsalleni, kuulemma!)
8kk neuvolassa " päivittelin" kun tyttö ei ryömi. Lääkäri kysyi että kääntyykö, että se on " pääasia" tuossa iässä. Ja se että jaksaa kannatella itseään masullaan kädet suorana. Että hyvin vielä tellä ehtii!!!
Jos vauva ei kerran viihdy masullaan, niin ei liene kiirettä sinne kääntyäkään? Siis jos vauvat nyt tajuavat, että kääntymällä joutuu mahalleen, en ole siitä ihan varma ;) Meidän 5 kk on kääntyillyt jo pari kuukautta masulleen, mutta ei sieltä takaisin kuin vahingossa. Selällään kun ei viihdy oikein ollenkaan (enää).
Olen kuitenkin kuullut useammastakin tapauksesta, joita ei tuo masullaan tai edes ylipäänsä lattialla oleminen ole kiinnostanut kuin joskus 7 kk:n iästä alkaen ja silloin on vasta taitojakin siinä ruvennut kehittymään.
Eli ei taida olla mitään hätää. Minä olen kuulemma oppinut vasta 10 kuukauden ikäisenä kääntymään selältään vatsalle. Kaiken muun osasin, kontata ja kääntyä mahaltaan selälleen jne. Ja aivan normaali olen ja muut asiat oppinut normaalisti. Meilläkin neiti pian 6 kuukautta ja yritystä on muttei käänny kuin mahaltaan selälleen.
Eiköhän ne kaikki opi aikanaan.:)
Neuvolassa keskusteltiin th:n kans kääntymisestä ja siinäpä se neiti sitten päätti pöydällä näyttää et osaanhan mä! Kotona se on aina ollut vasemmalla kyljellä ja nyt se kääntyi oikean kautta. Ja hetken päästä sit vielä vasemman kautta et eiköhän se tästä sit lähde luistamaan ;) Äippä oli jälleen hieman hätänen....