Kuinka paljon muut 1v. nukkuvat??
Meillä tyttö on vähän aikaa sitten saatu siirrettyä yksiin päiväuniin, ikää nyt 1v 1kk. Aina ollut hyvä uninen, ja nukkunut jo kk ikäisenä koko yön. Nyt nukkuu yöllä 13 tuntia! Onko tämän ihan normaalia?? Ennen kun nukkui kahdet päikkärit yöunille tuli mittaa 11 tuntia + 2xpäikkärit 2tuntia. Nyt päikkäritkin ovat venyneet 3,5tuntiin. Joskus jopa neljäkin tuntia. Siirtyminen yksiin päikkäreihin onnistui suht helposti, tyttö vähän niinkuin itse päätti niin eli ei ole " painostettu" ja pakolla siirrytty. Mietin vaan onko ihan normaalia noin hirveästi nukkuminen?? Kokemuksia.
Kommentit (11)
..nukkuu yleensä 3h päikkärit (ulkona) ja yöunia n.11h. Vaihtelua on toki päivittäin, mutta näin pääsääntöisesti. Nukkuisi monesti pitempäänkin päiväunia, mutta on pakko herättää, kun yöunet jää heti vähemmälle.
Meillä tyttö oli hyvä nukkumaan, kunnes melkein pari kuukautta sitten alkoivat yöheräilyt. Oli korvatulehduksia ja korvat putkitettiin ja kitarisa poistettiin, mutta heräily jatkui. Nyt ikää 1v3,5kk, yöunet max 10h, ja päiväunia yhdet n. 2½h. Onhan toi 10h yöunta ihan ok, mutta kun sitä koko aikaa ei nukuta, vaan välissä valvotaan tunti tai toinenkin...
Ehkä tämä tästä. Aikaisemmin meilläkin oli yöunet 10½h, ja päikkärit 3h
nukkuu yöllä n. 12h + päivällä vaunuissa tunnin + sisällä toiset päikkärit 1-2h. Vähän aikaa sitten heräili yöllä jatkuvasti ja huusi äitiä (nukkui pinnasängyssä mun vieressä ja halusi, että otan syliin), mutta kun siirrettiin omaan huoneeseen, niin ei enää heräile (ainakaan en itse siihen herää).
Kareen
Yöunta tulee n. 10,5h, joskus 11h. Päiväunet on yleensä 2h, joskus jopa 3h. Olen laskenut, että keskimäärin poika nukkuu 12-13h vuorokaudessa. On aina ollut vähäuninen, tosin nyt nukkuu yleensä aika rauhallisesti yöt.
Yöllä 10 h, heräilee tosin välillä. Päivällä 2 x 1,5 tuntia.
nukku päivällä 1-2 tuntia, yöllä 12-13h. Joskus päikkärit saattavat jäädä vain kolmeen varttiin, mutta silloin kyllä nukkuu varmasti sen 13 h yöunia.
Meillä poika 1v1kk. Nukkuu päivällä yhdet päikkärit 1½-3h. Yöllä nukkuu 10-13h. Vasta viime aikoina ollaan päästy yöheräämisestä pääsääntöisesti eroon.
Mii
Meidän poju on kohta 1v3kk. Yöunet on 11-12h ja päiväunet 2h -(2.5h.) Siirryttin 4kk sitten yksiin päikkäreihin. Poika nukkuu koko yön heräämättä. ollut vauvasta saakka hyvä uninen. Isäänsä tullut ;)
T:zsazsa
Meillä yöunet 12-13 tuntiin ja päiväunet 1,5-3/4 tuntiin. Pääsääntöisesti yöllä nukutaan, mutta jos jotain vaivaa on heräillään. Yleensä päivässä nukutaan 14-15tuntia.
meidän tyttö (11/04) nukkuu edelleen melkeinpä joka päivä kahdet lyhyemmät unet päivässä, aamupäivällä ekat ja sitten iltapäivän puolella toiset. unet yhteensä n. 3 tuntia. yöt nukkuu yleensä 20.30-07. tähän määrään olen ihan tyytyväinen ja näyttää sopivan tytöllekin hyvin. tosin päivistä riippuen joskus saattaa mennä yksilläkin unilla, silloin ne alkavat puolen päivän maissa ja kestävät n. 2 tuntia.
alusta asti on nukkunut yönsä todella hyvin, päiväunet olivat 2kk asti sen sijaan vartin pätkiä..
Meillä on 1 v 2 kk ikäinen tyttö. Yöt nukkui kokonaan 2 kk ikäisestä asti. Yleensä yöunille tulee pituutta noin 11-12 tuntia ja päikkäreitä nukkuu yhdet, joiden kesto on 2 tuntia. Jos herää aikaisin aamulla tai on ollut jotain oikein erikoista tekemistä, niin päikkärit saattavat olla pidemmätkin. Keskimäärin kai 1-vuotiaat siirtyvät yksiin päikkäreihin ja tämän ikäinen kai nukkuu noin suunnilleen 14 tuntia vuorokaudessa, tosin yksilöllistä vaihteluakin on.
Jos lapsesi on pirteä hereillä ollessaan, niin ei hätää huoleen. Jos taas on voipuneen oloinen hereillä ollessaan, niin käytä lääkärillä, sillä se voi olla oire esim. korvatulehduksesta.