Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiinteiden aloitus...

10.12.2005 |

... tuossa lueskelin tuota tosi hyödyllistä kiinteiden aloitus -pinoa. NEuvoja ja ohjeita oli niin paljon, että en nyt ole ihan varma, tehdäänkö me oikein.

Eli:

Aamulla: 200ml maitoa, josta noin 60ml peruna-porkkanavelliä.

Aamupäivä: Peruna tai perunaporkkana tai perunakukkakaali sosetta noin 5tl + maitoa päälle niin paljon kuin menee.

Iltapäivällä: n. 150ml maitoa.

Myöhemmin iltapäivällä: n.5tl sosetta + maitoa niin paljon kuin menee, johon sekoitan vähän velliä

Illalla: pelkkää maitoa.

Vauva saa siis maidon pullosta.

Uskaltaisinko jo antaa enemmän kuin 5tl sosetta? Maisteltu on nyt noin 1,5vk. Tyttö täyttää perjantaina 4kk ja neuvolasta kehoittivat aloittamaan kiinteät.

Kiitos kovasti, jos joku viitsii kommentoida!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsavaivoja niin anna vaan ihan reippaasti kyllä pikkuinen kertoo koska ei enää mahdu enempää. Näin tekisin ainakin minä.

Vierailija
2/5 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Meillä poika 5kk ja nyt ollaan 3vkoa maisteltu soseita. Itse olen pikku hiljaa lisännyt annosten määrää, kun olen huomannut, että pojan vatsa toimii ja ei ole tullut allergiareaktioita. En nää mitään syytä, miks et voisi myös suurentaa annosten määrää. Lähinnä se pikku määrillä aloitus on varmistelua, ettei tuu vatsan kanssa ongelmia. Me syödään kerralla tällä hetkellä lähes pieni purkki ja maitoa päälle. Aamulla klo 9-10, päivällä klo 13-14 ja illalla 16-17 maissa. Illalla velliä n. klo 19 ja maitoa just ennen nukkumaan menoa. Imetän tietysti vielä noiden kiinteiden päälle. Niin ja välillä ollaan vielä maisteltu jossain välissä hiukan hedelmäsoseita.

Toivotaan että vastaus auttoi askarruttavissa asioissa ;)

Terkuin,

Niinaliini

Vierailija
4/5 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kaikki,

joo on tosiaan ollut antoisaa lukea naita keskusteluja kiinteista, kun itse en tieda asiasta oikeen mitaan. mulla olis lahinna lisaa kysymyksia teille vastausten sijaan...

Miten te huomaatte, etta lapsilanne on todella vatsavaivoja? Ja jos on esim ummetusta niin vaihdatteko te raaka-aineita vai annatteko vahemman kiinteita? Ma olen antanut kiinteita nyt vajaan viikon (ainoastaan peruna-porkkana-maito vellia lusikalla) ja vain muutaman lusikallisen kerran paivassa. Nayttaa silta, etta poju joutuu pinnistelemaan vahan enemman, etta saa jokapaivaisen kakkansa aikaseksi...mutta on se sentaan kerran paivassa viela tullut.

Lisaks, kun te puhutte vellista niin annatteko sita siis tuttipullosta vai nokkamukista ja millasta vellia tarkotatte ( tama kysymys olis lahinna Niinaliinille jos viela luet keskustelua). meian poika on nyt reilu neljakuukautta ja antaisin sille mielellani iltaisin aimoannoksen vellia, mutta kun tuttipullosta syonti ei onnaa...

kiitokset hyvista neuvoista!!

Vierailija
5/5 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit, että mistä huomaa jos joku ruoka-aine ei sovi. Yleensä sen huomaa ensin iholta, allergisena reaktiona. Vatsaahan saattaa ummettaa ja vääntää jo ihan pelkästään, kun vauva on tottunut pelkkään maitoon ja ruuan muuttuessa kiinteempään muotoon se vie aikansa kun vatsa ja suolisto tottuu siihen. Jos tuntuu ettei vauvan maha toimi, voit antaa muutaman lusikallisen luumusosetta. Se auttaa. Meijän veitikalla oli eka viikko hiukan kakka tiukassa, mutta pian helpottaa. Ja siitä vellistä sen verran, että annan sen pullosta, on niin helppo ja vaivaton ;) Sanoit että teillä ei pullosta onnistu. Olisin kysässy, että oletko yrittänyt millaisella tutilla? Aventin tutit sopii ainakin meille. Muut tuppaa saada kieltävän vastauksen.

Niinaliini