*Joulukuuta HEINIKSET-04*
Ja taasko kukaan ei ole jaksanut alottaa uutta pinoa. no minäpä sitten alotan tän ni jospa joku muukin innostuis kirjottaan. Niin se vaan on melkovähissä nää meidän pinot nykyään. ennen oli päivä pinot niin pitkiä että. ja sit vuoden tienoilla tais olla viikkoponit käytyössä ja nyt taitaa enään kannattaa kirjottaa kuukausi pinoihin... no hyvä et ees kerran kuussa joku jotain kirjottaa ni saa vähän kuulla muidenki kuulumisia.
Melko vilkas toi meidän neiti on. kokoajan tekemässä jotain mitä ei sais... vessaanki menee montakertaa päivässä ku on oppinu aukasemaan oven. ja sit voi sitä kitinää jos ei oo saanu kunnolla nukkua päikkäreitä. semmosta vinkumista vaan sit melkeen kokoilta, eikä mikään meinaa passata. Tänäänki oli ihme homma ku mun mielestä neiti nukku ihan kohtuullisen hyvät päikkärit niin illalla sit ku tultiin ulkoa neiti päättikin suuttua ihan tosissaan ku otettiin ulkovaatteet pois. meni vaan rattaisiin istumaan ja huusi täyttä huutoa. sit rauhottu ku tuli kaverit kylään. no ei se vielä mitään päätti sit purasta saman ikästä kaveriaan poskesta... ja kun sitä sit komensi ni vähän ihmeissään katto ku toinen itki eikä näyttäny välittävän mun torumisesta yhtään... sit tämän kaverin isosisko päätti vielä tukistaa meidän neitiä ku minä en niin tehny... välillä niin rasittavaa... vaikeeta ku toiset kasvattaa toisin ku ite... siis ku me ei käytetä mitään ruumiillista rangaistusta ja nämä meidän kyseiseet vieraat taas käyttää ja nähtävästi on isompi lapsikin päättäny alkaa komentaan pienempi tukistamalla ja lyömällä...
No mut on kello taas niin paljon et taidan alkaa nukkumaan. mut kirjotelkaahan muutkin kuulumisia. ehkä minäkin jokupäivä innostun kirjottelemaan lisää.
Kommentit (4)
Täällä äiti yksikseen kotona, kun neiti harjoittelee päiväkodissa. Aloittaa siis tammikuussa kun minä menen töihin. On mennyt tosi hyvin, alkuun vähän yöllä huuteli mutta nyt on onneksi nukkunut paremmin (koputtaa puuta). Mutta se onkin sellainen ihan pieni 8 lapsen ryhmäperhepäiväkoti, joten aika pehmeä lasku. Meinaan myös itse tehdä kuuden tunnin päivää, joten ihan niin rankkaa aloitusta ei ole tiedossa.
Meidän neidillä on jo 14 hammasta ja tukkaakin on paljon. Tällä viikolla taas mennään kampaajalle siistimään kun on sellainen pehko. Nukkuu yöt ihan kohtuullisesti, tosin jos alkaa huutamaan yölllä niin sitä sitten kestää pari tuntia. Tämä alkoi pari kuukautta sitten kun jätettiin tutti pois.
Muuten on todella kova kiipeilemään edelleen ja tykkää kovasti rakennella palapelejä ym. tarkkuutta vaativaa. Syö yksin ja aikamoista sotkua on kun ei malta keskittyä syömiseen. On ollut aikamoinen äidin tyttö, mutta nyt ehkä vähitelleen reipastumaan päin. Mutta pitkään roikkui koko ajan jalassa enkä saanut itse tehtyä mitään.
Meille on tulossa toinen heinisvauva ensi kesänä, joten kauaa en ehdi olla töissä. Mutta ihan kiva mennä kuitenkin vähäksi aikaa. Olen ollut aika väsynyt, mutta onnneksi on saanut olla kotona ja voinut ottaa päikkärit. Pahaa oloakin on ollut jonkin verran.
Oikein Hyvää ja Rauhallista Joulua Heiniksille 2004!
omppu rv 9++ ja nuppu 1,4 kk
Pikaisesti muutama rivi...
Isi on pojan kanssa kylässä ja äiti " paheensa" parissa, siis netissä :)
Meille kuuluu hyvää, Oskari on kova touhupoika. Äitin " apulainen" laittoi tänään itsekseen pesukoneen päälle, kun olin unohtanut sulkea vesihanan... No, ei siinä vahinkoa tullut, mitä nyt vettä meni.
Pojalla on nyt in kaikki tuhmuudet :) Hellaa pitää vahtia (laiskat ei oo saatu vielä hommattua liesisuojaa), muuten siellä on pikkuruuvari laittanut levyn tai uunin päälle. Muutama päivä sitten kiipesi saunanlauteille ja heitteli " löylyä" , siis vettä päällensä ja joka paikkaan... Vikkelä kaveri on, niin hassu!
Sanoja on alkanut uudestaan tulemaan, ja toistelee jo joitain perässäkin. Aurinkoinen hassuttelija, jota ihmiset jaksaa kummastella " onko se aina noin hyväntuulinen?" . No on joo, eipä pojalla huonoja päiviä ole, vain joskus osuu huonompi hetki päivään... Omaa tahtoa löytyy ja sen kyllä sitte kuulee ;)
Ihana joulu on tulossa, tänä vuonna oikein pukkikin... Äiti ja isi on ihan innoissaan ;) Poika hukkuu lahjoihin, on taas sukulaiset ym. olleet vauhdissa.
Toivottelen hauskaa joulunaikaa kaikille heinkiseille! Ja kiitos menneistä kuukausista palstalla, on ollut mukavaa porukassanne!
Palaillaan taas ensi vuonna! Nauttikaahan pyhistä!
Tosiaan ekaa kertaa täällä!Tosiaan meidän poitsu on nyt 1v5kk ja tosiaan TÄYSTUHO!Meillä on pipo missä lukee tuo täystuho.Meillä on tuo liesisuoja ,mutta poika saa napsautettuu sen lukon auki ja sen jälkeen hän nostaa sen ritilän ylös ja sen jälkeen naps ja kaikki levyt on päällä.Astianpesukone on saanut kyytiä.Sormet hän nostaa pystyyn ja sanoo ei ei.Ja uskomatonta mitä raivareita pikkumies saa kun komentaa.Mieli puuhaa on tanssiminen.Onko teidän lapsilla vielä tutit ja tuttipullot käytössä?
t.äiti ja pojat
ajattelin kirjoittaa pitkästä aikaa ja samalla nostaa pinon ylös...oli puonnut liian kauas jo:(
meillä on kans kotona aikamoinen riiviö...varsinkin kun on väsynyt pitää kaikki kielletyt jutut tehdä...taitaa kyl osikseen olla mustasukkaisuutta pikkusiskoa kohtaan.
elo kahden pienen kans on sujunut todella hyvin...voin suositella muillekkin heiniksille;) onko tänne paljon uusia vauvoja tulossa? entä syntynyt? entä mitä kuuluu dasselle?
meillä seuraava neuvola/lääkäri (1v8kk) vast maaliskuun lopulla. tosin neidillä jo tammikuun lopulla 3kk neuvola ja rokotus.
OIKEIN HAUSKAA JOULUA KAIKILLE ja kirjoittakaa kuulumiset joulun kunniaksi.
-äiti 24v, poika tapaninpäivänä 1v5kk ja tyttö joulupäivänä 2kk-