Koska taapero pitää kynää " oikein" kädessään?
Siis sillai että kynä ei ole enää koko kourassa, vaan on etusormi-peukalo tms. otteessa? Minkäikäisiä lapsenne ovat olleet kun olette huomanneet että pitää kynää oikein kädessään?
Meillä nimittäin huomasin pojan ollessa 1v 5kk:tta että hänhän pitää kynää kuin minä kirjoittaessani ja taito on pysynyt siitä lähtien nyt kuukauden. Mä kun luulin että tuo taito tulee myöhemmällä iällä, miten muilla?
Kommentit (5)
Meillä tyttö nyt 1v6kk ja on kesästä asti pidellyt kynää oikeaoppisesti, eli käytännössä siitä asti kun ensimmäisen kerran keksimme antaa kynän ja paperia :) Piirtää sekä vasemmalla että oikealla kädellä ja vain paperiin. Kun kaivaa jostain laukusta kynän, etsii äkkiä itse vaikka jonkun kuitin tai käyntikortin ja piirtelee sitten siihen ;)
tytöllä on ikää nyt 1v5kk ja on jo varmaan pari kuukautta osannut pitää kynää ns. oikein kädessä. Meidän pari viikkoa nuorempi ei todellakaan osaa, ei osaa pitää edes kunnolla nyrkissä vaan yrittää pitää kynän päästä kiinni ja " piirtää" sillä tavalla.
-minskuliina
2-vuotisneuvolassa poika sai oikein erityismaininnan hienosta kynäotteestaan :).
meil poika sen reilu 4 vuotta ja vielkin välil kynä siel nyrkis ja saan muistuttaa kynän asennosta :O) Piirtää todella paljon ja taitavasti minustä ikäisekseen, mutta silti kynän käyttö ei vielä hallittua meillä.
ja painovoimaa haetaan kynältä vielä aika paljon vaikka sitä väriä vähemmälkin irtoaisi ;)